חדשות בריאות

לראשונה בארץ: שקי שינה לתינוקות בבית החולים – למניעת מוות בעריסה

במרכז הרפואי שערי צדק החלו להלביש את הילודים בשקי שינה ייעודיים במקום בשמיכות, על מנת לסייע במניעת סיכון למוות בעריסה. הנוהל החדש – בהתאם להמלצות ארגון רופאי הילדים העולמי

  • י"ח טבת התש"פ
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים הודיע היום (רביעי) על החלת נוהל חדש להגברת בטיחות השינה של התינוקות הנולדים בבית החולים: התינוקות יולבשו בשקי שינה ייעודיים, המסייעים לשינה בטוחה יותר ולמניעת סיכון למוות בעריסה.

שקי השינה יוצרו בהתאם להנחיות ארגון רופאי הילדים העולמי, לפיהן מומלץ להלביש את התינוקות בשקי שינה במקום להשתמש בשמיכות. המלצות אלו מיושמות בארצות הברית כבר משנת 2016.

ד"ר ענת שץ, מייסדת מרפאת נשימה ושינה בילדים בשערי צדק, הסבירה: "מחקרים רבים קובעים כי שימוש בשמיכות הנוטות להשתחרר ולכסות את פני התינוק, או שהן עבות וגורמות לחימום יתר, מגביר סיכון למוות בעריסה. לעומת זאת, מחקרים גילו כי השימוש בשקי שינה מפחית את הסיכון למוות בעריסה ב- 65%, וכן שימוש בשקי שינה במקום שמיכות שומר על טמפרטורת גוף קבועה".

"שקי השינה החדשים של בית החולים עשויים מכותנה, בצפיפות אריג המתאימה לטמפרטורת החדר המומלצת בארץ (22-23 מעלות) – כדי למנוע חימום יתר", הוסיפה שץ. "שקי השינה חסרי שרוולים על מנת לאפשר חופשיות לזרועות, ומפתח הצוואר לא רחב מדי על מנת שלא יכסה את הפנים".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "שמירה על בטיחותם של תינוקות שאך נולדו חשובה ביותר, ואנו גאים ששערי צדק – מרכז הילודה הגדול בארץ עם למעלה מ- 22,000 לידות בשנה – מוביל את המהלך החשוב כל כך לבטיחות ילדינו".

 

תגיות:תינוקותשערי צדקשקי שינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה