חדשות בארץ

מוטי בן שבת הובא למנוחות: "נחשון בן עמינדב"

בבית העלמין בנהריה הובא למנוחות מוטי בן שבת ז"ל, שנספה אתמול בהצפות הכבדות בעיר לאחר שסייע בחילוץ בני משפחה מרכבם. אנשי ציבור, חברים ואזרחים ספדו לו: "מוטי מת כגיבור לאומי"

ההצפות בנהריה, אתמול (צילום: Meir Vaknin/Flash90)ההצפות בנהריה, אתמול (צילום: Meir Vaknin/Flash90)
אא

מוטי בן שבת, תושב נהריה בן 38 שנספה אתמול בהצפות שפקדו את העיר לאחר שסייע בחילוץ בני משפחה מהשיטפון, הובא בצהריים (חמישי) למנוחות בבית העלמין בעירו.

מאות בני אדם ליוו את מוטי ז"ל בדרכו האחרונה. ראש העיר נהריה, רונן מרלי, ספד לו: "מוטי ז"ל הוא לא גיבור נהריה, הוא גיבור של מדינה שלמה. הוא הציל חיים של אנשים רבים, ולא רק אתמול". מרלי פנה לאמו של מוטי: "חוה היקרה, ביום ההולדת שלך את קוברת את הגיבור שלך, הוא גיבור של המדינה ושל העיר הזו".

"יכולנו להיות עם עשרות הרוגים", הוסיף ראש העיר, "אבל יש פה ערבות הדדית ונחישות, גילויי אחריות של עיר שלמה. נחזק אתכם ונחבק אתכם. מוטי מת כגיבור לאומי, כך ראוי שיידעו כולם. מדינה שלמה באבל, ואנחנו מחזקים אתכם. תזכרו שבזכותו אנשים רבים חיים היום, והם יזכרו לו את זה כפי שאנחנו נזכור לו את זה".

שר הפנים אריה דרעי ספד אף הוא למנוח. "כולנו מתאבלים על גיבור ישראל, מוטי בן שבת, שמובא למנוחת עולמים לאחר שהציל בני משפחה בנהריה ונסחף למוות", מסר בהודעה שפרסם. "מוטי הקריב את חייו כדי להציל נפשות, והוא הגיבור של כולנו".

מוקדם יותר היום, שלח נשיא המדינה ראובן ריבלין מכתב תנחומים לבני משפחתו של מוטי: "משפחת בן שבת היקרה והאמיצה, שמעתי בכאב גדול על פטירתו של מוטי, שטבע בשיטפונות שהציפו את נהריה ביממה האחרונה. העיניים מתקשות להשלים עם התמונות והמראות של רחובות שלווים, שהפכו פתאום לזירה של טרגדיה נוראה. מוטי סיכן את חייו כדי לחלץ משפחה, שרכבה החל לשקוע מתחת למים שהציפו את הרחוב. בשניות הללו, שבהן המעשה מקדים את המחשבה, נמדד אופיו האמיתי של אדם. מוטי לא חשב פעמיים וזינק אל הזרם הסוחף, בתקווה להציל משפחה שלא הכיר, ושאיימה להילכד מתחת למים".

"אומץ הלב שלו, הסירוב לעמוד מנגד, הגבורה שלו, מהדהדים בלב כולנו, ומהווים מופת של אנושיות וערבות הדדית בצורתן הנעלה ביותר. אנא, בשמי ובשם אזרחי ישראל כולם, קבלו את תנחומיי הכנים בשעה הקשה הזו. תהא נשמתו של מוטי, הגיבור שלנו, צרורה בצרור החיים. יש גיבורים בישראל!", חתם ריבלין את מכתבו.

 

"מוטי נלחם לקדש שם שמיים, כל הזמן רצה לעשות טוב"

אזרחים רבים הביעו את רגשות הכאב שלהם על מותו של מוטי. אליסף פרץ, ששכל את שני אחיו בפעילות מבצעית צבאית, כתב: "יש גיבורים בלי מדים ובלי נשק חסרי תג זיהוי, ללא תפקיד רשמי. יש גיבורים בינינו, אנשים רגילים שברגע אחד הפכו את העולם למקום יותר טוב. מוטי בן שבת, גיבור. קפץ למים להציל אמא שלא הכיר, נערה שאף פעם לא פגש. קחו רגע, תביטו בו. לא כל יום רואים תמונה של מלאך. יהי זכרו ברוך".

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, כתב: "מוטי בן שבת ז"ל. גיבור בעל כורחו. אדם צעיר, אלמוני וירא שמיים. כך חונך, כך נהג, כך נספה. לתת ולתת, ולא לבקש לעצמך דבר. וכמוהו רבבות שבקרבנו, שקופים, אנשי עמל ודורשי טוב. מוטי שלא הכרתי, אני בוכה עלייך אחי,  וכשהלב בוכה – רק אלוקים שומע. יהא זכרך ברוך, ואצילותך ומעשיך מופת".

מאיר חי רפאל ביטון, חברו של מוטי, אמר כי מעשה הגבורה של בן שבת אינו מפתיע אותו. "מוטי היה תמיד נחשון בן עמינדב, הראשון שקופץ למים כמו בקריעת ים סוף", אמר בריאיון לחדשות הבוקר בערוץ 12. "הוא עשה זאת בכל דבר, בכל בעיה – הוא היה הראשון לקפוץ למים".

ביטון תיאר את השתלשלות האירועים שהובילה לאסון: "מוטי ובחור בשם רביב כהן – שמתפללים איתנו בבית הכנסת – הצליחו לחלץ מתוך הרכב התקוע שלושה אנשים. אחרי שהם חולצו, היה חשש שיש עוד תינוק שנמצא האוטו. מוטי רצה להוציא אותו. כולם נאבקו שם על מנת לפתוח את האוטו, לראות אם באמת יש שם מישהו. הטרקטור ניסה להרים את הרכב עם הכף שלו, ופתאום אני לא מוצא את מוטי. אמרתי 'מה קורה פה? איפה מוטי נעלם?'. כאילו האדמה בלעה את מוטי".

"הייתי בהלם מוחלט, בכיתי באותם רגעים. זו הייתה פשוט טרגדיה, כל השכונה התחילה לצרוח", המשיך ביטון בכאב רב. "אני עדיין רואה מול העיניים את דמותו של מוטי ברגעיו האחרונים, אדם אמיץ שעוזב הכל כדי לחלץ אנשים בשלום".

רביב כהן, שעזר בחילוץ האנשים מהרכב יחד עם מוטי, ספד לחברו. "מוטי הוא חוזר בתשובה, שנלחם לקדש שם שמיים. הוא כל הזמן רצה לעשות טוב, לזכות רבים, לעשות טוב בעולם", אמר לחדשות 12. "ראיתי אותו ממש והתפעלתי מהעוז והגבורה שלו שהוא רץ ככה, וזה נתן לי יותר ביטחון שיש איתי עוד מישהו שנכנס למים. כבר כמה שעות אני נזכר ובוכה, נזכר ובוכה".

תגיות:נהריההצפותמוטי בן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה