חדשות בארץ

המהומה במחנה הימין: "מתפצלים כמו אמבות"

שר החוץ ישראל כץ מתח ביקורת על הפיצול בימין הדתי: "במחנה אידיאולוגי העניין האישי אמור להיות האחרון בסדר העדיפויות, וכאן העניין האישי הוא הבלעדי". ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו להביא לאיחוד כולל במפלגות שמימין לליכוד

בן גביר, סמוטריץ’ ובנט (תמונות: פלאש 90)בן גביר, סמוטריץ’ ובנט (תמונות: פלאש 90)
אא

פחות מ- 12 שעות נותרו לסגירת הרשימות לכנסת ה- 23, ובמפלגות הימין הדתי נמשכת המהומה. שר החוץ ישראל כץ (הליכוד) מתח הבוקר (רביעי) ביקורת נוקבת על ההתכתשויות בין מנהיגי המפלגות שמימין לליכוד: "במחנה הימין יש תופעה של התפצלות כמו אמבות. במחנה אידיאולוגי העניין האישי אמור להיות האחרון בסדר העדיפויות, וכאן העניין האישי הוא הבלעדי".

"מה שעשה השמאל בעניין הזה ראוי לשבח", הוסיף כץ. "עם כל ההבדלים ביניהם, הם התאחדו כדי לנסות ולקדם את הסיכוי האלקטורלי שלהם. הימין – שיודע שכל כך הרבה דברים מונחים על כפות המאזניים – חייב להתאחד".

בהתייחסותו לדיווחים על הלחץ שהפעיל ראש הממשלה בנימין נתניהו על יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לחבור לבית היהודי, אמר כץ: "ראש הממשלה רוצה מאוד שהימין כולו יתאחד. כמו שאנשי השמאל קיבלו את מרותו של גנץ, שהוא ראש מחנה השמאל – בנט חייב לכבד את מרותו הפוליטית של ראש הממשלה, שהוא מועמד המחנה לראשות הממשלה. הוא צריך לגלות אחריות – ולאחד".

כזכור, יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', וראשי הימין החדש, בנט ואיילת שקד, חתמו אתמול על הסכם לריצה משותפת. השלושה קראו ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לחבור אליהם ל"איחוד רחב", אך הצעתם לא כללה את המרכיב הרביעי במפלגות הימין הדתי – עוצמה יהודית בראשותו של איתמר בן גביר. בנט אמר אתמול כי "בשום אופן" לא יסכים להצטרפותו של בן גביר: "זה יצבע את הציונות הדתית בצבעים כהניסטים ויגרום נזק לדורות". הרב פרץ, שבחודש שעבר חתם עם בן גביר על הסכם לאיחוד כוחות, הבהיר כי אין בכוונתו להפר את ההסכם.

בתגובה לדבריו של בנט, נמסר מהליכוד כי "השמאל התאחד – הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות. לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה ממפלגתו, לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין. כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות!". על פי דיווחים ביממה האחרונה, בפגישות שערך נתניהו עם בנט וסמוטריץ', הוא איים לפטרם מתפקידיהם כשרים בממשלה במידה ולא יתאחדו עם הרב פרץ ובן גביר, אך השניים דחו בתוקף את דבריו.

בעקבות החבירה המפתיעה בין האיחוד הלאומי והימין החדש, וההערכה כי קטנים הסיכויים שהרב פרץ יצטרף אליהם ללא שילובו של בן גביר, גובר החשש בימין כי הפיצול יוביל להתרסקותן של שתי הרשימות הדתיות – הן זו של בנט, שקד וסמוטריץ', והן זו של הבית היהודי-עוצמה יהודית. בבית היהודי חידשו אתמול את הצעתם לאנשי התקשורת הימניים, שמעון ריקלין ושרה ב"ק, להשתלב במקום גבוה ברשימה, מתוך הנחה שהם יוכלו לסייע לה לעבור את אחוז החסימה. בשעות הערב נמסר מהבית היהודי, כי ב"ק נענתה לפנייה.

כתב ידיעות אחרונות, עמיחי אתאלי, דיווח הבוקר כי נתניהו התקשר במהלך הלילה לריקלין ודחק בו להצטרף לבית היהודי. ריקלין הודיע הבוקר, כי אין בכוונתו לעשות זאת: "החרמות, השנאות והפילוגים לא מאפשרים לי לקבל בלב שלם את ההצעה של הבית היהודי", כתב בטוויטר. "חבל שאין בכוחה של הציונות הדתית ללמוד מהשמאל להניח בצד את המחלוקות ולהתמקד במטרה המשותפת: ניצחון. מכיוון שלא נראה לי שאני יכול לתרום, אעזור ככל יכולתי מהתקשורת. סדקים בקירות הבית, ואיש לא זז. חבל".

(עודכן: 11:13)

תגיות:הבית היהודיישראל כץהימין החדשבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה