חדשות בעולם

הפיגוע במרכול הכשר: במכוניתם של המפגעים נמצא מטען חבלה עוצמתי

מחקירת ה- FBI עלה, כי מבצעי הפיגוע במרכול הכשר בניו ג'רזי תכננו אותו במשך חודשים, וכן תכננו פיגועים נוספים נגד יהודים. במכוניתם אותר מטען נפץ רב עוצמה, שעלול היה להרוג "בטווח של עד 5 מגרשי פוטבול"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מבצעי פיגוע הירי בחודש שעבר במרכול הכשר בניו ג'רזי תכננו פיגועים נוספים נגד יהודים, והחזיקו במכוניתם מטען נפץ עוצמתי, שעלול היה לגרום לפיצוץ ענק בטווח של "חמישה מגרשי פוטבול". כך עולה מפרטים שמסרו הלילה (בין שני לשלישי) ה- FBI ומשרד התובע במחוז.

חקירת הפיגוע, שנוהלה על ידי ה- FBI, העלתה כי דיוויד אנדרסון ופרנסין גרהאם – שפרצו ב- 10 בדצמבר למרכול הכשר בג'רזי סיטי וירו למוות ב- 3 בני אדם – תכננו את המתקפה במשך חודשים. בפיגוע נהרגו בעלת המרכול, לאה מינדל פרנץ, ומשה הרש דויטש, חברי הקהילה החרדית, וכן דגלאס מיגואל רודריגז, שעבד במרכול. קודם לפריצתם למרכול, ירו המפגעים למוות באיש המשטרה, הבלש ג'וזף סילס, לאחר שזה ניגש לבדוק את רכבם. הם חוסלו לאחר מכן בחילופי אש עם כוחות משטרה.

בזירת הפיגוע נמצאו 5 כלי נשק ומאות כדורים. לדברי גרגורי אהרי, סוכן ה- FBI האחראי על החקירה, הפצצה שאותרה במכוניתם של שני המפגעים, חברים בכת "העבריים השחורים", "הייתה יכולה לפצוע ולהרוג אנשים עד למרחק של חמישה מגרשי פוטבול". הוא ציין, כי במכונית נמצאו חומרים מהם ניתן היה להכין פצצה נוספת.

התובע המחוזי קרייג קרפניטו הוסיף, כי על פי המידע שהצטבר השניים תכננו פיגועים נוספים נגד יהודים. הוא הדגיש, כי העדויות מצביעות בבירור על כך שמדובר בפשע שנאה ובפעולה של טרור מקומי: "זו הייתה פעולה של אנטישמיות ושנאה לא רק כלפי הקהילה היהודית, אלא גם כלפי רשויות אכיפת החוק".

עוד ציין קרפניטו, כי ייתכן והעימות המוקדם שהתרחש בין הבלש סילס לרוצחים שיבש את תוכניותיהם לעשות שימוש בפצצה שהכינו, ובכך מנע אסון גדול יותר. הפיגוע אותו ביצעו תוכנן על ידם בקפידה. הם רכשו את כלי הנשק במרץ 2018, והתאמנו בהם. סריקת מצלמות האבטחה באזור העלתה, כי בשבוע שקדם לפיגוע הם עברו פעמיים ברחוב בו ממוקם המרכול.

תגיות:ניו ג'רזיטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה