חדשות בארץ

לאחר שנותר מחוץ לרשימה, פריג’ עותר נגד הורוביץ: "חיסול השותפות היהודית-ערבית"

העתירה באה יממה לאחר פרסום סקר חדשות 12, לפיו המפלגה צפויה לקבל 9 מנדטים בלבד, שעשויים להותיר את גולן ופריג' אל מחוץ לכנסת. בעתירה, שהוגשה שעות קידום כינוס ועידת המפלגה, נטען כי ההסכם עם גולן, שהיה חלק מהמחנה הדמוקרטי בבחירות הקודמות והוצב במקום השביעי לאחר האיחוד עם העבודה-גשר, התבצע בניגוד לחוקת מרצ המחייבת את אישור הוועידה

פריג’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)פריג’ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

לאחר שהוצב במקום ה-11 והלא-ריאלי, חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' עתר היום (שלישי) לבית הדין של מרצ נגד יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, בדרישה לבטל את שריון המקום העשירי לסגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן, ברשימת השמאל המאוחדת – המחנה הדמוקרטי. נוסף אליו, גם חה"כ לשעבר, מוסי רז, פרופסור גליה גולן החברה בהנהלת המפלגה ועורך הדין דניאל פלג הצטרפו לעתירה. בעתירה נטען כי ההסכם עם גולן, שהיה חלק מהמחנה הדמוקרטי בבחירות הקודמות והוצב במקום השביעי לאחר האיחוד עם העבודה-גשר, התבצע בניגוד לחוקת מרצ המחייבת את אישור הוועידה. במקביל, היום תתכנס ועידת מרצ לדון באיחוד ובשריונים.

העתירה באה יממה לאחר פרסום סקר חדשות 12, לפיו המפלגה צפויה לקבל 9 מנדטים בלבד, שעשויים להותיר את גולן ופריג' אל מחוץ לכנסת. אמש תקף פריג' את ההרכב החדש וטען כי "מרצ נתנה סטירת לחי לחברה הערבית". הורוביץ הגיב לדבריו ואמר כי מקום 11 הינו ריאלי.

פרץ והורוביץ במסיבת העיתונאים אתמולפרץ והורוביץ במסיבת העיתונאים אתמול

"חיסול השותפות היהודית-ערבית, באמצעות דחיקת מועמדותו של הנציג הערבי הבכיר למקום שאינו ריאלי, מחייב דיון מעמיק, והצבעה חוקתית, ואסור לעשותו בדרך של קבלת החלטה אגבית", הוסבר בעתירה. בנוסף, בעתירה צוין כי העובדה שהרשימה הנוכחית, בה משובצים שבעת הנציגים הראשונים של מרצ, מכילה רק אישה אחת בלבד (ח"כ תמר זנדברג ממרצ) במיקום ריאלי, פוגעת בייצוג של הבוחרים. "מרצ היא נושאת הבשורה והיא גם המבקרת העיקרית של מפלגות שאינן מחויבות לייצוג מגדרי מינימלי. ההצעה, כפי שהיא מובאת בפני ועידת מרצ מבקשת להביא בפני ציבור הבוחרים רשימה של מרצ, בה בשבעת המקומות הראשונים של מרצ יהיה ייצוג לאישה אחת בלבד!", נכתב.

"הרשימה הקיימת תוביל למעבר בוחרים ערבים למשותפת ... יש התחייבות אישית של הורוביץ וזנדברג על ביטול ההתמודדות ליו"ר בתמורה לשמירה על הקול הערבי", אמר פריג' בריאיון לחדשות 12.

לדבריו, "יש לי הסתייגות אבל זה עוד לא סופי. מחר ועידת מרצ צריכה להתכנס ולאשר את ההסכם. כל מה שאנחנו רואים זה סיכום של יו"ר מרצ ויו"ר העבודה, שטרם קיבל את אישור המוסדות – אבל המאבק גם ימשיך לשם".

בהתייחס לשיריון סגן הרמטכ"ל לשעבר במקום 10, אמר: "התקיימו בחירות פריימריז קשים במרצ ונבחר המועמד הערבי - שזה אני - למקום רביעי. מקום רביעי, זאת אומרת שמיני באיחוד. בא יו"ר המפלגה, סיכם עם יאיר גולן להיות שלישי - שהזיז את כולם אחורה ואז אני הפכתי להיות חמישי. באיחוד חמישי מקבל 11. זאת ההצעה. אני כועס ומאוכזב על דחיקת הקול הערבי".

תגיות:מרצהמחנה הדמוקרטיעיסוואי פריג'בחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה