חדשות בארץ

שיטפונות, הצפות, חילוצים דרמטיים, ואבידה בנפש: סיכום אירועי היום הגשום

בנהריה איבד אדם אחד את חייו בעקבות השיטפונות העזים. בוצעו חילוצים דרמטיים במספר ערים. והיכן לא יתקיימו מחר לימודים? קבלו את כל המידע

  • י"א טבת התש"פ
(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

האסון בנהריה

משעות הבוקר עלתה נהריה על גדותיה, והגשמים והשיטפונות גרמו לאסון כבד: מוטי בן שבת ז"ל, בן 38, הציל בני משפחה שנסחפו בזרם עקב הגשמים הכבדים, אך בסופו של דבר כשלו כוחותיו והוא נסחף בעצמו בשיטפונות העזים.

החל משעות הצהריים נערכו חיפושים אחריו. מספר שעות לאחר מכן אותרה גופתו באזור קניון 'ארנה' בנהריה. כוחות ההצלה ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו למרבה הצער לקבוע את מותו.

בגן ילדים בנהריה רחוב שפרינצק - 10 ילדים חולצו ו-5 מבוגרים. בבית ספר בעיר חולצו קרוב למאה תלמידים.

בעקבות הגשמים העזים וההצפות בחיפה ובאזור הצפון נרשמו עומסים כבדים בכבישים רבים באזור, והמשטרה, שפועלת לחילוץ נהגים לכודים, חסמה כמה מהכבישים בו.

מה לעשות במקרה של שיטפונות והצפות? קבלו את כללי הבטיחות מצילי החיים

 

משטרה: מעל 5,000 פניות

יותר מ-5000 שיחות הגיעו משעות הבוקר למוקד 100 המחוזי בעקבות מזג האוויר, פי 2 מיום "רגיל".

בשל כך, תיגברה המשטרה היום את מספר המוקדנים במוקד 100 של מחוז חוף, בעשרות מוקדנים נוספים, במסגרת ההיערכות הכוללת למערכת החורפית שפקדה את האזור.

מרבית הפניות עסקו בפגעי מזג האוויר, הסדרי התנועה ובקשה לסיוע של המשטרה בדרך.

 

כיבוי אש: חילוצים דרמטיים של מאות אנשים

אנשי כיבוי האש מחוז חוף פינו 110 ילדים ואנשי צוות מבית הספר אוסישקין בעיר נהריה. כל הילדים פונו ללא פגע, כשהם נישאים על ידיהם של הכבאים המסורים, שהעבירו אותם אחד אחד, מבניין בית הספר היישר אל דלת האוטובוס, שלקח אותם לבתיהם.

בשעות הערב (18:15) החלה הפסקת חשמל באשדוד, ובעקבות כך הופסקה פעילות המעליות במספר רב של בניינים. בשל כך, המוקד של כיבוי האש מקבל הרבה שיחות ומפנה לשם את צוותי הכיבוי של תחנת אשדוד לחלץ את האנשים שנתקעו במעליות. בשל העומס הכבד בפניות שירותי הכיבוי נעזרו בצוותים נוספים מתחנות בית שמש, רחובות וראשון לציון.

שלושה עובדי מכללה מקומית בעכו, מצאו את עצמם לכודים ללא כל אפשרות יציאה מהמבנה - בלי חילוץ מקצועי.

כוחות כיבוי האש הוזעקו על מנת לסייע בחילוצם של ילדי תלמוד תורה סערט ויז'ניץ בחיפה מבניין התלמוד תורה, לאחר כמויות גדולות של מים שזרמו אל תוך הבניין.

כוחות הכיבוי הוזעקו לנחל מג'נון, כדי לחלץ אדם מרכבו שנסחף בסערה הגדולה. בחסד ה' החילוץ הסתיים בשלום.

חילוץ בבלפוריה (קרדיט צילום: תיעוד מבצעי, כבאות והצלה לישראל)

צה"ל: סיוע בחילוץ באיזורי ההצפות

בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים בצפון הארץ, פעלו בשעות האחרונות כוחות צה"ל לסיוע בחילוץ אזרחים באזורי ההצפות בצפון.

כוחות צה"ל מעוצבת "הגליל", לוחמי קומנדו, שיריון, הנדסה, תותחנים, חי"ר וזרוע הים, הוקפצו לסיוע באירועי ההצפות. בנוסף, הוקצו כלי רכב צבאיים ייחודיים לצבא וסירות לחילוץ ולפינוי, המותאמים לתנאי השטח. הלוחמים סייעו בפינוי בית ספר בנהריה ובמקום התקיימה הערכת מצב בשיתוף הרשות המקומית.

כמו כן, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה נערך באמצעות עבודות אחזקה מונעת של תשתית במחנות ובמוצבים במרחבים השונים, השלמת ציוד חורף לכלל היחידות הסדירות בדגש על חרמוניות ומעילי סערה, מחסנים עם ציוד לוגיסטי במרחבי פיקוד צפון לטיפול באירועים קיצוניים, כלים לפינוי שלגים בגזרת החרמון והכנת יחידות ייעודיות לפינוי הכוללות אנשי מקצוע וכלי רכב מתאימים.

 

רכבת ישראל: התנועה הופסקה באזור הצפון

רכבת ישראל הודיעה בצהריים כי חודשה התנועה בתחנות באזור הצפון לאחר שפעילותן הופסקה בעקבות הגשם הכבד והברד. עם זאת, ברכבת ציינו כי החזרה לשגרה מלאה של כלל הרשת תיקח עוד זמן.

"צוותי רכבת ישראל פעלו מאז שעות הבוקר וניקזו את כלל ההצפות במוקדי המסילה באיזור חיפה, זאת לאחר שהוצפו בשל גשמים עזים", נמסר.

עוד אמרו ברכבת ישראל כי "לצד ניקוז המים, פעלו צוותי תשתיות לתיקון תקלות במרכיבי איתות ומסילה שנגרמו כתוצאה מהצפות. בין היתר, הוחלפו מנועים של מספר מסוטים, אשר תפקידם להסיט את המסילות ממסילה אחת לאחרת.

 

מפלס הכנרת: עלה ב-23 ס"מ החל מהבוקר

מנתוני רשות הכינרת עולה כי המפלס זינק במהלך היממה האחרונה בעקבות הגשמים ב-23 סנטימטרים, והבוקר (חמישי) הוא עומד על 211 מטרים ו-10 ס"מ מתחת לפני הים.

מתחילת עונת הגשמים הנוכחית עלה מפלס הכנרת ב-80 סנטימטרים. המפלס הנוכחי גבוה ב-1.9 מטרים מהקו האדום התחתון, ורחוק 2.3 מטרים מהקו האדום העליון המסמן כנרת מלאה.

 

לא יתקיימו לימודים

משרד החינוך הודיע כי לא יתקיימו מחר לימודים בנהריה, במועצה האזורית מטה אשר ובמועצה האזורית מעלה יוסף בשל השיטפונות וההצפות. בנוסף, במקומות אלה לא תתקיים בחינת הבגרות בתנ"ך. ממשרד החינוך נמסר: "אגף הבחינות יודיע על מועד חלופי וחדש בימים הקרובים כדי לאפשר לתלמידים במקומות אלה להיבחן באופן מסודר".

 

הנחיות לימים הקרובים

במשטרה מדגישים, כי המערכת החורפית טרם הסתימה ויש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במקום, להימנע מכניסה לצירים מוצפים וכן להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך. "אנו שבים ומדגישים - מי שלא נדרש לנוע בצירים באיזורים המוצפים, מתבקש שלא להגיע לאזור ולא לסכן את עצמו".

מזג האוויר הצפוי הלילה: בצפון הארץ ובמרכזה ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד. במישור החוף ובשפלה חשש כבד להצפות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח חשש לשיטפונות. בצפון רמת הגולן ירד שלג.

מחר: בצפון הארץ ובמרכזה גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים. במישור החוף ובשפלה חשש כבד להצפות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח חשש לשיטפונות. הרוחות יחלשו. בצפון רמת הגולן ירד שלג.

תגיות:שיטפונותנהריהמזג האווירהצפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה