חדשות בארץ

המגעים לאיחוד בשמאל: גנץ נפגש עם פרץ והורוביץ

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הציג בפני בני גנץ מתווה לריצה משותפת של שלוש המפלגות בגוש המרכז-שמאל. יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ: "החיבור המרכזי והמעשי שעל הפרק הוא בין המחנה הדמוקרטי לעבודה"

עמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר)עמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפגש היום (רביעי) עם יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ. השניים דנו בהצעה שהעלה אתמול פרץ לריצה משותפת של שלוש המפלגות בגוש המרכז-שמאל – כחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי.

בתום הפגישה, אמר פרץ כי הציג בפני גנץ את המתווה להקמת ממשלה, שלדבריו "לא תסתפק בהחלפת נתניהו, אלא תחליף גם את המדיניות שלו". הוא הדגיש כי "הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שכאשר יהיה מהפך – הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה, ולכן אסור לנו לאבד אף קול".

"בכחול לבן צריכים להחליט מי השותפים האמיתיים שלהם: העבודה-גשר להקמת ממשלה של שינוי ותקווה, או ממשלה עם שותפים מהימין המדיני והקפיטליסטי שאיתם תקום ממשלה של גזרות וסיפוח", הוסיף פרץ.

מהעבודה-גשר נמסר כי סוכם לערוך "בדיקה מקיפה יסודית ומהירה, שתבחן את כל האפשרויות, כשהיעד הוא בניית גוש של 61 בלי ליברמן".

במחנה הדמוקרטי מתנגדים לאיחוד המשולש, וקוראים למפלגת העבודה לחבור אליהם. לאחר פגישתו עם פרץ, נפגש גנץ עם יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ. בתום הפגישה, נמסר מהמחנה הדמוקרטי כי הורוביץ קרא לגנץ "להמשיך ולהבהיר שבלי איחוד בין המחנה הדמוקרטי לבין העבודה נתניהו עלול לנצח". הוא ציין, כי "אפשר לסכם על הליכה משותפת של המחנה הדמוקרטי והעבודה בתוך זמן קצר. שמחתי שגנץ מסכים איתי לחלוטין בעניין זה".

"אנחנו בעד כל איחוד בגוש", הוסיף הורוביץ. "החיבור המרכזי והמעשי שעל הפרק הוא בין המחנה הדמוקרטי לעבודה. יש לעשות הכל כדי לקדם במהירות את האיחוד המתבקש הזה".

הסיכויים שיוזמתו של פרץ תתקבל מסתמנים כקלושים למדי, זאת לאור ההתנגדות לה הן בכחול לבן והן במחנה הדמוקרטי. על פי הערכות שונות, ההצעה שהציג נועדה להוריד ממנו את הלחץ המופעל עליו מצד כחול לבן לחבור למחנה הדמוקרטי, וזאת על רקע החשש כי ריצה נפרדת של העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עלולה להותיר את אחת המפלגות, או את שתיהן, מחוץ לכנסת. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, שותפתו של פרץ לעבודה-גשר, העבירה הבוקר את הכדור למגרש של כחול לבן. "המתווה של עמיר פרץ מציל את אותו גוש שבני גנץ רוצה להנהיג", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. "אם מדובר בכך שיש סכנה למרצ לא לעבור את אחוז החסימה, ואני לא מאמינה בזה – אז שיתחילו להתנהג כמי שמאמינים במסר שלהם. אם המטרה היא להציל את מרצ שלא תפול מתחת לאחוז החסימה, זאת בראש וראשונה האחריות של מי שמנהיג את הגוש".

בתוך כך, אתמול חתם הורוביץ על הסכם עם חבר הכנסת יאיר גולן, לפיו גולן ישובץ במקום השלישי ברשימת המחנה הדמוקרטי. כזכור, ביוני שעבר הצטרף גולן למפלגת "ישראל דמוקרטית", שהוקמה על ידי אהוד ברק. בהמשך חברה המפלגה החדשה למרצ במסגרת המחנה הדמוקרטי, וגולן קיבל את המקום השלישי בין מועמדי הרשימה לכנסת ה- 22. חברת הכנסת סתיו שפיר, שפרשה ביולי 2019 ממפלגת העבודה והוצבה במקום השני ברשימת המחנה הדמוקרטי, הודיעה בחודש שעבר כי תרוץ באופן עצמאי לכנסת, בראשות המפלגה הירוקה. הניסיונות שעשתה בשבועות האחרונים לחבור שוב למחנה הדמוקרטי לא הניבו עד כה תוצאות. במרצ לא נרשמת התלהבות מכוחה האלקטורלי של שפיר, ובמפלגה טענו כי הוצע לה לקבל את המקום החמישי במחנה הדמוקרטי. שפיר מצדה האשימה מרצ בפירוק המחנה הדמוקרטי, וקראה לגנץ להתערב כדי להביא לאיחוד בשמאל.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהכחול לבןהמחנה הדמוקרטיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה