חדשות יהדות

הרב הראשי לישראל מבהיר: "דבריי סולפו באופן בוטה. רוב העלייה מרוסיה – מבורכת"

"דבריי סולפו באופן בוטה על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים", אמר הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף

  • י' טבת התש"פ
הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב יצחק יוסף (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הבהיר הערב (ראשון) את דבריו, וטען כי הם סולפו מטעמים פוליטיים. "אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואמו אינם יהודים לעלות לארץ", אמר הרב הראשי.

"יש שני סוגי עליות", הבהיר הרב הראשי. "ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, הם ואבותיהם וכל אותם אסירי ציון, שברוך ה' זכינו ועלו פה לארץ ישראל ואנחנו מקבלים אותם באהבה ובחיבה רבה".

"אבל ישנה עוד עלייה נוספת, לא נתכחש לכך, עלייה של אותם של אינם יהודים, לא רק שאינם יהודים - מי שלא יהודי צריך לכבד אותו ולאהוב אותו, חביב בן אדם שנברא בצלם, אלא ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו שהעלו כמה כאלו לצערנו הרב, וגרמו לכל מיני הסתה נוראה כנגד היהדות, אבל אותם אלו שעלו אסירי ציון ומאות אלפי יהודים שעלו במסירות נפש אנחנו מחבבים אותם ומכבדים אותם", שב והדגיש הרב..

הרב הראשי המשיך וקרא ליהודים עולי רוסיה: "אני קורא לכל עולי רוסיה שלא ייקחו את ההסתה שעושים היום כמה אחדים בעקבות הדברים שלנו וניצלו את הדבר לאינטרסים פוליטיים והם מסיתים ומדיחים, שלא ישימו לב אליהם".

"תדעו את האמת, נחנו אוהבים אותם ואני מברך את כל העולים שיבורכו מפי עליון ושיעלו מעלה מעלה, יהיה להם ברכה והצלחה הקב"ה ימלא משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן ואמן".

תגיות:הראשון לציוןהרב יצחק יוסףהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה