חדשות בארץ

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת לכנסת

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, סיכמו על התמודדות משותפת בבחירות לכנסת ה- 23. השניים קראו ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לחבור אליהם: "הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד"

הרב פרץ ובן גביר (תמונות: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ ובן גביר (תמונות: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, נפגש הבוקר (שישי) עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, וסיכם עמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת. בשתי המפלגות קראו לאיחוד הלאומי, בראשותו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', להצטרף לאיחוד הציונות הדתית.

ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות מכין את הקרקע להצטרפות האיחוד הלאומי לרשימה. על פי הפרטים שסוכמו, חלוקת המקומות ברשימה תהיה שוויונית – שליש לכל מפלגה. בראש הרשימה יעמוד הרב פרץ, והבית היהודי יקבל גם את המקומות ה- 4, ה- 7 וה- 10. במידה והאיחוד הלאומי יצטרף, הוא יקבל את המקומות 2, 5, 8 ו- 11. בן גביר יוצב במקום ה- 3, ולמפלגתו יינתנו גם מקומות 6, 9 ו- 12. חלוקת התפקידים בכנסת ובממשלה תהיה לפי סדר הרשימה. ההסכם מותנה באישור המוסדות של כל מפלגה.

"הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט", נאמר בהודעה משותפת שמסרו הבית היהודי ועוצמה יהודית. "הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות, ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין – לא אחידות אלא אחדות. הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, וכתוצאה מכך ייזרקו אלפי קולות ימין לפח".

"הבית היהודי הוביל להסכם ריצה משותפת עם עוצמה יהודית", אמר הרב פרץ. "אני מאוד שמח על המפגש שהיה לנו, על הישיבה ברוח טובה, ברוח מחברת, ברוח שמבטאת את רצון העם, שהולכים על אחדות וחיבור. אני קורא מכאן לידידי בצלאל, שר התחבורה, ראש האיחוד הלאומי, לחבור אלינו, לבוא ביחד ולחבר את הכוחות לאחדות טובה, אמיתית ושלמה, להצלת גוש הימין ולטובתה של הציונות הדתית".

בן גביר הוסיף: "החיבור הזה הולך להביא לגוש הימין את הניצחון. יש כאן חיבור ואחדות, יש כאן הבנה שבחיבור הזה אנחנו יכולים לנצח. אני רוצה להודות לידידי, הרב פרץ, על כך שהוא מוביל ומגלה אחריות, על כך שהוא מנסה לאחד את כל הימין ולעשות בית אחד לציונות הדתית. הבשורה מכאן היא פשוטה: אנחנו, בעזרת השם, מנצחים. גוש 61 יכול לקום, ושלטון הימין מנצח".

בתגובה להודעת הריצה המשותפת של הבית היהודי ועוצמה יהודית, מסרו בכחול לבן: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה – ממשלת חסינות משיחית וגזענית, או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הוסיף וכתב בטוויטר כי "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של עוצמה יהודית היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים". בבית היהודי הגיבו בפנייה ישירה ללפיד: "אתה שהחרמת ציבורים שלמים בדרך להקמת ממשלה, אתה שעשית קמפיין כושל לממשלת אחדות חילונית, אתה לא תלמד אותנו מה זה ערכים יהודיים".

כזכור, בבחירות לכנסת ה- 21, שנערכו בחודש אפריל, חברה עוצמה יהודית לבית היהודי ולאיחוד הלאומי. שלוש המפלגות רצו במסגרת איחוד מפלגות הימין, וקיבלו 5 מנדטים. בבחירות שהתקיימו בחודש ספטמבר, עוצמה יהודית רצה בנפרד ולא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.

אמש הודיעו שר הביטחון נפתלי בנט וחברת הכנסת איילת שקד כי ירוצו יחד במסגרת הימין החדש, המפלגה שהקימו בסוף דצמבר 2018 לאחר פרישתם מהבית היהודי. על פי הסיכום שהושג ביניהם, בנט יעמוד בראש המפלגה ושקד תהיה מספר 2, אך שניהם יוגדרו כיושבי ראש משותפים. שקד תוכל לבחור מחצית מהמועמדים לכנסת. אם הימין החדש ייכנס לממשלה הבאה, השניים יחלקו ביניהם בהסכמה את תפקידי השרים.

בבחירות באפריל, לימין החדש היו חסרים 1,461 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, ובנט ושקד נותרו מחוץ לכנסת. לקראת הבחירות האחרונות, הם רצו עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ברשימת ימינה. שקד הועמדה בראש הרשימה, שזכתה ל- 7 מנדטים.

שקד, שהתלבטה רבות לגבי המשך דרכה, מסרה אמש כי "מפלגת הימין החדש רצה בכל הכוח. בית עבור קהל ימני, ערכי, ליברלי. המטרה שלנו היא להביא הישגים אדירים לגוש הימין – גם להביא מצביעים מכחול לבן ומהגוש השני – ולהקים ממשלת ימין".

(עודכן: 13:13)

תגיות:הבית היהודיאיתמר בן גבירהרב רפי פרץעוצמה יהודיתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה