חדשות בארץ

דרמה בטבריה: רון קובי הודח מתפקידו כראש העיר

השר זאב אלקין, אליו הועברה הסמכות בנוגע להמשך כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי, החליט להדיחו מתפקידו. בעקבות החלטתו של אלקין, מינה שר הפנים אריה דרעי את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, לראש המועצה הממונה בטבריה

קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר זאב אלקין החליט היום (שני) להפסיק את כהונתו של ראש עיריית טבריה, רון קובי. החלטתו של אלקין התקבלה בעקבות השימוע שנערך לקובי בחודש שעבר, ולאחר שבחן את נימוקי הדרג המקצועי באשר לכשלונו של קובי להעביר במועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2019, על אף שניתנה לו לשם כך ארכה עד ה- 30 בספטמבר 2019. בהתאם להחלטת בג"ץ, הסמכות בנוגע להמשך כהונתו של ראש העיריה הועברה משר הפנים אריה דרעי לשר אלקין, לאחר שמהלך זה אושר בממשלה ובכנסת. 

על פי סעיף 206 לפקודת העיריות, מועצה שאינה מאשרת תקציב עד למועד שקבע משרד הפנים – תפוזר. משכך, הופסקה כהונת חברי המועצה והמועצה פוזרה. חברי המועצה שפוזרה וראש העירייה הופיעו לשימוע, שנערך בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן; היועץ המשפטי של משרד הפנים, עורך הדין יהודה זמרת; מנהל מחוז צפון, בועז יוסף; וראש אגף תקציבים במשרד הפנים, סיוון להבי. קובי וחבר המועצה שטחו את טיעוניהם בכל הקשור לסוגיית האחריות לאי אישור התקציב. בנוסף לשימועים בעל פה, שלחו חברי המועצה וראש העירייה טיעונים בכתב. כאמור, אלקין הורה על סיום תפקידו של קובי. 

ממשרד הפנים נמסר, כי בעקבות החלטתו של אלקין, כינס שר הפנים, אריה דרעי, ישיבה עם אנשי המקצוע במשרדו, והחליט למנות את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, ליו"ר המועצה הממונה בעיר טבריה. לחברי המועצה ימונו עובדי מדינה ממשרדים שונים. בהתאם לחוק, המועצה הממונה תכהן בתפקידה לפחות שלוש שנים. לאחר מכן יחליט שר הפנים באשר למועד בו ייערכו בחירות חדשות למועצת העיר ולעומד בראשה.

שר הפנים, אריה דרעי, אמר: "הדבר החשוב ביותר כעת הוא להחזיר את עיריית טבריה למסלול, ולהבריא אותה כדי שתושבי העיר לא ייפגעו. מיד לאחר החלטת השר אלקין, מיניתי את סמנכ"ל משרד הפנים, מוני מעתוק, עובד בכיר וותיק במשרד הפנים, לראש המועצה הממונה, ואיתו פקידים נבחרים ממספר משרדי ממשלה, שיכהנו כחברי מועצה ויעשו ככל יכולתם המקצועית לסייע לעיר טבריה ותושביה".

תגיות:טבריהזאב אלקיןרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה