חדשות בארץ

בעקבות בקשת החסינות: לימור לבנת תשקול לא להצביע לליכוד

בכירת הליכוד לשעבר, לימור לבנת, אמרה כי בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעמידה אותה ב"מצב מאוד לא פשוט", וכי תשקול שלא להצביע לליכוד בבחירות הקרובות. היא קראה לחברי הכנסת של הליכוד להתנגד להענקת חסינות לנתניהו

נתניהו, לבנת בעיגול הקטן (תמונות: מרק ישראל סלם, פול; פלאש 90)נתניהו, לבנת בעיגול הקטן (תמונות: מרק ישראל סלם, פול; פלאש 90)
אא

השרה וחברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, לימור לבנת, אמרה הבוקר (חמישי) כי בעקבות בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא תשקול לא להצביע לליכוד בבחירות הקרובות.

בריאיון לירון דקל וברוך קרא בכאן ב', אמרה לבנת: "למה שאירע אתמול יש משמעויות. זה מעמיד אותי במצב מאוד לא פשוט, ואני מניחה שלא רק אותי. ליכודניקים רבים שומעים את ראש הממשלה אומר שהחסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה, ופשוט משפשפים את העיניים והאוזניים ולא מאמינים. צריך לומר בקול רם וצלול: לא, אדוני ראש הממשלה, החסינות אינה אבן יסוד בדמוקרטיה. בנימין נתניהו של לפני 2015 לא היה מעלה משפט כזה בדעתו או על דל שפתיו. משהו קרה, ואנחנו צריכים לראות איך מתקדמים הלאה". לבנת הבהירה, עם זאת, כי לא תצביע עבור כחול לבן.

בכירת הליכוד שעבר הוסיפה, כי לו הייתה מכהנת כחברת כנסת – לא הייתה מצביעה בעד הענקת חסינות לנתניהו. היא טענה, כי הליכוד השתנה: "זה ליכוד אחר, הם הולכים אחריו באש ובמים כסומים. אני לא יודעת מה קורה שם". לבנת פנתה לחברי הכנסת של הליכוד "לא להצביע באופן אוטומטי, לא להצביע כי הם חוששים ופוחדים מה יהיה. לא לפחד. זו עת, שבה כל אחד צריך לעמוד ולעשות את חשבון הנפש המוסרי והערכי".

פרקליטיו של ראש הממשלה, עורכי הדין עמית חדד ויוסי אשכנזי, הגישו אמש באופן רשמי ליו"ר הכנסת את בקשת החסינות של נתניהו מפני העמדה לדין. בבקשה נטען, כי לראש הממשלה עומדות ארבע עילות חסינות, הראשונה שבהן מתבססת על הטענה שכתב האישום נגדו הוגש תוך הפליה בינו לבין אחרים. עוד צוין, כי כתב האישום הוגש בחוסר תום לב. בבסיס העילה השלישית עומדת הטענה כי "ניהול ההליך הפלילי נגד ראש הממשלה בשלב זה יגרום נזק של ממש לתפקוד הכנסת ולייצוג ציבור הבוחרים". הפרקליטים הוסיפו גם עילה רביעית, לפיה "כל פעולותיו של ראש הממשלה נעשו כדין, וחלק מהן אף נעשה במסגרת תפקידו של ראש הממשלה כחבר כנסת".

בבקשת החסינות הודגש, כי "ראש הממשלה אינו מבקש חסינות לתמיד. אין דבר כזה. החסינות ניתנת לתקופת כהונה של כנסת אחת בלבד. משפטו יתקיים בכל מקרה. בכוונתו של ראש הממשלה להתייצב במשפט, ולהפריך את כל הנטען בכתב האישום נגדו".

תגיות:הליכודלימור לבנתחסינותבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה