חדשות בארץ

לקראת הסערה: הועלתה הכוננות במשטרה ובשירותי הכבאות

לאור תחזית מזג האוויר, הצופה סערה רוויית משקעים עם חשש להצפות ושיטפונות, הורה נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, על תגבורם המבצעי של הכוחות והעמדתם בכוננות מלאה. גם במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לקראת המערכת החורפית

  • י' טבת התש"פ
(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)(קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

במשטרה ובשירותי הכבאות נערכים לקראת המערכת החורפית הסוערת, הצפויה לפקוד את ישראל.

על פי התחזית העדכנית, החל ממחר בבוקר (רביעי) קיים צפי לירידת משקעים רבים באזור הצפון, עם חשש להצפות. החל משעות הצהריים, הגשם יתפשט לאזור המרכז, והוא ילווה ברוחות חזקות של עד 80 קמ"ש. הגשמים עלולים לגרום לשיטפונות באזור מדבר יהודה וים המלח. הגשם יימשך גם בשעות הלילה. ביום חמישי ירדו משקעים רבים – באזורים שונים במרכז הארץ צפויים לרדת עד 100 מ"מ, עם חשש להצפות נרחבות.

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, קיים בצהריים הערכת מצב לבחינת מוכנות הכוחות. הוא הנחה את כלל המחוזות להיערך לתרחישים השונים, תוך דגש על מתן מענה מהיר לאירועים.

בנוסף, הורה שמחי על תגבור מבצעי בתחנות הכיבוי ברחבי הארץ, וכן על תגבור מוקדנים במוקדים הטלפוניים של שירותי הכבאות. יחידת "להבה" תיפרס בסמוך למוקדי האירועים, ויחידות המתנדבים יועמדו בכוננות מלאה.

נציב כבאות והצלה שב וביקש מהאזרחים להקשיב ולהישמע להוראות גופי החירום, ולנקוט במשנה זהירות.

משטרת ישראל נערכת אף היא בכוחות מתוגברים לקראת הסערה החורפית. שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרסו בכבישי הארץ. כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יועמדו בכוננות, על מנת לפעול תוך פרק זמן קצר בזירות השונות, ככל שיידרש.

במשטרה מדגישים, כי במידה ויש סערת ברקים – יש להימנע ככל הניתן מיציאה לשטח פתוח, ולהתרחק מעצמים גבוהים כדוגמת אנטנות ועצים.

מזג האוויר הסוער צפוי לגרום לחסימות צירים. מידע שוטף יפורסם באמצעי התקשורת, וכן במוקד המידע הארצי 110. מוקדי החירום יתוגברו בהתאם להערכת המצב.

משטרת ישראל קוראת לנהגים לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות, או על טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים. מומלץ שלא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון, שעלולים להוות סכנת חיים. 
 

מה לעשות במקרים של שיטפונות והצפות?

בעקבות מזג האוויר הסוער, כמויות המשקעים הגדולות והאירועים הטרגיים בשבועיים האחרונים שהסתיימו במקרי מוות, פרסמו שירותי ההצלה הנחיות מצילות חיים לתרחישים של שיטפונות והצפות.

• במקרים של שיטפונות והצפות, אין לרדת למקומות נמוכים וסגורים, כדוגמת מקומות מוצפים או בתהליך הצפה, חניונים ומקומות אחרים הנמצאים מתחת למפלס הקרקע. 

• בזמן שיטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו – מחשש להילכדות.

• אם אתם מתגוררים בדירה מתחת לפני הקרקע – צאו מיד מהבית ועברו למקומות בטוחים מעל פני הקרקע, שבהם כוחות הביטחון יוכלו להבחין בכם ולסייע במקרה הצורך.

• במקרה של שיטפונות, אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל, מחשש להתמוטטות הגדות ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים. 

• אין לחצות מקורות מים, ומקומות עם זרימת מים חזקה (גם עם רכבי שטח) – יש בכך משום סכנת חיים ממשית!

• אין לחצות שלוליות, מים זורמים וכבישים מוצפים שלא ניתן לאמוד את עומקם.

 

הנחיות לנהיגה ברכב במזג אוויר סוער

* ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות, ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.

* יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולהימנע מעצירות פתאומיות גם בשולי הדרך.

* כאשר הכביש רטוב, מרחק הבלימה גדל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

* יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים, מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית ולבורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

* יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת, בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

* שימו לב להולכי רגל! בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהם ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט את המהירות באזורי מגורים, ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

* יש להימנע מכניסה למים זורמים על ציר הנסיעה, להיזהר מסחף, משלולית ומשאר מפגעי הכביש.

* חציית מקורות מים ומקומות עם זרימת מים חזקה מהווה סכנת חיים גם לנהגים ברכבי שטח.

תגיות:גשםהיערכותתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה