חדשות בארץ

עם תום ההצהרה: נתניהו ביקש חסינות מיו"ר הכנסת

עם תום הצהרתו הדרמטית של ראש הממשלה, הגישו באי כוחו את בקשת החסינות ליו"ר הכנסת. ביום ראשון ייפגש יו"ר הכנסת עם ח"כ אבי ניסנקורן לדיון בהקמת ועדת הכנסת

  • ד' טבת התש"פ
יו"ר הכנסת אדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יו"ר הכנסת אדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (רביעי) הגישו עורכי דינו עמית חדד ויוסי אשכנזי את בקשת החסינות מפני כתבי האישום העומדים נגדו, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בבקשה שנשלחה שעות ספורות לפני פקיעת המועד האחרון להגשתה כתבו עורכי דינו של נתניהו כי הוא מבקש "לקיים את ההליך הדמוקרטי ולכבד את רצון הבוחרים", וציינו כי "החסינות היא למשך תקופת כהונה של כנסת אחת" וכי המשפט בעניינו יתקיים בכל מקרה.

במכתב הבקשה טען נתניהו כי הוא הופלה לעומת אחרים, וכי ניהול ההליך הפלילי נגדו יגרום נזק של ממש לתפקוד הכנסת. "ראש הממשלה חף מפשע ומתכוון להילחם בבית המשפט בהחלטה השגויה להעמידו לדין ולהוכיח שאין יסוד להאשמות נגדו ושפעולותיו נעשו כדין. אין ספק שבתום הליך שיפוטי, ראש הממשלה יימצא זכאי. כפי שיוצג בבית המשפט, כל ההאשמות נגד ראש הממשלה חסרות בסיס במישור המשפטי והעובדתי כאחד", נכתב בבקשת החסינות.

"ואולם, בשלב זה, ראש הממשלה פונה לכנסת בבקשה למתן חסינות", נכתב, "כדי לאפשר לו להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים בהתאם לרצון הבוחר, כך שמשפטו יעוכב לתקופה קצרה בהתאם לרצון העם".

בשל כך, ביום ראשון ייפגשו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן. השניים ידונו בדרישת מפלגת כחול לבן להקמת ועדת כנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה.

לפני כן, הצהיר נתניהו כי בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת, וכי במקביל הוא מתכוון להתייצב בבית המשפט ולהפריך את ההאשמות נגדו.

"אני מבקש להבהיר כי רבים מכם חושבים שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד ומאפשרת לא לעמוד לדין אף פעם. זה פשוט לא נכון", אמר ראש הממשלה. "על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית ומתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. על פי החוק אין אפשרות לאף אחד להתחמק מהעמדה לדין. לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי.

ראש הממשלה הוסיף והבהיר כי "חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. לצערי במקרה שלי יש תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות מגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב ולעשות משפט שדה על ידי הטיית דעת הציבור".

"כדי להוביל את ישראל להישגים אדירים, בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת ולממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד של ישראל", סיכם ראש הממשלה את הצהרתו.         

תגיות:נתניהוחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה