חדשות בעולם

איראן שיגרה טילים בליסטיים לעבר הכוחות האמריקניים בעיראק

בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שיגרו משמרות המהפכה האיראניים טילים בליסטיים לעבר בסיסים בעיראק בהם מרוכזים כוחות צבא אמריקניים. עד כה לא דווח על נפגעים אמריקניים. טראמפ: "הכל בסדר! יש לנו הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איראן שיגרה הלילה (רביעי) מטח של טילים בליסטיים לעבר בסיסים בעיראק, בהם נמצאים כוחות של הצבא האמריקני. משמרות המהפכה האיראניים טענו כי המטח כלל עשרות טילי קרקע-קרקע, ששוגרו לעבר כוחות צבא ארצות הברית, במסגרת "מבצע השהיד סולימאני" – נקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס. "הנקמה הקשה התחילה", נאמר בהודעת המשמרות.

דובר הפנטגון מסר, כי "יותר מ- 12 טילים בליסטיים" נורו משטח איראן לעבר בסיסי עין אל-אסד במערב עיראק וארביל בצפונה, בהם מרוכזים כוחות של הצבא האמריקני והקואליציה הבינלאומית למאבק נגד דאע"ש. בהודעה מטעם כוחות הביטחון של עיראק נמסר, כי המטח האיראני כלל 22 טילים, וכי אין נפגעים בקרב הכוחות העיראקיים. כלי תקשורת באיראן דיווחו הבוקר מפי "מקורות במשמרות המהפכה", כי במתקפה נהרגו 80 חיילים אמריקניים וכ- 200 נפצעו, אך עד כה לא ידוע על נפגעים אמריקניים.

התקיפה האיראנית בעיראק (תיעוד מתוך הרשתות החברתיות)

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בטוויטר כי ארצו "נקטה באמצעים מידתיים להגנה עצמית, בהתאם לאמנת האו"ם, וירתה לעבר בסיס ממנו בוצעה התקפה פחדנית נגד בכירינו ואזרחינו. אנחנו לא מחפשים הסלמה או מלחמה, אך נגן על עצמנו מפני תוקפנות". 

משמרות המהפכה האיראניים הזהירו, כי "כל פעולה מרושעת או צעדי תוקפנות" של ארצות הברית ייענו ב"תגובות מכאיבות ומוחצות". המשמרות שיגרו איום לעבר בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, לפיו כל פעולה נגד איראן שתצא משטחן תיענה במתקפה נגדן. בכיר צבאי בטהראן איים לפגוע גם ב"ישות הציונית".

מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא דונלד טראמפ קיבל תדרוך על המתקפה האיראנית ועוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות. מזכירי המדינה וההגנה, מייק פומפאו ומארק אספר, הגיעו להתייעצויות עמו בעקבות הפעולה האיראנית. הצהרה שהתכוון לתת בתגובה למתקפה בוטלה, והוא הסתפק בציוץ טוויטר: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים הממוקמים בעיראק. מבצעים כעת הערכת נפגעים ונזקים. עד עכשיו, הכל בסדר. יש לנו הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם, ללא ספק! אמסור הצהרה מחר בבוקר".

במפלגה הדמוקרטית הפצירו בטראמפ להנמיך את הלהבות מול איראן. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, קראה לטהראן לחדול מאלימותה, אך במקביל טענה כי על הממשל להפסיק עם "הפרובוקציות המיותרות", כהגדרתה: "אמריקה והעולם אינם יכולים להרשות לעצמם מלחמה". ג'ון קרי, מזכיר המדינה בתקופת ממשל אובמה, קרא לבית הלבן להגיב באמצעים דיפלומטיים ולא בפעולה צבאית. בריאיון ל- NBC אמר קרי, כי "זו טרגדיה עבור העולם, שהממשל בחר בעימות במקום בדיפלומטיה". הוא הוסיף, כי אם המשבר יידרדר למלחמה – "זו תהיה מלחמת ברירה פזיזה של נשיא ארצות הברית". מהעבר השני של המפה הפוליטית האמריקנית, במפלגה הרפובליקנית נשמעו קולות שקראו לטראמפ להגיב על ירי הטילים.

בתוך כך, מסע ההלוויה המתמשך של קאסם סולימאני הגיע הלילה לסיומו. הוא נקבר בעיר הולדתו כרמאן, בדרום-מזרח איראן, וזאת לאחר שורה של טקסים המוניים, שנערכו בערים נג'ף וכרבלא בעיראק ובערים אהואז, משהד, טהראן וקום באיראן. הקבורה נדחתה במספר שעות, לאחר שבמהלך מסע ההלוויה נמחצו לפחות 50 בני אדם למוות, ויותר מ- 200 נפצעו.

(עודכן: 8:49)

תגיות:איראןארצות הבריתעיראקקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה