חדשות בארץ

דרמה בכנסת: איחוד בימין הדתי – ללא בן גביר

זמן קצר לפני סגירת הרשימות לכנסת, החליט יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לחזור בו מההסכם עליו חתם עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ולחבור לימין החדש ולאיחוד הלאומי. בן גביר הודיע כי יתמודד בנפרד

הרב פרץ ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

טלטלה של הרגע האחרון בימין: יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, סיכמו הערב (רביעי), זמן קצר לפני סגירת הרשימות לכנסת, על התמודדות משותפת בבחירות לכנסת ה- 23 – ללא רשימת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר.

החלטתו של הרב פרץ לחזור בו מההסכם, עליו חתם בחודש שעבר עם בן גביר, התקבלה בעקבות הלחצים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שבנט סירב בתוקף לצרף את בן גביר לאיחוד. פגישה שקיימו הרב פרץ ובנט ביניהם בתל אביב, מוקדם יותר הערב, הסתיימה ללא תוצאות, ונתניהו זימן את השניים ללשכתו. לאור התעקשותו של בנט, מכבש הלחצים הופעל בעיקר על הרב פרץ, וראש הממשלה קרא לו לחבור לימין החדש ולאיחוד הלאומי גם ללא בן גביר. בתגובה ראשונה להסכם, אמר נתניהו כי הרב פרץ "גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון".

יו"ר עוצמה יהודית הגיב במתקפה חריפה על הרב פרץ, בנט, סמוטריץ' ושקד: "הפוליטיקה של הציונות הדתית הגיעה לשפל המדרגה", אמר בהצהרה בכנסת. "לצערי, מי שמתקרא שר חינוך בגד בי, ותקע בי וב- 84 אלף מצביעים סכין בגב. וזה לא רק הוא – כל הפוליטיקאים של הציונות הדתית היו במעל".

"עשינו הכול כדי ללכת ביחד, הסכמנו לוותר על מקומות", המשיך בן גביר. "בנט דיבר היום, ואמר שהבעיה שלו היא עם התמונה בסלון. כדי להציל את ממשלת הימין הורדתי את התמונה מהסלון. מסתבר שאת האנשים האלה לא מעניינת אידיאולוגיה ולא שום דבר, אלא רק אגו. זו חבורה שלא ראויה להנהגה".

בן גביר הבהיר, כי בכוונתו לרוץ לכנסת בנפרד: "עוצמה יהודית הולכת לבחירות כדי להציל את שלטון הימין", הצהיר. בשורה התחתונה, מפלגות הימין הדתי רצות לכנסת ה- 23 במתווה זהה לזה בו התמודדו בבחירות הקודמות, בספטמבר 2019. האיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש במסגרת רשימת ימינה זכה ל- 7 מנדטים. עוצמה יהודית קיבלה כ- 84 אלף קולות, ולא עברה את אחוז החסימה.

בראש רשימת הימין המאוחדת יעמוד בנט. הרב פרץ הוצב במקום השני, ואחריו איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'. במקום החמישי איש הימין החדש, מתן כהנא, ואחריו נציג האיחוד הלאומי, אופיר סופר. במקום השביעי שובצה עידית סילמן, שערקה הערב מהבית היהודי לימין החדש. במקום השמיני העיתונאית שרה ב"ק, שהצטרפה אתמול לבית היהודי.

מוקדם יותר הערב, הבהיר בנט כי לא יסכים לרוץ ברשימה אחת יחד עם בן גביר, שבסלון ביתו תלויה תמונתו של ברוך גולדשטיין. "כיושב ראש מפלגת הימין החדש שמתמודדת לכנסת, וכשר החינוך לשעבר של מדינת ישראל, לא אכלול ברשימה שלי מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", כתב בפייסבוק. "לא אכפת לי כמה ילחצו עליי. זה בכלל לא עולה על דעתי, זה לא יקרה. זו החלטתי הסופית".

בתגובה למתקפה של בנט עליו, כתב בן גביר בטוויטר: "הסברתי אינספור פעמים כי אני נגד פגיעה בחפים מפשע. לאור העובדה שגורל עם ישראל וארץ ישראל מונח על כף המאזניים, ועל הפרק סכנה של הקמת ממשלה שתגרש יהודים מהבית, אני מודיע כי לטובת האחדות וניצחון הימין בבחירות אני מסיר את התמונה בסלון". הוא פנה לבנט וליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', "לגלות אחריות ולהציל את שלטון הימין".

(עודכן: 23:54)

תגיות:נפתלי בנטאיתמר בן גבירהרב רפי פרץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה