חדשות בארץ

דרמה בימין: סמוטריץ’, בנט ושקד ירוצו יחד לכנסת

לאחר הפיצוץ במשא ומתן עם הבית היהודי, חתם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' עם ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, על הסכם להתמודדות משותפת בבחירות לכנסת: "קוראים לרב רפי פרץ: הצטרף אלינו לאיחוד רחב". הבית היהודי: "חיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה"

סמוטריץ’ ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (שלישי) עם ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, על הסכם לריצה משותפת בבחירות לכנסת ה- 23. לחתימה קדם פיצוץ במשא ומתן בין האיחוד הלאומי לבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ.

בהודעה משותפת שהוציאו, קראו סמוטריץ', בנט ושקד לרב פרץ להצטרף אליהם ל"איחוד רחב", אך לא הזכירו את המרכיב הרביעי במפלגות הימין הדתי – עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר: "ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי". בנט אמר כי "זה יום גדול, איחדנו מחדש את הבית, הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית – ממסורתיים ועד חרד"לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

שקד בירכה על הסכם האיחוד: "בצלאל סמוטריץ' הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עמו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי, ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

סמוטריץ' השאיר אף הוא את הדלת פתוחה לאיחוד עם הבית היהודי: "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים, שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

בעדכון שמסר לפעילי מפלגתו, הסביר בנט את החלטתו לחבור לאיחוד הלאומי ואת פנייתו לבית היהודי להצטרף אליו: "חשבתי במקור שיותר נכון לרוץ בשני ראשים – הימין החדש עם זהות של משה פייגלין, כראש של ימין ליברלי וציונות דתית; וראש שני של בן גביר, הרב פרץ ובצלאל. אבל התנאי שלי היה, שאני בטוח ששתי המפלגות עוברות. התנאי לכך היה, שנצליח לחבור לזהות, כדי שנעבור במאה אחוז את אחוז החסימה. פגשתי אתמול את פייגלין, ולצערי הוא החליט שלא להצטרף. הבנתי שאנו עלולים להביא למצב ששתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה, ואז המשמעות היא הכתרת השמאל. לאור העובדה הזאת, סביב השעה 11 בלילה, כשהבנתי את התמונה המלאה, החלטתי ללכת על הכיוון של איחוד הימין החדש עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. פניתי למשא ומתן, עד 6 בבוקר השלמנו את המהלך, והבוקר חתמנו".

 

הבית היהודי: "נחשף פרצופם האמיתי של סמוטריץ' ובנט – ריסוק הציונות הדתית"

בבית היהודי הגיבו בזעם על הודעת הריצה המשותפת של בנט, סמוטריץ' ושקד: "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט – ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א', ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות, אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש. הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה, ונודיע על המשך המהלכים בקרוב".

בעוצמה יהודית – שסיכמה בחודש שעבר על איחוד כוחות עם הבית היהודי – הוציאו הודעת תגובה נפרדת: "לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' – והכל בגלל אגו. סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי – שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר – הוא החליט לעבור לבנט ושקד, ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית. הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים. עוצמה יהודית והבית היהודי יפעלו לטובת שילוב גורמים נוספים ברשימת הציונות הדתית, וביחד נביא לנצחון הימין בבחירות".

מאחורי הקלעים, נמשכים המאמצים להביא לאיחוד נוסף בימין לפני סגירת הרשימות לכנסת מחר בלילה. על פי דיווחים שונים, בנט, שקד וסמוטריץ' הציעו לרב פרץ את המקום השני ברשימה מאוחדת, וכן מקום נוסף בעשירייה הראשונה לנציג הבית היהודי, אלא שהצעה זו אינה כוללת את צירופו של בן גביר. במקביל, פנו בבית היהודי שוב לאנשי התקשורת הימניים, שמעון ריקלין ושרה ב"ק, בהצעה להשתלב ברשימת הבית היהודי-עוצמה יהודית. זאת מתוך הנחה שהם יוכלו לסייע לרשימה לעבור את אחוז החסימה. ריקלין התייחס להצעה הזו בטוויטר, וביקש לשמוע את עמדתם של הגולשים: "חברים יקרים, נטיית הלב שלי הייתה לומר לא, וכך עשיתי והעגלה המשיכה בלעדיי. אבל כעת, כשסמוטריץ' הולך עם הימין החדש, פנו אלי שוב עכשיו מהבית היהודי כדי שאעזור להם לעבור, ולעזור לגוש הימין לנצח ולמנוע בזבוז קולות. רוצים שאצטרף יחד עם שרה ב''ק כשחקני חיזוק. אשמח לשמוע את דעתכם".

בתוך כך, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה הבוקר לארבעת ראשי המפלגות שמימין לליכוד – הרב פרץ, בנט, סמוטריץ' ובן גביר – להתגבר על המכשולים ולרוץ ביחד: "גורל המחנה הלאומי כולו על כתפיכם, ועיני כל נשואים אליכם. זה הזמן לשים בצד שיקולים זרים ולא רלוונטיים, ולמצוא את הדרך להתאחד. גם ברמה האישית, ברור שאם לא יהיה איחוד – כולכם תתרסקו, ותרסקו את ארץ ישראל אתכם. אם תתאחדו – כולכם תיבחרו".

"צריך לסיים עם הסאגה הזו", הוסיף דגן. "ארץ ישראל לא תסלח למי שיביא בפעם השלישית לאיבוד מנדטים יקרים ואיבוד כוחו של מחנה הימין. ההתיישבות וארץ ישראל לא יכולים לשלם את המחיר, וההיסטוריה תשפוט את מי שיניח היום בצד את האינטרס הציבורי".

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'הימין החדשהאיחוד הלאומיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה