חדשות בארץ

סערת החסינות: בכחול לבן דורשים דיון מיידי, בליכוד מתנגדים

בכחול לבן דורשים להקים את ועדת הכנסת ולדון עוד לפני הבחירות בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו, וזוכים לתמיכתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בליכוד דוחים את הדרישה על הסף. חבר הכנסת מיקי זוהר: "כחול לבן רוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר"

נתניהו, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר התלבטויות רבות, הגיש אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בקשה לחסינות מפני העמדה לדין. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר הבוקר (חמישי) כי את הדיון בסוגיית החסינות יש לנהל רק לאחר הבחירות. בריאיון לכאן ב' אמר זוהר: "כחול לבן רוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר. לבוא ולתת את האפשרות הזאת לכנסת שפוזרה, ושאיבדה את אמון הציבור ותיכף מתחלפת בכנסת אחרת – זה פשוט למנוע את רצון הציבור".

על פי החוק, הדיון בבקשת חסינות צריך להתנהל בוועדת הכנסת, והבקשה צריכה לקבל את אישורה של הוועדה ולאחר מכן את אישורה של מליאת הכנסת. אלא שבשל המשבר הפוליטי המתמשך, לא הוקמה ועדת כנסת. יו"ר סיעת כחול לבן, חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן), פנה אתמול לאדלשטיין בבקשה לאשר את כינוסה של הוועדה המסדרת בראשה הוא עומד, כדי שזו תדון בהקמתה של ועדת הכנסת. מלשכתו של אדלשטיין נמסר, כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע.

על פי הדיווח בכאן ב', בכירים בליכוד טוענים כי אדלשטיין כבר החליט לעשות שימוש בזכות הווטו שלו כדי למנוע דיון והצבעה בכנסת הנוכחית בסוגיית חסינותו של נתניהו. בכחול לבן האשימו את אדלשטיין, כי הוא מנצל את תפקידו לרעה. ניסנקורן כתב אמש בטוויטר כי "נתניהו הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא ליו״ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט!".

מלשכתו של אדלשטיין נמסר בתגובה: "התנהלות בריונית לא תצלח – הכנסת היא לא שוק, ולא תהווה פלטפורמה לקמפיין הבחירות של כחול לבן או של כל מפלגה אחרת. מזה חודשיים כחול לבן עומדת בראשות הוועדה המסדרת, ולא עשתה דבר להקמת ועדות כנסת קבועות – גם כשלא היינו בתקופת פגרת בחירות. הציבור מבין, שרק משיקולי בחירות בוער לח"כ ניסנקורן לשבור כלים ולאבד עשתונות באופן ציני ומלאכותי. יו"ר הכנסת ימשיך לשמור על כבודה של הכנסת גם כשהדבר לא מוצא חן בעיני גורמים אינטרסנטיים. בתחילת השבוע ייפגש יו"ר הכנסת עם היועמ"ש לכנסת, כפי שקובעים הנהלים, ולאחר מכן יגבש את עמדתו בעניין".

 

לוין: לליברמן רק מניע אחד – להפיל את נתניהו

עבור נתניהו, יש חשיבות בדחיית הדיון לכנסת הבאה, שכן בכנסת הנוכחית שפוזרה אין רוב של 61 מנדטים שיתמוך בבקשתו לחסינות. זמן קצר לאחר לאחר הודעת ראש הממשלה על הגשת בקשת החסינות, אמר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי מפלגתו תתנגד לבקשה: "עכשיו ברור מעבר לכל ספק, כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם זה הוא הולך לישון. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית-פרטית של נתניהו. אנחנו, ישראל ביתנו, לא נהיה חלק מקואליציית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו". הבוקר הבהיר ליברמן, כי יתמוך בדרישתה של כחול לבן להקים את ועדת הכנסת על מנת לדון בחסינות.

שר התיירות יריב לוין הגיב על התנגדותו של ליברמן למתן חסינות לראש הממשלה. "לא הופתעתי. לאורך כל הדבר אמרתי, שלליברמן יש רק מניע אחד – הרצון להביא להפלתו של נתניהו, כמעט בכל מחיר. זה הכל עניין אישי, שום דבר מהותי", אמר בריאיון לגלי צה"ל. הוא דחה על הסף את האפשרות לדון בסוגיית החסינות עוד לפני הבחירות: "הכנסת הנוכחית התפזרה, היא סיימה את תפקידה. הניסיון להקים בה ועדות שלא היו קיימות הוא דבר חסר תקדים, בוודאי במצב שאין הסכמה. לא במקרה, מרגע שכנסת מתפזרת כל הפעולות בה נעשות בהסכמה. הכנסת לא יכולה להפוך למגרש, שעושים בו מחטפים לצורכי בחירות. אני מקווה שהיועץ המשפטי של הכנסת יבהיר את המצב החוקי. אין לי ספק, שאדלשטיין לא יתן יד למהלך".

לוין סיפר, כי נתניהו התלבט רבות האם לבקש חסינות: "היו לו שיקולים שונים. יש לו רצון חד וברור להביא לסיום הפרשות האלה. הוא משוכנע לחלוטין, שכאשר הדבר יגיע לבית המשפט – האישומים נגדו יוסרו. בסופו של דבר, הוא החליט לבקש, לפחות בשלב הזה, את החסינות, בין היתר בגלל החשש שאם הבקשה לא הייתה מוגשת, היו מנסים למנוע ממנו במהלכים משפטיים את היכולת להיות מועמד לראשות הממשלה. החסינות, אם בכלל תינתן, היא בכל מקרה זמנית, והמשפט יתקיים".

תגיות:אביגדור ליברמןחסינותבחירות 2020בנימין נתניהויריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה