חדשות בעולם

מסע ההלוויה של סולימאני הגיע לעיר הולדתו: "הנקמה תהיה קשה"

בתחנה האחרונה של מסע ההלוויה שנערך למפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, איים מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, בנקמה "קשה, נחושה והחלטית" נגד ארצות הברית. הפרלמנט האיראני אישר הצעת חוק, המגדירה את הפנטגון כארגון טרור

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

בעיר כרמאן, שבדרום-מזרח איראן, נערך הבוקר (שלישי) מסע ההלוויה של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל ביום שישי האחרון על ידי ארצות הברית, במתקפה בנמל התעופה בבגדאד. מאות אלפים משתתפים בטקס – האחרון בסדרה של טקסים שהתקיימו בעיראק ובאיראן – בסיומו ייקבר סולימאני בעיר בה נולד.

בנאום שנשא בהלוויה, אמר מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, כי איראן תנקום את מותו של סולימאני: "הנקמה שלנו תהיה קשה, נחושה והחלטית. על האויבים לדעת, כי השהיד סולימאני מסוכן עבורם יותר מאשר סולימאני החי". הבכיר האיראני הצהיר, כי מותו של מפקד כוח קודס הוא תחילת הסוף של הנוכחות האמריקנית באזור: "לאמריקנים לא תהיה פינה בטוחה". הוא איים כי איראן "תבעיר" כל מקום בו תומכים בארצות הברית, והקהל המשולהב ליווה את דבריו בקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

בטקס ההלוויה, שנערך אתמול בבירה טהראן, השתתפו – על פי הדיווחים באיראן – מיליוני בני אדם. את הטקס הובילו בכירי משטר האייתוללות, בראשם המנהיג העליון עלי חמינאי, שנצפה כשהוא ממרר בבכי על מי שנחשב לבן טיפוחיו ולמקורבו. בתו של סולימאני, שנאמה בטקס, איימה בנקמה וב"יום שחור" לארצות הברית וישראל: "טראמפ המשוגע, אל תחשוב שהכל נגמר כאשר אבי מת כשהיד. האמריקנים ימתינו בכל יום למות ילדיהם".

בתוך כך, הפרלמנט האיראני אישר הבוקר חוק, המגדיר את משרד ההגנה האמריקני, אנשיו ושלוחותיו, וכן את כל המעורבים בחיסולו של סולימאני – כארגוני טרור. מדובר בתיקון ל"חוק הפעולה נגד אמריקה", שהתקבל באפריל 2019, במסגרתו הוכרז פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) – האחראי על המזרח התיכון – כארגון טרור. הצעד בחודש אפריל בוצע בתגובה להודעה האמריקנית על הגדרת משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. עוד נקבע בתיקון לחוק, כי התשתיות של כוח קודס יחוזקו באמצעות תוספת תקציבית של 200 מיליון יורו.

תגיות:איראןארצות הבריתמשמרות המהפכהקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה