חדשות בעולם

שר החוץ של איראן קורא להכריז על הכוחות האמריקניים באזור כארגון טרור

בתגובה להכרזתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הגדרת משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור, אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, כי מדובר ב"מתנת ערב-בחירות מוטעית נוספת לנתניהו"

זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, הגיב הערב (שני) על החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. בחשבון הטוויטר שלו כתב זריף כי הצעד של טראמפ הינו בבחינת "מתנת ערב-בחירות מוטעית נוספת לנתניהו, עוד טעות מסוכנת של ארצות הברית באזור".

במכתב ששלח לנשיא איראן, חסן רוחאני – העומד גם בראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן – ביקש זריף כי המועצה תכניס את פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקו"ם) לרשימת הטרור האיראנית. כך מסר דובר משרד החוץ בטהרן, בהראם קאסמי. במכתבו טען זריף כי הכוחות האמריקניים תומכים בגלוי ובחשאי בארגוני טרור הפועלים באזור, ואף עוסקים באופן ישיר בפעילויות טרור.

בתחום האחריות של סנטקו"ם נמצאות כ- 20 מדינות – במזרח התיכון (למעט ישראל, קפריסין וטורקיה, ש'משובצות' תחת אחריות פיקוד אירופה של הצבא האמריקני), במרכז אסיה ובדרומה.

בתגובה להחלטת ממשל טראמפ, פרסמה המועצה הלאומית העליונה לביטחון לאומי באיראן הודעת גינוי חריפה, בה נאמר כי הצעד האמריקני מהווה "סכנה לשלום ולביטחון האזורי והבינלאומי". ההודעה הוסיפה והטילה על הממשל האמריקני את האחריות לתוצאות המסוכנות שינבעו מהחלטתו זו.

מוקדם יותר היום הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על החלטתו להגדיר את משמרות המהפכה האיראניים – כולל כוח "קודס" בראשותו של קאסם סולימאני – כארגון טרור. זו הפעם הראשונה שארצות הברית מגדירה ארגון צבאי של מדינה זרה כישות טרוריסטית. בהודעה שהוציא טראמפ נאמר כי "צעד חסר תקדים זה מכיר במציאות לפיה איראן היא לא רק מדינה הנותנת חסות לטרור, אלא שמשמרות המהפכה האיראניים משתתפים באופן פעיל בטרור, מממנים אותו ומקדמים אותו ככלי פוליטי. משמרות המהפכה האיראניים הם האמצעי העיקרי של הממשלה האיראנית לכוון וליישם את מסע הטרור הגלובלי שלה".

"צעד זה ירחיב בצורה משמעותית את הלחץ המקסימלי שלנו על המשטר האיראני", הדגיש טראמפ. "הוא מבהיר את הסיכונים הטמונים בעשיית עסקים עם המשמרות או בתמיכה בהם. אם אתם עושים עסקים עם משמרות המהפכה – אתם מממנים טרור". הנשיא האמריקני הוסיף כי "צעד זה שולח מסר ברור לטהרן כי לתמיכתה בטרור יש השלכות חמורות. נמשיך להגביר את הלחץ הכלכלי על איראן עד שהמשטר ינטוש את התנהגותו הממארת והבלתי חוקית".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מסר במסיבת עיתונאים כי החלטת הממשל תיכנס לתוקף בעוד שבוע מהיום. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה האמריקנית. "תודה לך ידידי היקר, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על כך שהחלטת להכריז על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי, שמשרתת את האינטרס של מדינותינו ושל מדינות האזור. נמשיך לפעול יחד בכל דרך נגד המשטר האיראני, שמאיים על מדינת ישראל, על ארצות הברית ועל שלום העולם".

הידיעה על כוונתו של הממשל להכריז על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור הופיעה לראשונה בסוף השבוע ב"וול סטריט ג'ורנל". מפקד המשמרות, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, איים בתגובה כי "אם ארצות הברית תנהג בטיפשות, לכוחות הצבא שלה במערב אסיה לא יהיה שקט".

תגיות:איראןמשמרות המהפכהדונלד טראמפמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה