חדשות בארץ

חצי שנה אחרי: יועמד לדין השוטר שתועד מושך בפאותיו של חרדי

במח"ש החליטו להעמיד לדין את הבלש שתועד לופת בחוזקה בפאותיו של מפגין חרדי בבית שמש בעת מעצרו. לפי כתב האישום, השוטר מסר לאחר האירוע תצהיר כוזב לפיו הוא נפצע ברגלו בשל אלימות מצד המפגין. הוא יואשם תקיפה באלימות ושיבוש הליכי משפט, ועניינו של השוטר הנוסף שהיה מעורב במקרה יועבר לטיפול מחלקת המשמעת במשטרה

השוטר מושך בפאותיו של המפגין (צילום: צילום מסך מתוך התיעוד)השוטר מושך בפאותיו של המפגין (צילום: צילום מסך מתוך התיעוד)
אא

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד הבלש שתועד לופת בחוזקה בפאותיו של מפגין חרדי בבית שמש בעת מעצרו. לפי כתב האישום, שהוגש בידי המחלקת לחקירות שוטרים, הבלש, יעקב שטרית בן ה-28, מסר לאחר האירוע תצהיר כוזב לפיו הוא נפצע ברגלו בשל אלימות מצד המפגין, אולם מתיעוד שפורסם לאחר מכן עלה כי רק הנאשם נקט באלימות במהלך האירוע. התביעה עשויה לדרוש עונש מאסר בפועל לשוטר, ועניינו של השוטר הנוסף שהיה מעורב במקרה יועבר לטיפול מחלקת המשמעת במשטרה.

האירוע התרחש ב-5 ביולי 2019, בעת פעילות משטרתית בהפגנת חרדים בעיר נגד הריסת מבנה בית כנסת לא חוקי, אז ניגשו שטרית וכמה שוטרים אחרים לקבוצת מפגינים ששהתה בחניה סמוכה, ודרשו מהם לעזוב את הזירה. לאחר שחלק מן המפגינים התפרעו, קיללו וזרקו חפצים לעבר כוח השיטור, שטרית, יחד עם שוטר נוסף, החלו לדחוף את אחד המתקהלים, כאשר הנאשם הוסיף לבעוט בו בחוזקה. לאחר מכן ניסו להרחיק מפגין נוסף מהמקום, ובמהלך מעצרו הכה אותו שטרית בפניו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן כבירי-הררי ממח"ש לבית משפט השלום בירושלים, נגד המפגין הנוסף, משה קרויזר, הופעלה אלימות בלתי סבירה, כאשר ללא סיבה הנראית לעין, לפת הנאשם בפאת ראשו של המתלונן והמשיך בהובלתו לכיוון הניידת באמצעות משיכה בפאה, "ובשל עוצמת המשיכה, הורכן ראשו של המתלונן כלפי מטה". בעקבות מעצרו של המתלונן נגרמו לו סימני חבלה בפנים, בגב, במרפק, באמה, בכתף ובאגן. "באותו היום, מסר הנאשם גרסה בפני חוקרת משטרה, במסגרתה מסר בכזב כי המתלונן התקיף אותו באגרופים ומכות לעבר פניו, שרט את החלק הקדמי של אמתו הימנית וחבל באמתו השמאלית", נכתב בכתב האישום.

השוטר לאחר המעצר (צילום: משטרת ישראל)השוטר לאחר המעצר (צילום: משטרת ישראל)

במהלך האירוע נפל שטרית, וגובס ברגלו. עם זאת, במח"ש קבעו כי הנאשם שיקר בנסיבות שהובילו לפציעה, זאת, לאחר שמסר תצהיר כזב כי כאשר ניסה לעצור את המתלונן, שאר ההמון שהיה במקום תקף את הנאשם, בעט בו והלם בו באגרופים בראשו ובשאר חלקי גופו. בעקבות גרסתו הכוזבת של הנאשם, נפתח תיק פלילי נגד המתלונן, שנחשד בתקיפת שוטר, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והתקהלות אסורה. הוא נעצר ואף מעצרו הוארך על ידי בית המשפט. "במעשיו המתוארים תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין ושיבש הליך שיפוטי", נכתב.

גרסתו התבררה כשקרית באמצעות תיעוד מהאירוע שפורסם ב"כיכר השבת", והוביל להעברתו לאלתר מתפקידו במשטרה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כינה אז את המקרה כ"אירוע מחריד וחמור מאוד", והצדיק את החלטת המשטרה על העברתו מתפקיד. "אני מגנה כל אלימות של שוטר והפעלת כוח שלא לצורך ביצוע משימתו", אמר ארדן.

ממשטרת ישראל נמסר כי "התנהלות השוטר אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים ונורמות ההתנהגות המצופות משוטרים במהלך פעילות מבצעית מכל סוג שהיא. מיד לאחר המקרה, החומר הועבר למח"ש והשוטר הועבר מתפקידו לתפקיד ללא מגע עם הציבור. כתב האישום והחומרים בעניינו ממח״ש טרם התקבלו במשטרה, עם קבלתם השוטר יוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותו".

תגיות:אלימות משטרתיתחרדיםמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה