חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם פוטין: "שחרור נעמה יששכר מתקדם לפתרון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי: "השיחה חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה"

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (חמישי) בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של נעמה יששכר, הנמצאת בכלא במוסקבה. כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. "השיחה הייתה חמה ועניינית, וחיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון", נאמר בהודעה.

יששכר, שנידונה לשבע וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי, קיבלה בתחילת השבוע מכתב ששלח לה נתניהו. "אזרחי המדינה חושבים עליך, והם מגלים עניין עצום בכל בדל מידע על שלומך. מאז ומתמיד עמנו מתאפיין במורשת של ערבות הדדית – איננו מפקירים אף אדם לגורלו, וכך הדבר גם במקרה שלך", כתב ראש הממשלה. "מדינת ישראל ואני משקיעים מאמצים בלתי פוסקים להביא לשחרורך. כולנו מחזקים אותך בהתמודדות עם האתגר הקשה שנכפה עלייך, וכולנו מאוחדים בציפייה לראותך בקרוב בישראל".

אמה של נעמה, יפה יששכר, שוחחה עם נתניהו והודתה לו על מכתבו. היא אמרה לראש הממשלה, כי בתה הביעה התרגשות והערכה גדולה לדבריו. האם הוסיפה, כי המכתב מחזק אותה מאוד ומעורר תקווה גדולה. נתניהו אמר בתגובה: "אמשיך לעשות הכל כדי להשיב את נעמה הביתה בהקדם האפשרי".

השרה גילה גמליאל, הנמצאת בביקור ברוסיה, נפגשה עם הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, הנחשב למקורב לפוטין. היא ביקשה ממנו, כי ימליץ בפני הנשיא הרוסי לשקול חנינה ליששכר בשל נסיבות הומניטריות. גמליאל כתבה בפייסבוק, כי הרב לאזאר אמר לה ש"המסר כבר הגיע, כולם כבר מספיק סבלו. צריכים להגיע עם מסר הומניטרי, ולא לעשות הפגנות. אני מאמין שבעזרת השם הכל יהיה טוב, אבל ההמלצה לפעול משיקולים הומניטריים היא הנכונה".

כזכור, בחודש שעבר דחה בית משפט ברוסיה את הערעור שהגישה יששכר על גזר הדין שהושת עליה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יגיע בשבוע הבא לישראל, וישתתף ב"פורום השואה הבינלאומי" לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. במשפחת יששכר תולים תקוות, כי המאמץ המדיני הישראלי יוביל להכרזה של פוטין על מתן חנינה לנעמה.

תגיות:ולדימיר פוטיןהרב בערל לאזארנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה