חדשות בארץ

הצפות בבסיס חיל האוויר בדרום גרמו נזקים כבדים למטוסי קרב

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם, כי מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר גרם נזק כבד למטוסי קרב בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבית משפחתו של מוטי בן שבת ז"ל, שנספה בשיטפונות בנהריה

אילוסטרציה (צילום: עופר צידון, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עופר צידון, פלאש 90)
אא

נזק כבד נגרם בשבוע שעבר למטוסי קרב באחד מבסיסי חיל האוויר בדרום הארץ, כתוצאה מהגשמים הכבדים שירדו באזור. כך הותר הערב (ראשון) לפרסום.

האירוע החריג התרחש, לאחר שנחלים הנמצאים בסמיכות לבסיס עלו על גדותיהם והציפו מסלולים ודירים תת-קרקעיים, בהם מאוחסנים מטוסי הקרב. הצנזורה הצבאית מנעה עד כה את פרסום הידיעה, וגם כעת לא ניתן לדווח כמה מטוסים נפגעו. עם זאת, מדובר בנזק המוערך במאות מיליוני שקלים.

בחיל האוויר עסוקים עדיין בבקרת הנזקים. בנוסף, נפתחה בדיקה שנועדה לברר מדוע אנשי הבסיס לא נערכו מבעוד מועד להתמודד עם האפשרות של הצפות, וזאת על אף התחזיות שצפו כי קיים חשש כבד לכך.

מצה"ל נמסרה התגובה הבאה: "בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים בשבוע שעבר, נחלים הסמוכים לבסיס חיל האוויר בדרום הארץ עלו על גדותיהם והציפו מספר מוקדים בבסיס. מספר מטוסים ניזוקו, הם יטופלו ויחזרו לטיסה בימים הקרובים. בנוסף, במהלך סוף השבוע בוצעו פעולות לשאיבת המים מהבסיס. אין נפגעים באירוע".

כזכור, הסערה הכבדה שפקדה את ישראל שברה שיאים. מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי כמויות המשקעים המצטברות באזור הצפון שברו שיא של 50 שנה – מאז 1969. בתחנה בניצנים, שבתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, נמדדו ביום חמישי האחרון 122 מ"מ – שיא יממתי חדש לתחנה זו,

כמויות הגשמים המשמעותיות בצפון גרמו להצפות נרחבות בחיפה ובנהריה, בה נספה מוטי בן שבת ז"ל, שנסחף בנחל הגעתון לאחר שסייע לבני משפחה להיחלץ מהשיטפון. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים לביקור תנחומים בבית משפחתו של בן שבת. נלוו אליו שר החוץ ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי ושרת השיכון, יפעת שאשא ביטון.

במהלך הביקור, סיירו נתניהו והשרים בנהריה יחד עם ראש העיריה, רונן מרלי. לאחר הסיור, קיים ראש הממשלה דיון בתוכנית סיוע לעיר בעקבות נזקי הסערה. הוא ציין, כי בתיאום עם דרעי הוחלט להעניק לעיר סכום ראשוני של 5 מיליון שקלים. בנוסף, יועברו 20 מיליון שקלים עבור מתווה מיוחד לשיקום העיר. המתווה יגובש בהובלת משרד ראש הממשלה, ובשיתוף משרדי האוצר והפנים, ויסוכם בימים הקרובים.

תגיות:חיל האווירנהריההצפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה