פעילות הידברות

תגובה לשקרים ולמחלוקות: כל האמת על הידברות

בעקבות השקרים שמופצים לאחרונה על צופיה ושבע ברכות של ארגון הידברות, ריכזנו בדף זה את האמת לאמיתה, כולל מסמכים ועובדות ברורות על הפעילות המבורכת של ארגון זיכוי הרבים הגדול בעולם. אז בואו נדבר עובדות

  • ו' טבת התש"פ
אא

4 עובדות שחשוב לדעת על צופיה - המהווה אלטרנטיבה לערוצים הכלליים

1. בשנת תשס"ט חתמו מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ויבלח"ט מרן ראשי הישיבה הרב שלום כהן שליט"א, על קריאה להקים ערוץ שישדר יהדות בלבד, לטובת הציבור החוזר בתשובה. בשנת תש"ע שלח מרן הרב שטיינמן זצ"ל שליח לאדמו"ר מבעלזא שליט"א, ואח"כ גם אל הרה"ג זמיר כהן, בשאלה מדוע הידברות לא יוזמת מסך לשידוריה בלבד, ללא ערוצים חילוניים, משום שזה צורך השעה. כך, בהתאם להוראת גדולי ישראל, קם "צופיה".

2. בשנת תשע"ט הצטרפו כחמישים רבנים למכתב תמיכה בצופיה.

3. צופיה מיועד למתקרבים שזו הצלה בשבילם (כל המעוניין לרכוש מסך צופיה ממלא טופס פרטני ועובר בדיקה של ועדת רבנים), כפי שמכריז הסלוגן "מחליפים מסך במסך". כלומר, מחליפים את הערוצים הכלליים והגרועים, בערוצי יהדות מחזקים, משופעים בשיעורי תורה.

4. עד כה, אלפי משפחות התנתקו מהערוצים החילוניים - בזכות האלטרנטיבה של צופיה.

 

שבע ברכות - מה לא מספרים לכם על אתר השידוכים שהקים כבר יותר מ-3,000 בתים בישראל?

1. שבע ברכות פועל על פי כללים שקבעו גדולי הדור - מרן הרב שלום כהן, והגאון רבי שמעון בעדני, עבור הציבור המתחזק שנתקל באין ספור ניסיונות קשים. ללא שבע ברכות, עשרות אלפים היו נופלים לפריצות נוראה, ללא פיקוח ובקרה. לנו זה אכפת.

2. שבע ברכות פועל לפי שיטה ייחודית: כל הנרשמים עוברים אישור אנושי, ישנו מעקב אנושי של ההודעות המועברות דרך האתר, כל שינוי פרטים או תמונה מצריך אישור מערכת וכן הלאה. ישנן שיטות פנימיות נוספות שלא נוכל לפרט מסיבות מובנות. כך ישנו פיקוח אפקטיבי על כל התוכן.

3. כל פרט בשבע ברכות מפוקח על ידי איש אמונו של מרן, חכם שלום כהן, וגם הרב שמעון בעדני ראה בעיניו את האתר ואת אופן התנהלותו, עבר על תכניו, בירך עליו ושיבח אותו. 

4. כל מי שעוסק בקירוב יודע כמה ניסיונות יש לציבור המתחזק, וכמה נפילות יש בגלל שעובר זמן ואינם מוצאים את זיווגם. אתר שבע ברכות הציל כבר למעלה מ-3,000 זוגות(!) שהתחתנו דרכו והקימו בית נאמן בישראל. הוא פתוח רק לאלה שבין כה וכה משתמשים באינטרנט הפרוץ, ולכן שבע ברכות חסום לחלוטין באינטרנט מסונן (אתרוג, נתיב, נטפרי) ופתוח רק למי שעשוי ליפול חלילה באתרים פרוצים.

5. משמיצים שונים פנו לבית הדין "הליכות עולם" בתביעה נגד שבע ברכות, ובית הדין פסק שהצדק עם הידברותהפסיקה פורסמה אחרי שבית הדין בדק לעומק את האתר ואת אופן פעילותו, והשתכנע לחלוטין שהוא ראוי ופועל לפי דעת תורה.

 

מדוע בכל זאת יש פשקווילים והשמצות שונות נגד הידברות והפעילויות הללו?

אנו אמונים על דעת גדולי הדור, כמפורט לעיל, ופועלים על פי הוראותיהם.

למרות זאת, ישנם כמה קיצוניים ובעלי מחלוקת, חלקם מחוגי הנוטרי קרתא ומחוגי הקנאים, שמשוכנעים שהם 'יותר חכמים' מגדולי ישראל, תוקפים ומשמיצים בזלזול בוטה במאורי הדור, ובטוחים בעצמם שהקו הקנאי והמשמיץ למי שלא נכנע להם הוא הנכון. כמה תמוה שהם עצמם מפעילים אתרי אינטרנט, ויש להם הרצאות ביוטיוב ודפים בפייסבוק... ואין להם שום פיקוח רבני מעליהם.

 

נסכם ונדגיש:

1. אנחנו בהידברות לא ניסוג ונוותר על זיכוי הרבים בגלל הקנאים, ונמשיך לפעול על פי דעת תורה של גדולי הדור

2. ישאל כל אדם את עצמו: האם אותם מתקיפים עשו פרומיל מפעילות 'הידברות', בקירוב, בהצלת תינוקות, בחסד, בהפצת תורה ובמניעת התבוללות? אם היו מפנים את האנרגיה שלהם לעשייה חיובית ולא למחלוקות, היו מביאים יותר תועלת לעם ישראל. כדאי לזכור שהמחלוקת גם גורמת לחילול השם ומחלישה ציבור מסורתי שנרתע מהמילים האיומות שנאמרות כלפי ארגון שכל "חטאו" הוא ציות לגדולי התורה.

3. כל הגורמים המתקיפים, אינם מכירים את צופיה ושבע ברכות. טענותיהם מלאות בטעויות עובדתיות, וניכר כי אינם מכירים את דרכי הפעולה, כמו גם את מערכת הסינון והפיקוח המתוחכמת, וגם לא את תכני צופיה ואת הוועדה שבוחנת כל בקשה להצטרפות.

4. חלק מאותם ש"הוחתמו" נגד הפרויקטים האלה, הופתעו לראות את חתימתם משום שלא חתמו... חלק חתמו על מכתב שונה לחלוטין, וחלק חזרו מחתימתם מיד כששמעו את האמת ואמרו שמי שבא להחתימם לא מסר להם פרטים מלאים. אבל עסקני-המחלוקת ממשיכים לפרסם את חתימתם, על אף שהחותמים ביקשו שוב ושוב למחוק את שמם. יודגש שאין הכוונה כאן לתלמידי חכמים שדעתם שונה מדעת רוב ככל גדולי הדור שהידברות מונהגת על ידם, אלא כנגד האלימים שמזלזלים בגדולי הדור ומדברים בבוטות.

5. זכה ארגון הידברות למכתב מיוחד ונדיר, בו שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה התאחדו למכתב תמיכה בארגון הקדוש ובפעילותו.

6. לסיום, מרן ראש הישיבה יצא מגדרו ואמר במפורש שכל פעולות הידברות נעשות על דעתו, ומי שמדבר נגד ארגון הידברות עובר באיסורי רכילות ולשון הרע. גם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי תומך בפעילות הארגון, והגדיל לעשות כאשר ביקש מהגאון הרב זמיר כהן שיברך אותו ברכת כהנים.

ארגון הידברות פועל ויפעל על פי דעת תורה של גדולי הדור, ולא על פי שוליים קיצוניים שמנסים להכתיב ולכפות בדרכים אלימות ורעשניות את השקפתם הקיצונית, שרחוקה מהדרך הנכונה בקירוב עם ישראל לאבינו שבשמיים. 

 

הידעת? זו רשימת המחלקות והפעילויות בהידברות, ועוד היד נטויה…

1. ערוץ הידברות - 24 שעות ביממה בכבלים, בלוויין, באינטרנט ועוד. מאות אלפי צופים מדי יום

2. אתר הידברות - 3.5 מיליון כניסות בחודש מכל רחבי העולם

3. עלון הידברות - 216,000 עותקים מדי שבוע

4. מחלקת אמ"א להצלת תינוקות

5. מחלקת שבויות להצלה מהתבוללות

6. מחלקת ייעוץ והכוונה - מענה טלפוני למתחזקים

7. מחלקת מתחברות - ייעוץ והכוונה לנשים בתחום הטהרה

8. מחלקת חוגי בית - שיעורי תורה והרצאות עד לבית

9. מחלקת שלום בית - ייעוץ והכוונה למען שלמות המשפחה

10. מחלקת נפשי בשאלתי - ייעוץ והכוונה לבעלי בעיות נפשיות

11. מרכז בוררות - "שלום ואמת"

12. מחלקת "שאל את הרב" - מענה הלכתי והשקפתי באתר הידברות. עד היום נענו כ-122 אלף שאלות

13. מחלקת שבע ברכות - שידוכים מסוננים ומפוקחים בשיטה ייחודית

14. ממיר צופיה - אלטרנטיבה לערוצים הפרוצים. הסלוגן: מחליפים מסך במסך

15. בית הידברות - סדנאות לזוגיות, חינוך ילדים, מרצים ועוד

16. מחלקת נופשים כשרים

17. מחלקת הרצאות וכנסים - רבני הידברות מרצים ברחבי הארץ כמעט מדי ערב

18. מחלקת חו"ל - כנסים, הרצאות, אתרי אינטרנט ופעילות בארה"ב, צרפת, רוסיה, ברזיל ועוד. הידברות כבר זכתה להגיע לכל פינה בגלובוס

19. הידברות שופס - הפצת מוצרי וספרי יהדות

20. מחלקת דיגיטל - הפצת תכני יהדות וקירוב לקהלים הרחוקים ביותר, דרך פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, ווטסאפ ועוד. כולל שירות 2 הלכות ביום לכ-80,000 מנויים ומנויות.

21. מחלקת "קו ההלכה" בשיתוף "קו ההלכה הספרדי" - מענה טלפוני בכל נושא הלכתי ב-6 שפות, 24 שעות ביממה.

 

גדולי ישראל על הידברות - צפו:

 

גדולי ישראל על צופיה:

 

צפו בדברי הרב רצאבי על צופיה והידברות

 

הרב מאזוז בדברי תמיכה בארגון הידברות. צפו

 

 

צפו בגלריה של רבני הידברות עם גדולי הדור וראשי ישיבות, מתייעצים ומקבלים הסכמות ועידוד סביב הפעילות הקדושה

 

 

 

תגיות:קירובזיכוי הרביםהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה