חדשות בארץ

נתניהו מינה את ביטן לשר החקלאות; כחול לבן: הממשלה הופכת לארגון פשע

לאחר שנאלץ להתפטר מכל תפקידיו כשר, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את חבר הכנסת דוד ביטן לשר החקלאות. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תמונה לשרת התפוצות. סגן שר האוצר, יצחק כהן, יופקד על משרד השיכון, והשרה יפעת שאשא ביטון תעבור למשרד הרווחה. כחול לבן: "ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע"

ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (ראשון) למנות את חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) לשר החקלאות, זאת במסגרת סבב תיקים בממשלה אליו נדרש, לאחר שנאלץ להתפטר מכל תפקידי השרים בהם החזיק. סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (הליכוד), תמונה לשרת התפוצות.

בנוסף, החליט נתניהו למנות את סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), לשר השיכון והבינוי. השרה יפעת שאשא ביטון, שהחזיקה עד כה בתיק זה, תעבור למשרד הרווחה.

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיע ראש הממשלה על התפטרותו מכל תפקידיו כשר, ועל כוונתו למנות שרים למשרדים בהם החזיק. התפטרותו באה בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי אינו יכול להמשיך בכהונתו כשר.

בימים האחרונים התלבט נתניהו בנוגע למינויו של ביטן, וזאת בשל המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. גורם בכיר בליכוד אמר הערב, כי נתניהו התחייב בפני ביטן למנותו לתפקיד שר זמן רב לפני שנפתחה החקירה בעניינו, וכי "ראש הממשלה עמד במילתו".

מתנגדיו הפוליטיים של נתניהו מיהרו לגנות את סבב המינויים החדש. מכחול לבן נמסר כי "ראש ממשלה, שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות  לעומד בראשו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את מינויו של כהן לשר השיכון והבינוי. "מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח", כתב בפייסבוק. "לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים, שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות. אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות ערנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך". ליברמן הוסיף, כי "בכל מקרה, לאחר הבחירות ישראל ביתנו תדרוש את משרד הפנים, ותבחן את כל ההחלטות שהתקבלו בתקופת ש"ס".

בתגובה לביקורת של כחול לבן על סבב המינויים, אמרו בליכוד: "בדיוק כפי שראש הממשלה צפה בנאומו בשבוע שעבר, כחול לבן יודעים שהם לא יכולים לנצח את הבחירות מול ההישגים הגדולים של ראש הממשלה נתניהו. מתוך יאוש הם משתמשים בתרגיל הישן והשקוף של השמאל לפילוג והסתה – 'רק לא ביבי'. 'כיוון שלכחול לבן אין שום הישגים משלהם ואין להם מה להציע לבוחר, הם רוצים לשנות את סדר היום ולמקד את כל מסע הבחירות בנושא החסינות, אבל הציבור לא יקנה זאת".

שר התקשורת דודי אמסלם בירך את השרים החדשים על המינויים. "'קודם מבקשים מראש הממשלה להתפטר מתפקידי השרים, אחר כך מתלוננים על השרים החדשים", כתב בטוויטר. "חבריי בשמאל ובתקשורת, כמו שלא קבעתם מי יהיה יו"ר הליכוד – כך לא תקבעו מי יהיו שרי הממשלה. ברכה והצלחה לשרים חוטובלי, ביטן, שאשא ביטון ויצחק כהן – מינויים טובים וראויים, שישרתו נאמנה את אזרחי ישראל".

תגיות:ציפי חוטובליש"סדוד ביטןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה