חדשות בארץ

הפרקליטות נגד הרשות השופטת: מתנגדים להסרת צו איסור הפרסום בפרשת אפי נוה

בניגוד לעמדת הרשות השופטת כי אין להם התנגדות לפרסום ההתכתבויות ותמלולי השיחות של נוה עם שופט בכיר, בפרקליטות מודיעים על התנגדות גורפת - למעט "במקרים ספציפיים", עליהם תגובש הסכמה בין הצדדים

נוה (צילום: פלאש 90)נוה (צילום: פלאש 90)
אא

בפרקליטות מתנגדים להסרת צו איסור הפרסום על החומרים שדלפו ממכשיריו הניידים של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. לפי הודעת הפרקליטות היום (חמישי), ההתכתבויות של נוה עם השופט הבכיר ייחשפו לציבור רק "במקרים ספציפיים", עליהם תגובש הסכמה בין הצדדים. זאת, בניגוד להודעת הרשות השופטת בסוף השבוע לפיה אין לה התנגדות לפרסום ההתכתבויות שקיים נוה עם שופטים בכירים, וכי הצו ניתן לבקשתו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר.

שלשום הודיעה המשטרה בפתיחתה של בדיקה לבירור הדלפתם של חומרים מהטלפון הנייד של נוה. לפי ההחלטה, שתואמה עם פרקליטות המדינה, הבדיקה תכלול כיצד תכתובות ותמלולי שיחות הובאו לידי גורמים שאינם מורשים לכך, והאם הם הפיצו אותם למעגלים נוספים. עם זאת, לא ייערך בירור של החומרים עצמם, עליהם נטען בפרקליטות כי הוא לא נחשף בפניהם חרף העובדה כי המכשיר ותכניו עדיין ברשותם.

קודם לכן פורסם כי בפרקליטות ובמשטרה ידונו בפתיחת חקירה מחודשת, שתקבע האם באותם החומרים שדלפו יש משום מידע שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק קודם לכן, והאם דבר פרסומם לרבים מצדיק את פתיחתה של חקירה פלילית. בדיונים, בהם ישתתפו ראש אגף חקירות והמודיעין במשטרה ניצב גדי סיסו, פרקליטת מחוז מרכז רחל אבישר והמשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים שלמה למברגר, ייבחן בנוסף האם בידי המשטרה הסמכות לבצע חיפוש מעמיק יותר במכשיר הטלפון של נוה. קודם לכן נחשף כי מהחומרים שהוצאו מהטלפון של נוה גם עלה כי בשנת 2016 הוא פעל לקידומו של שופט, עמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים בכירים.

שטייףשטייף

נוה הגיש השבוע ערער על החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף, שקיבלה חסינות מהעמדה לדין לאחר שהייתה מעורבת בפריצה לטלפונים הניידים שלו, אותם העבירה למערכת אכיפת החוק. לפי באי כוחו של נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, הענקת חסינות זו "מתמרצת התנהגות עבריינית, ומעניקה 'פרס' לפושעים – אשר משיקוליהם האישיים השליליים בחרו לבצע עבירות פליליות". בערר שהוגש למחלקת עררים בפרקליטות המדינה נטען כי "חומרי החקירה במקרה זה מלמדים למעלה מכל ספק כי החסינות האמורה ניתנה ל"עיתונאית" אשר שיקרה בחקירותיה המשטרתיות, ומסרה גרסאות הסותרות זו את זו בנקודות מרכזיות".

מהמידע שהוצא מהטלפון הנייד של נוה עולה כי בשנת 2016 הוא פעל לקידומו של שופט, עמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים בכירים. נוה, כך על פי החשד, כרך בין קידום מועמדותו של השופט לבין התחייבותו בפניו לקדם נושא שהיה קרוב לליבו בתחום המשפט – והשופט לא דחה את ההצעה. בהמשך, כך על פי המידע שעלה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הופיע בפני ועדה פנימית, המורכבת מבכירי המערכת המשפטית בלבד, והביע את תמיכתו בקידום השופט הבכיר על פני המועמדים האחרים, במקביל לחסימתו את אחד מהשופטים לפחות. נוה הצליח במשימתו והלה נבחר לבסוף לאותו תפקיד בכיר, אותו הוא מחזיק עד היום.

תגיות:אפי נוהפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה