חדשות בארץ

אוחנה תקף את מנדלבליט: "כתב האישום נגד נתניהו – מופרך"

שר המשפטים אמיר אוחנה מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועל פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, ואמר כי ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה הייתה שגויה: "אין אח ורע לטענות שנטענות נגד נתניהו"

אוחנה ומנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)אוחנה ומנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה מתח היום (שני) ביקורת על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ועל פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, וזאת בשל הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון שהעניק לוועידת ידיעות אחרונות, הנערכת בירושלים, אמר אוחנה כי מדובר ב"החלטה שגויה" וכי כתב האישום "מופרך".

אוחנה הדגיש, כי אינו טוען שכתב האישום הוגש בחוסר תום לב, אולם הוסיף: "כשאני מסתכל על המצב המשפטי בישראל ובעולם, אין אח ורע לטענות שנטענות עכשיו נגד נתניהו. ניצן עצמו הודה, שאכן מדובר בהאשמה תקדימית. וממי אתה מתחיל? מראש ממשלת ישראל. אתה מבקש לא רק לסכל את האדם, אלא לסכל את הבחירה הדמוקרטית. בעיניי כתב האישום מופרך, ולא צריך היה להיות מוגש".

בהתייחסו לבקשת החסינות שהגיש נתניהו לכנסת, דחה אוחנה את הטענה כי ראש הממשלה מנסה להיחלץ מהעמדה לדין: "אילו נתניהו היה רוצה להימלט מכתב אישום, הוא היה יכול לעשות דבר מאוד פשוט – לאמץ את המדיניות של קודמיו, בעצם לקחת על עצמו מדיניות שהוא לא מאמין בה, של השמאל, או לחילופין להודיע על פרישה בתמורה לסגירת התיקים". הוא ציין כי "חוק החסינות משותף לרוב הדמוקרטיות בעולם המערבי. הוא איננו עוסק באדם, בנתניהו, אלא בבחירה הדמוקרטית של הציבור. במקרה הזה, הציבור בחר לא כשהוא שרוי באפילה, הוא ידע הכל על כתב האישום".

אוחנה הסביר, מדוע בליכוד דורשים שלא לקיים את הדיון בבקשת החסינות בכנסת הנוכחית: "אין שום סיכוי שבתקופה הזאת כל דיון בכנסת שיעסוק בשאלה הזו לא יהפוך להצגה אחת גדולה. בעיניי, הדיון לא יהיה רציני". לדבריו, "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוכיח בפעילויות שלו לאורך השנים, שהוא רואה את הדברים בצורה הכי ממלכתית, מתוך טובת המדינה וראיית הממלכתיות של הכנסת. אני מאמין שהוא ינהג כך גם עכשיו".

"נתניהו מוביל את ישראל לשיאים חדשים, ורואה לנגד עיניו בעיקר את ההתעצמות והקידום של ישראל, ואני חושב שהוא צריך להמשיך לעשות זאת", הצהיר שר המשפטים.

כזכור, היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, הגיש אתמול חוות דעת ליו"ר הועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן), בה קבע כי למרות התפזרותה של הכנסת וההליכה לבחירות, אין מניעה להקים את ועדת הכנסת כדי לדון בבקשת החסינות של נתניהו. החלטה זו טורפת את קלפיו של נתניהו, המעוניין לדחות את הדיון בנושא לכנסת הבאה, שכן בכנסת הנוכחית אין רוב 61 שיתמוך במתן חסינות. ניסנקורן נפגש אתמול עם אדלשטיין, והציג בפניו חתימות של 65 חברי כנסת התומכים בהקמת ועדת הכנסת ובדיון בבקשת החסינות. פגישתם הסתיימה ללא הסכמה, ובסיומה נמסר מלשכתו של אדלשטיין כי הוא ביקש מינון חוות דעת נוספת, שתקבע האם בסמכותו למנוע את הקמת ועדת הכנסת.

על רקע ההערכות, כי אדלשטיין יפעל ככל יכולתו לטרפד את הדיון בכנסת הנוכחית בחסינותו של ראש הממשלה, איימו בכחול לבן כי ישקלו להדיח אותו מתפקידו כיו"ר הכנסת. "אסור לאדלשטיין לבזות את קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית", נמסר בהודעת המפלגה. "אנחנו קוראים לו לאפשר את הקמת ועדת הכנסת, שתדון בחסינות שמבקש נתניהו. אסור לאפשר את הפיכתה של כנסת ישראל לעיר מקלט של נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אדלשטיין, נבחרת ליו"ר הכנסת ולא ליו"ר מטה נתניהו בכנסת. עליך לפעול בהתאם". בריאיון לחדשות 13, אמר מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, כי "אדלשטיין בולם בשליחות נתניהו מהלך בסיסי של דמוקרטיה, של כינוס ועדת הכנסת בדיון בבקשת החסינות של נתניהו. זה לא תקין, ואם אדלשטיין ימשיך בזה תהיינה לכך השלכות".

תגיות:אמיר אוחנהאביחי מנדלבליטשי ניצןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה