חדשות בארץ

איחוד בשמאל: העבודה-גשר ומרצ ירוצו ברשימה אחת

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, סיכמו על ריצה של מפלגותיהם ברשימה משותפת בפתק "אמת". רשימת המועמדים תוצג הערב במסיבת עיתונאים בתל אביב. סתיו שפיר תישאר, ככל הנראה, מחוץ לכנסת

פרץ והורוביץ (צילום: דוברות)פרץ והורוביץ (צילום: דוברות)
אא

הפור נפל – בשמאל: מפלגות העבודה-גשר ומרצ סיכמו הלילה (בין ראשון לשני) על התמודדות משותפת בבחירות לכנסת ה- 23. ההחלטה התקבלה בתום פגישה לילית בין יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שהתקיימה בביתו של פרץ בשדרות.

השניים סיכמו, כי המפלגות ירוצו בבחירות תחת פתק משותף באותיות "אמת". בהודעה משותפת לתקשורת מטעם המפלגות נמסר, כי "פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי, שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו". הערב, בשעה 17:00, יכנסו השניים מסיבת עיתונאים בתל אביב, בה יציגו את רשימת המועמדים לכנסת.

החבירה בשמאל מתבצעת לאחר לחץ כבד שהופעל על פרץ, ובעקבות הסקרים של התקופה האחרונה, שצפו כי ריצה בנפרד תותיר לפחות את אחת הרשימות – אם לא את שתיהן – מחוץ לכנסת.

כזכור, לפני הבחירות הקודמות, פרץ ומספר 2 שלו, אורלי לוי אבקסיס, סירבו בתוקף לחבור למרצ. לוי אבקסיס, שהחלה את דרכה הפוליטית בישראל ביתנו, תוצב במקום השני של הרשימה המאוחדת. בריאיון אמש לחדשות 12, היא טענה כי מדובר ב"חיבור טכני" בלבד, ולא אידיאולוגי. "עלינו לתפקד כ'מבוגר האחראי' של המערכה הפוליטית הזו", כתבה לאחר מכן בטוויטר. "מישהו חייב לעשות את מה שכחול לבן לצערי, לא עשו. החיבור ביני לבין עמיר הוא חיבור אידיאולוגי אמיתי, שמדבר על אנשים ושם אותם במרכז. לעיתים צריך לעשות ׳חיבורים טכניים׳, וזאת למרות התהום בכל הנושאים המדיניים-ביטחוניים בין גשר לבין מרצ, כדי להביא לשינוי מדיניות בנושאים החשובים באמת".

במקום השלישי ברשימת השמאל יוצב ניצן הורוביץ. חברי העבודה-גשר יקבלו 6 מקומות בעשירייה הראשונה, ומרצ תקבל 4 מקומות. סתיו שפיר – שלפני הבחירות הקודמות ערקה ממפלגת העבודה, והוצבה במקום השני ברשימת המחנה הדמוקרטי – תישאר ככל הנראה מחוץ לאיחוד. בריאיון ל"חדשות הבוקר" בחדשות 13, טענה שפיר – כיום, יו"ר המפלגה הירוקה – כי "נקמנות או תחרותיות לא בריאה" מונעים את שילובה ברשימה: "ביממה הקרובה אצטרך לקבל החלטה קשה, האם להתמודד באופן עצמאי".

בעוד בשמאל נפלה, כאמור, ההכרעה להתאחד, במפלגות שמימין לליכוד נמשכים המאבקים וכיפופי הידיים, כשכל מפלגה מציבה תנאים משלה לאיחוד. בכאן חדשות דווח הבוקר, כי בימין החדש מאשימים את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כי התעקשותו לממש את ההסכם עליו חתם עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, היא שמונעת ריצה משותפת. אלא שבבית היהודי טוענים, כי הוצאתה של עוצמה יהודית מהאיחוד תוריד לטמיון עשרות אלפי קולות. "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות, פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד", מסרו בבית היהודי. "האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות – יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר: "אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי. הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות. זו הרי הסיבה שעד היום אין לנו ממשלת ימין אחרי הבחירות הראשונות".

בליכוד ממשיכים להפעיל לחץ על יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כדי להוביל לריצה משותפת. "זוהי העת של הימין להתאחד", אמר גורם בליכוד. "נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים".

(עודכן: 9:11)

תגיות:מרצעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה