חדשות בארץ

"אני תקוע. זו לא בדיחה": נער אמריקני ננעל בתא המטען של אוטובוס ’אגד’, וחולץ בנס

נער אמריקני שהגיע ארצה כדי לבקר את הישיבה שבה למד - נתקע בתא המטען של אוטובוס אגד, לאחר שנכנס לתא מלוא גופו, כדי להוציא את כבודתו. הוא חולץ בשלום לאחר שנהג בתושייה וקור רוח, וחייג למשטרת ישראל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סרטון של נער אמריקני-יהודי  שהועלה לרשתות החברתיות, חורך את הרשת: בסרטון נראה הנער בן ה-18, ג'ושוע, כשהוא תקוע בתא מטען של אוטובוס 'אגד' שעשה דרכו לירושלים. מדובר בבחור מניו ג'רזי שהגיע ארצה במטרה לבקר בישיבה שבה למד בעבר, ואת השיחה שביצע למשטרת ישראל במשך 20 הדקות שבהן היה תקוע בתא המטען - לא ישכח לעולם. 

"אני תקוע מתחת לאוטובוס. זאת לא בדיחה", אמר הצעיר למוקדנית ששאלה היכן הוא עכשיו, ונענתה כי התחנה הבאה היא מחלף שורש. הבחור יידע את המוקדנית כי הוא נמצא על קו 947, וכשביקש לקחת את המזוודה שלו כשהגיע ליעדו - "הדלתות נסגרו ונשארתי בתוך תא המטען. הנהג המשיך בנסיעה. אני צריך עזרה, אני מאוד מפחד", אמר. 

המוקדנית הפעילה את שירות 'המאתר' - אפליקציה מיוחדת שבה משתמשת המשטרה במקרים מסוג זה, והודיעה לג'ושוע כי היא שולחת עזרה. "אני שולחת משטרה ברגע זה, אתה צריך איזושהי עזרה רפואית?", שאלה. 

 

"לא, לא נפגעתי", השיב. כשנשאל האם הוא תייר, ענה ג'ושוע כי הוא היה בישיבה בשנה שעברה, והגיע לבקר את הישיבה שלו. מיד לאחר השיחה עם המוקדנית, העלה ג'ושוע תמונה שלו מתא המטען לרשתות החברתיות, וציין כי הוא נמצא בתא מטען של אוטובוס בזמן שהאוטובוס בתנועה. "הלב שלי דופק במהירות, אבל אני בסדר. התקשרתי למשטרה, בינתיים אני פה בין כל התיקים והמזוודות. זה ממש מלחיץ", כתב. 

באמצעות האפליקציה אותר קו 947 בכביש 1, והנהג התבקש לעצור בצד. כשעשה זאת, חולץ ג'ושוע מתא המטען בשלום, ולמרות שהיה קצת מבוהל - לא נזקק לטיפול רפואי כלשהו. 

מבדיקה של משטרת ישראל מול דובר אגד רון רטנר עולה תמונה שונה. "הנוסע נכנס לתא המטען של האוטובוס כדי להוציא את מזוודתו, מבלי לעדכן את הנהג מבעוד מועד, ומבלי להתייחס לשילוט המואר והבולט המזהיר על הסכנה הכרוכה בכך". השילוט, כך טען רטנר, מפנה את תשומת ליבם של הנוסעים לעובדה שעליהם לבקש את עזרת הנהג בהוצאת הכבודה, כדי להימנע ממקרים כגון זה. 

עוד הוסיף ואמר כי התקרית אירעה ביום סוער במיוחד, כשלנהג יכולת מוגבלת לראות או לצפות מראש התנהגות חסרת אחריות של נוסע ש"רק בדרך נס הפגין תושייה ועוז רוח תוך כדי נסיעה, והזעיק את המשטרה".

 

לדבריו, בתום החילוץ התחבק ג'ושוע עם הנהג ואף הודה כי התקרית נגרמה בשל רשלנותו האישית, וכי אין לו כל טענה לנהג האוטובוס - שהביע פליאה והפתעה גדולה, כשראה את ג'ושוע יוצא מתא המטען של האוטובוס. בדבריו ביקש רטנר לחזור ולהזכיר לציבור כמה חשוב לנהוג לפי כללי הזהירות המופיעים בשילוט, ולא להיכנס מלוא גופם לתוך האוטובוסים - אלא להיעזר תמיד בנהג לצורך כך, כדי להימנע מאירועים טרגיים "שיכלו להסתיים בדרך טרגית ביותר", סיכם. 

בראיון לחדשות הבוקר של ערוץ 12, סיפר ג'ושוע על השתשלשלות האירועים: "נסעתי מרעננה לצומת אל על, שם בן דוד שלי היה אמור לאסוף אותי מתחנת האוטובוס. וכשהלכתי לאסוף את המזוודה שלי מתא המטען, הדלת התחילה להיסגר עליי כי התיק שלי היה כל כך עמוק בתא המטען. לא רציתי שהרגל שלי תיתפס שם, אז באופן אינסטינקטיבי דחפתי את הרגל שלי לתוך תא המטען. והאוטובוס התחיל לנסוע".

ג'ושוע סיפר כי היה שם בערך חצי שעה, והדבר הראשון שעשה כשזה קרה - הוא לדפוק על דלת תא המטען, בתקווה שהנהג ישמע אותו. "אבל האוטובוס כבר נסע. הדבר השני שעשיתי זה להתקשר למשטרה. בפעם הראשונה שחייגתי למשטרה הם לא הבינו את מה שאמרתי, ואמרו שיחזרו אליי בעוד כמה דקות. אז בזמן שחיכיתי, חשבתי לעצמי שכדאי שאצלם את כל זה, כי אם אתה לא מצלם במאה ה-20, אז זה לא באמת קרה".

כשנשאל ג'ושוע מה עבר לו בראש באותם רגעים מפחידים, ענה: "חשבתי בעיקר על איך להישאר רגוע. ורק אחרי שהכל נגמר, הבנתי מה באמת קרה לי".

צפו כאן בראיון שנעשה עם ג'וש:

(קרדיט סרטון: ערוץ 12)

תגיות:אגדנעילהאוטובוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה