חדשות בארץ

הליכוד: "עוצמה יהודית צריכה לפרוש מהמירוץ"

בעקבות האיחוד בין הבית היהודי והימין החדש, שהותיר את עוצמה יהודית בחוץ, בליכוד קוראים לאיתמר בן גביר לגלות אחריות ולוותר על התמודדותו העצמאית: "שיתעלה מעל העסקנות ויזוז הצידה"

בן גביר, אמש בכנסת (Olivier Fitoussi/Flash90)בן גביר, אמש בכנסת (Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) קראה הבוקר (חמישי) למפלגת עוצמה יהודית שלא להתמודד בבחירות לכנסת, וזאת כדי למנוע אובדן קולות לגוש הימין.

"אמש ניסה בנימין נתניהו לעשות הכל כדי למנוע את תרחיש בחירות 92'. אבל עוד לא מאוחר לתקן! אני קוראת לעוצמה יהודית לקבל על עצמה מנהיגות אחראית ולפרוש מן המירוץ כדי שלא נחזור על שגיאת העבר", כתבה רגב בפייסבוק. היא הזהירה מפני בזבוז הקולות בימין, והזכירה את הפיצול העמוק ששרר בגוש הימין בבחירות 1992 – פיצול שאפשר את הקמתה של ממשלת שמאל צרה בראשותו של יצחק רבין, והוביל להסכמי אוסלו.

עמיתה למפלגה של רגב, שר התיירות יריב לוין, הביע תקווה כי יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לא יגרום "נזק עצום" לימין, אלא "יתעלה מעל העסקנות הזו, לעשות מה שלא ידעו לעשות אחרים, ולהגיד 'אני זז הצידה'. אם הוא יעשה זאת – הוא יציל עשרות אלפי קולות לימין".

בריאיון לירון דקל ודוריה למפל בכאן ב', מתח לוין ביקורת נוקבת על התנהלותן של המפלגות הדתיות שמימין לליכוד, אותן כינה "רסיסי מפלגות שצריך מיקרוסקופ כדי להבחין בהבדלים ביניהן". הוא ציין כי "האירועים סביב הניסיון לאחד את הציונות הדתית היו קשים, ובעיניי לא מכובדים. כך לא מתנהלת מנהיגות שרוצה לנצח". לוין הוסיף, כי במידה שהימין החדש והבית היהודי לא היו מתאחדים, "היינו קרובים מאוד למצב של פיטורי בנט מתפקיד שר הביטחון". לדבריו, "עכשיו, כשהושג איחוד, הצורך פחת משמעותית".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב על דבריו של לוין ועל ההתרחשויות אמש בכנסת: "אתמול קיבלנו הוכחה נוספת על מה בדיוק הבחירות", כתב בטוויטר. "בזמן שיורים על תושבי הדרום טילים, נתניהו סוחר בתיק הביטחון כדי להכניס את יורשי כהנא לכנסת, ועושה הכל כדי להרכיב לעצמו ממשלת חסינות. מול זה ניצבת כחול לבן, שתיאבק בממשלת ההדרה וההמרה. רק אתם תקבעו איזו ממשלה תקום כאן".

תגיות:מירי רגביריב לויןאיתמר בן גבירעוצמה יהודיתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה