חדשות בארץ

אסון בבנימינה: נסחף עם רכבו בשיטפון וחולץ ללא רוח חיים

כוחות ההצלה, שהגיעו למקום, חילצו גבר כבן 70 מהרכב בסיוע טרקטורים כשהוא מחוסר הכרה, וצוות מד"א קבע את מותו. בנחל תנינים נמשכים חיפושים אחר אדם, שנסחף עם רכבו בשיטפון

בנימינה, הערב (קרדיט צילום: דוברות המשטרה)בנימינה, הערב (קרדיט צילום: דוברות המשטרה)
אא

אדם כבן 70, תושב בנימינה, נהרג הערב (ראשון) לאחר שנלכד עם רכבו בשיטפון ברחוב הגיא בעיר. כוחות ההצלה, שהגיעו למקום, חילצו אותו מהרכב בסיוע טרקטורים כשהוא מחוסר הכרה. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו.

פראמדיקית מד"א נטלי בנט וחובש רפואת חירום, אבי דהרי, סיפרו: "כשהגענו לרחוב חברנו לכוחות הכיבוי, שפעלו במשך זמן ממושך בעזרת טרקטורים ומנופים על מנת להוציא את הרכב שנלכד בקרקעית הנחל בתוך זרם המים החזק. לוחמי האש חילצו אלינו מתוך הרכב גבר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, ולאחר בדיקות רפואיות במקום לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

באירוע אחר, כוחות ההצלה פתחו אחר הצהריים בסריקות נרחבות אחר אדם, שעל פי החשד נסחף בשיטפונות העזים בנחל תנינים. על פי המידע, הגבר – תושב ערערה, בשנות ה- 50 לחייו – נסע ברכב עם בנו, כבן 27, ועם אדם נוסף באזור הנחל, סמוך לגבעת ניל"י, וכאשר ניסו לחצות את הנחל – הם נסחפו בשיטפון. הבן והנוסע הנוסף הצליחו להיחלץ לבסוף מהנחל, ופונו לבית החולים הלל יפה בחדרה במצב קל, בעוד האב מעד ונסחף במורד הואדי והקשר עמו אבד. החיפושים אחריו מתרכזים בשעה זו באזור כביש 6.

פראמדיק מד"א, צביקה וייס, סיפר: "קיבלנו דיווח במד"א על רכב שנסחף בשיטפונות, ונערכים חיפושים לאיתור 3 אנשים שהיו בו. הגענו עם ניידת טיפול נמרץ לשטח סלעי סמוך לגבעת ניל"י, שם חברנו לכוחות המשטרה. כעבור זמן עודכנו ששניים מנוסעי הרכב הצליחו להגיע לגדה, ושהם מחולצים על ידי כוחות הכיבוי ויחידת חילוץ לחבירה איתנו סמוך למחלף עין תות בכביש 6. הם היו בהכרה מלאה ונסערים, הבגדים שלהם היו רטובים והם סבלו מהיפותרמיה קלה. הכנסנו אותם במהירות לניידת המחוממת, וביצענו בדיקות רפואיות תוך כדי פינוי לבית החולים כשמצבם יציב".

במהלך היום המשיכו לרדת גשמים עזים, שגרמו לשיטפונות ולהצפות במספר מקומות ברחבי הארץ. נחל הגעתון, החוצה את הכביש הראשי של נהריה, עלה הערב על גדותיו, לאחר שבפרק זמן קצר ירדו עשרות מ"מ של גשם. הרחובות הסמוכים הוצפו, והמשטרה חסמה את האזור לתנועה. מספר אזרחים, שנתקעו עם כלי רכבם, חולצו מהמקום. מפקד תחנת הכיבוי זבולון, טפסר משנה גיל ברסנו, קרא לתושבים להישאר בבתיהם ולאפשר לכוחות הכיבוי וההצלה לבצע את עבודתם.

(קרדיט סרטון: כבאות והצלה לישראל)

שישה צוותי כיבוי ושני צוותי חילוץ של יחידת החילוצים המיוחדים בתחנת חיפה פעלו לחילוצם של שני לכודים, שנתקעו עם רכבם בהצפה של נחל הקישון בשכונת קריית חרושת בקרית טבעון. השניים, גבר ורעייתו, חולצו לבסוף בידי לוחמי האש ללא פגע.

קריית חרושת (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)קריית חרושת (צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

באירוע נוסף בבלפוריה שבעמק יזרעאל, פעלו שבעה צוותי כיבוי ויחידת חילוצים מיוחדים לחלץ ארבעה בני אדם שנלכדו על גג רכב. החילוץ בוצע באמצעות מנוף גבהים.

חילוץ בבלפוריה (קרדיט צילום: תיעוד מבצעי, כבאות והצלה לישראל)

תגיות:הצפותגשםנחל תנינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה