חדשות בארץ

ח"כ זוהר: יועמ"ש הכנסת נגוע בניגוד עניינים, עליו לפסול את עצמו

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, קרא ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, למשוך ידיו מעיסוק בענייניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולבטל את חוות הדעת שהוציא בנוגע לדיון בחסינותו. זוהר הסתמך על דיווחים בתקשורת, לפיהם אשתו של ינון חברה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתב האישום נגד נתניהו: "חשש כבד לניגוד עניינים חמור בשבתך בעניינו של נתניהו"

חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)חבר הכנסת מיקי זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, פנה הבוקר (שני) במכתב ליועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, ודרש ממנו לפסול את עצמו מלטפל בכל הסוגיות הקשורות לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולבקשת החסינות שהגיש לכנסת.

זוהר כתב, כי על פי הפרסומים באמצעי התקשורת, רעייתו של ינון, עורכת הדין עמית מררי, המכהנת כמשנה ליועמ"ש, היא "בכירה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה". לדבריו, "מדיווח זה עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור ביותר בשבתך בעניינו של נתניהו".

כזכור, אתמול הגיש ינון חוות דעת ליו"ר הועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן), בה קבע כי למרות התפזרותה של הכנסת וההליכה לבחירות, אין מניעה להקים את ועדת הכנסת כדי לדון בבקשת החסינות של נתניהו. החלטה זו טורפת את קלפיו של נתניהו, המעוניין לדחות את הדיון בנושא לכנסת הבאה, שכן בכנסת הנוכחית אין רוב 61 שיתמוך במתן חסינות.

"לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה, בעוד היד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות", תקף זוהר במכתבו. "לאור זאת, אני פונה אליך בדרישה שתפסול את עצמך מלטפל בכל עניין שקשור לראש הממשלה נתניהו, תימנע מכל החלטה במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה ותמשוך לאלתר את כל חוות הדעת שלך בעניינו".

אתמול, לאחר שפורסמה החלטתו של ינון, הגדיר אותה זוהר כ"לא פחות מהזויה". בציוץ בטוויטר הוא כתב כי "לאפשר לכנסת להיות כלי משחק פוליטי בידי השמאל בפגרת בחירות זה אבסורד ענק. מה היה קורה אם הליכוד היה מנסה לקדם חוק להעלאת קצבאות הקשישים והנכים בתקופת בחירות? היועמ"ש של הכנסת היה מאשר את זה? ברור שלא. פשוט בושה וחרפה לכנסת וליועמ"ש הכנסת".

תגיות:מיקי זוהראיל ינוןחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה