חדשות בארץ

קורבן נוסף של סיבוכי השפעת: גבר בן 40

גבר כבן 40 נפטר בבית החולים שיבא בתל השומר, כתוצאה מסיבוכים של נגיף השפעת. ילדה בת 9 מאושפזת במצב קשה מאוד בבית החולים אסותא באשדוד, בעקבות סיבוכים של המחלה

חיסוני שפעת (צילום: David Cohen/Flash90)חיסוני שפעת (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

גבר כבן 40 נפטר היום (חמישי) בבית החולים שיבא בתל השומר כתוצאה מסיבוכי מחלת השפעת. על פי הדיווחים מבית החולים, הגבר לא סבל ממחלות רקע, ולא קיבל חיסון נגד שפעת. בכך עלה ל- 12 מספרם של הנפטרים בשנה זו מסיבוכים של הנגיף. בנוסף, ילדה בת 9 מאושפזת במצב קשה מאוד בבית החולים אסותא באשדוד, בעקבות סיבוכים של שפעת. בתחילת השבוע נמסר משיבא, כי אישה בשנות ה- 40 לחייה מאושפזת במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב, אף היא בשל סיבוכי שפעת.

בתחילת השבוע שעבר נפטר הלל דחבש, צעיר בן 19 מהיישוב נריה שבחבל בנימין, כתוצאה מסיבוכי שפעת. הוא התמוטט לאחר שהיה חולה במשך מספר ימים, פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קשה, ולאחר מספר שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עוד דווח, כי נערה בת 14, שסבלה ממחלות רקע, נפטרה מסיבוכי שפעת בבית החולים שיבא. כעבור יומיים, נפטרה פעוטה כבת שנה וחצי בבית החולים קפלן ברחובות. היא הגיעה לבית החולים במצב אנוש, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה של צוותי מד"א, והרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

מתחילת החורף, אושפזו כ- 130 בני אדם במצב קשה בעקבות סיבוכים של שפעת – מתוכם 40 רק בשבוע שעבר. לשם השוואה – בחורף שעבר אושפזו 45 בני אדם, ולפני שנתיים הגיע מספר המאושפזים בעקבות סיבוכי שפעת ל- 77.

בעקבות הדיווחים בימים האחרונים על עלייה משמעותית במספר המאושפזים בשל שפעת, ובשל מקרי הפטירה, נרשמה עלייה חדה במספרם של המבקשים להתחסן. עד כה התחסנו כ- 22% מכלל אזרחי ישראל – עלייה של כ- 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הזינוק בכמות המתחסנים הוביל למחסור בחיסונים בקופות החולים השונות. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הורה בתחילת השבוע לקופות לרכוש חיסונים נוספים מחו"ל. במשרד ציינו, כי עד להגעת החיסונים מחו"ל הוא ימשיך לסייע לקופות בוויסות המלאים ברמה הלאומית.

על רקע בהלת השפעת, הציע שר הבריאות יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול את הקמתו של מפעל חיסונים בארץ. "אין חולק כי מתן חיסון נגד שפעת הוא הכלי היעיל ביותר, ובתרחישים מסוימים גם היחידי, להתמודדות עם אירועי שפעת עונתית", כתב לנתניהו. לדבריו, מעבודת מטה שנערכה במשרד הבריאות עלה כי "הקמת מפעל חיסונים בעל יכולת ייצור עצמאית של חיסוני שפעת, לצד יצירת יכולות לייצור חיסונים נוספים, היא החלופה המועדפת גם לישראל. יצירת יכולת זו תבטיח עצמאות תפקודית ויכולת מתן מענה שלם להיקפי אוכלוסייה גדולים, בשגרה ובחירום, ללא תלות בחברות התרופות הרב-לאומיות".

(עודכן: 16:15)

תגיות:שפעתחיסונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה