חדשות בארץ

אלוף פיקוד הדרום על חיסול סולימאני: יש השלכות, אבל אנחנו לא הסיפור

לפי הלוי, על ישראל לבחון את סיכולו של קאסם סולימאני "כפעולה שהיא חלק ממערכה בין איראן לבין ארצות הברית על אופייה של עיראק", וכי "זה הסיפור". הוא הדגיש כי "אנחנו מסתכלים לכיוון הזה ומוכנים להגיב תגובה משמעותית מאוד"

הלוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הלוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ברקע החשש הישראלי מפני תגובה איראנית על חיסול מפקד כוח קודס בידי ארה"ב בסוף השבוע, אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי הבהיר היום (שני) כי למהלך תיתכן השפעה על ישראל, אולם יש מקום להורדת הדאגה מפני ההשלכות. הלוי, שאמר את הדברים בוועידת ynet בירושלים, הוסיף כי "אנחנו צריכים לעקוב מקרוב, אבל אנחנו לא הסיפור המרכזי כאן וזה טוב שזה קרה רחוק".

עוד אמר הלוי כי על ישראל לבחון את סיכולו של קאסם סולימאני "כפעולה שהיא חלק ממערכה בין איראן לבין ארצות הברית על אופייה של עיראק", והדגיש כי "זה הסיפור". לדבריו, ישנו מגוון של ארגונים שעבדו עם סולימאני ועם איראן, ביניהם הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה. "אנחנו כמובן גם מסתכלים לכיוון הזה ומוכנים להגיב תגובה משמעותית מאוד", אמר אלוף פיקוד דרום.

סולימאניסולימאני

בהתייחס לפעולת החיסול של ישראל את מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, בההא אבו אל-עטא, שהובילה למבצע חגורה שחורה, אמר הלוי כי ישראל זיהתה "שהג'יהאד היה גורם שפגע באזרחי ישראל, בחיילי צה"ל, ולכן התקבלה החלטה ליזום מבצע". על הביקורת באשר לעיתוי החיסול הוא הבהיר כי "היו גם אפשרויות לפני ואני חושב שבחרנו בעיתוי טוב, והפגיעה הזו באבו אל עטא היא משמעותית פעמיים. היא משמעותית קודם כל כי הוא לא נמצא, ולא פחות מזה – זה מסר גם לבאים אחריו. מדינת ישראל ערוכה להילחם בטרור וזה מסר גם לאלה שהולכים בדרך שלו".

הוא הוסיף: "כשאנחנו מסתכלים עם הפנים קדימה, אירוע כזה כמו 'חגורה שחורה' הוא מסר כי לא השתמשנו בכל הכלים שיש לנו". על שאלת ההסדרה עם ארגוני הטרור בעזה, אמר הלוי כי הוא "חושב שנוצרו תנאים טובים יותר, אבל עזה היא מקום לא יציב והתפקיד שלי הוא להכין את הכוחות. אנחנו נהיה מוכנים לכל תרחיש בשנת 2020".

בשבוע שעבר פורסם מחקר ממנו עולה כי מרבית תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים יותר מאז מבצע "חגורה שחורה". לפי ממצאי המחקר, שנערך באחרונה בקרב התושבים, 27% מהתושבים מרגישים פחות בטוחים מאז המבצע, ו-10% מרגישים בטוחים יותר. לעומת זאת, 63% סבורים כי המבצע לא השפיע על תחושת הביטחון הרעועה שלהם. 

תגיות:הרצי הלויאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה