חדשות בארץ

ראשי בלוק הימין לאדלשטיין: מנע את כינוס מליאת הכנסת

בעקבות החלטתה של הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת, שתדון בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליטו ראשי מפלגות בלוק הימין, בפגישה עם ראש הממשלה, לדרוש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את כינוסה של המליאה: "יו"ר הכנסת נותר כבלם אחרון בפני דריסה ופירוק של כל המסגרות בכנסת"

ישיבת ראשי בלוק הימין, ארכיון (צילום: דוברות)ישיבת ראשי בלוק הימין, ארכיון (צילום: דוברות)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (שלישי) בלשכתו את ראשי המפלגות השותפות בבלוק הימין, זאת בעקבות החלטתה אתמול של הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת על מנת לדון בחסינותו. בפגישה הוחלט לדרוש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למנוע את כינוסה של מליאת הכנסת, שצריכה לאשר את החלטת הוועדה המסדרת כדי שזו תיכנס לתוקף.

במכתב ששלחו לאדלשטיין, כתבו ראשי בלוק הימין: "בימים האחרונים אנו עדים לשורת מהלכים חסרי תקדים, העומדים בניגוד מוחלט לנוהל המחייב כפי שהיה בכנסת מאז הקמתה, ואשר רומסים ברגל גסה את כללי הפעולה התקינים של הכנסת בתקופת פגרת בחירות".

"הדברים הגיעו לשפל חסר תקדים עם כינוס הוועדה המסדרת, והחלטתה ליטול לעצמה סמכות להתכנס ללא אישור יו"ר הכנסת או ועדת ההסכמות. במצב הדברים שנוצר, יו"ר הכנסת נותר כבלם אחרון בפני דריסה ופירוק של כל המסגרות בכנסת בתקופה רגישה זו של ערב בחירות".

"על מנת למנוע את הפיכת הכנסת לקרקס, תוך ניצולה למטרות פוליטיות ולטובת תעמולת בחירות בסמוך למועד הבחירות, אנו פונים אליך בדרישה כי תימנע מכינוס מליאת הכנסת עד לכינון הכנסת ה- 23. זאת, למעט לעניין הצעות לסדר היום או בקשות הממשלה, כפי שהיה קיים מאז ומעולם, וכפי שמתחייב מהחוק ומתקנון הכנסת". על המכתב חתמו השרים דרעי, ליצמן, פרץ, סמוטריץ' ובנט, וכן חברי הכנסת משה גפני ואיילת שקד. מטעם הליכוד חתמו השר יריב לוין ויו"ר הסיעה מיקי זוהר.

במהלך הדיון הסוער בוועדה המסדרת, שלווה בקריאות ביניים רבות, תקף זוהר את סיעות האופוזיציה: "65 חברי כנסת חטפו את הכנסת בתקופת פגרת בחירות. ביטלו את ועדת ההסכמות, שלא קיימת יותר. אתם עושים ככל העולה על רוחכם ברוב של כנסת, שאיבדה את אמון הציבור". זוהר, שיצא בהמשך מהאולם, אמר כי ימליץ לראשי מפלגות בלוק הימין להחרים את הדיונים בכנסת עד הבחירות: "לא נהיה חברים באף ועדה, לא נבוא לאף הצבעה ולא נשתתף בשום דיון. אנחנו משאירים את הכנסת כולה בידיים שלכם. יש לכם אור ירוק לעשות מה שאתם רוצים".

תגיות:יולי אדלשטייןחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה