חדשות בארץ

מחדל בחיפה: איך קרה שהסבתא נקברה בטעות על ידי משפחה אחרת?

מחדל בחיפה: בני משפחתה של קשישה בת 86 שנפטרה הגיעו לבית העלמין על מנת ללוותה בדרכה האחרונה, אך נדהמו לגלות כי הגופה ששוכבת מולם אינה של הסבתא, וכי ככל הנראה הסבתא נקברה על ידי משפחה אחרת. מה טוענים בחברה קדישא?

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

מחדל בחיפה: בני משפחתה של קשישה בת 86 שנפטרה הגיעו לבית העלמין על מנת ללוותה בדרכה האחרונה, אך נדהמו לגלות כי הגופה ששוכבת מולם אינה של הסבתא, וכי ככל הנראה הסבתא נקברה על ידי משפחה אחרת. 

על פי הדיווחים בחדשות 12, מדובר באנה בן בסט ז"ל מחיפה. בני משפחתה נקראו לזהותה רגע אחד לפני הקבורה, אך אז התגלתה הטעות הגדולה ונציגים של חברה קדישא שעבדו במקום, החלו בבדיקת האירוע המצער. 

בתום הבדיקה התבררה הטעות לאשורה: הבלבול נוצר כתוצאה מלחץ של ארבע הלוויות שהתקיימו באותו יום, כששלוש מן הנפטרות הן נשים. מיד עם גילוי הטעות נחפרו הקברים בשנית, כדי להוציא את גופת הסבתא שנקברה על ידי משפחה אחרת, ובני משפחתה נקראו למקום כדי לזהותה בשנית. 

מחברה קדישא 'צפון אפריקה' לעומת זאת, עולה תמונה אחרת. לדברי נציגי החברה, בניה של הנפטרת זיהו נפטרת אחרת כאמם, ועל כן הנפטרת נקברה במקום הלא נכון. לאחר הזיהוי, נקברה הסבתא במקום הנכון, והכל שב על מקומו בשלום. 

"אני מתנצלים בפני המשפחות על עוגמת הנפש", מסרו נציגי חברה קדישא 'צפון אפריקה' מחיפה, לחדשות 12. "נציין כי שני בניה של הנפטרת הראשונה זיהו בשוגג, כנראה עקב סערת הרוחות בה היו מצויים, נפטרת אחרת כאמם. עת התבררה הטעות יצרה חברה קדישא צפון אפריקה בחיפה קשר באופן מיידי עם שני הבנים, אשר חזרו והעידו כי זיהו את אמם. אנו מתנצלים בשנית בפני המשפחות, ואנו נפיק לקחים ונרענן את הנהלים על מנת שמקרים כאלו לא יישנו".

תגיות:סבתאטעותחיפהגופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה