חדשות יהדות

הגר"ח קנייבסקי בהתבטאות נדירה: "זה מה שיביא את המשיח"

"דם יהודי נשפך בעולם, סכנות גדולות בכל העולם ובארץ ישראל בפרט. אנחנו כעת בחבלי משיח", אומר הרב קנייבסקי. "בזכות האמונה נגאלו, ובזכות האמונה ניגאל"

(בעיגול: הרב חיים קנייבסקי)(בעיגול: הרב חיים קנייבסקי)
אא

בכינוס מיוחד שנערך אמש (שלישי) בבית הרב חיים קנייבסקי, ובהשתתפות גדולי ישראל, הוכרז כי מעתה, בלימוד ה"דף היומי" ילמדו ביחד עם מסכת ברכות כל יום פרק אחד מזרעים וכך יסיימו רבבות אלפי ישראל את כל סדר 'זרעים' ב-63 יום.

בכינוס השתתפו חבר מועצת גדולי התורה הרב ברוך מרדכי אזרחי, הרב אליהו מן, הרב אלימלך בידרמן והרב חיים שמרלר, שהכריזו יחד על תקנה לדורות: צירוף לימוד סדר זרעים יחד עם מסכת ברכות - פרק אחד ליום.

את הכינוס פתח הרב ברוך מרדכי אזרחי, שציין כי "אם עושים את זה כאן בבית של שר התורה והיראה, עצם הדבר שעושים את זה כאן בנוכחתו של אדונינו, אז בודאי אנחנו בטוחים שהדבר יצליח, שיביא עוד אנשים, עוד לומדי הדף היומי שיחד עם הדף היומי ילמדו גם את סדר זרעים שעד עכשיו לא למדו, ומעכשיו כן ילמדו".

לאחר מכן הקריא הרב אליהו מן את דברי הרב חיים קנייבסקי. "הולכים לעשות סיום הש"ס של הדף היומי ביום ראשון, בינתיים למדו ארבע סדרים, זרעים וטהרות לא למדו, צריך ללמוד זרעים וטהרות גם. ארבע סדרים זה גם ש"ס, אבל ש"ס בשלימות זה עם זרעים וטהרות.

"יש סיום הש"ס, יש שמחה גדולה, אבל יש מושג של 'שמחת עולם'. 'שמחת עולם' זה שמחה עולמית, שמחה בכל העולמות. בגמרא כתוב שסיום מסכת אחת זה 'יום טוב לרבנן', אז כשעושים סיום הש"ס מקצה העולם עד קצהו זה לא רק 'יומא טבא לרבנן', זה 'יומא טבא בכל העולמות'", הוסיף הרב מן להקריא את דברי הרב קנייבסקי.

"סיום הש"ס כולל ארבעה סדרים מתוך השישה, וכאשר יסיימו את כל ששת הסדרים השמחה תהיה כפולה ומכופלת.

עוד הוסיף הרב קנייבסקי ואמר: "אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאד קשה, חבלי משיח, וחבלי משיח כתוב בחז"ל זה מאד מר לכלל ולפרט. דם יהודי נשפך בעולם, סכנות גדולות בכל העולם ובארץ ישראל בפרט.

"בחז"ל כתוב: 'בזכות האמונה נגאלו ובזכות האמונה נגאל', אמונה זה סדר 'זרעים', ובזכות האמונה נגאל. עכשיו כשגומרים ש"ס ומתיישבים ללמוד ברכות עם זרעים שזה אמונה, אז בעזרת ה' ינצלו מחבלי משיח, וזה יביא את המשיח.

בסיום דבריו, שהוקראו על ידי הרב מן, בירך הרב קנייבסקי את "כל מסיימי הש"ס מקצה העולם ועד קצהו, ואלו שיקבלו על עצמם עכשיו ללמוד מסכת ברכות עם סדר 'זרעים' ואחרי זה 'טהרות', שיזכו להתחיל את הש"ס בחיים בריאים וארוכים לגמור את הש"ס, ולסיים בעזרת ה' גם את המחזור הבא".

לאחר מכן נשא דברים הרב אלימלך בידרמן. "מדברים על לימוד זרעים וטהרות, שזה הרי לימוד משניות, במדרש תלפיות כתוב שכאשר הנשמה עולה למעלה ודנים אותה לגיהנם, הנשמה קוראת לכל שבט ושבט שיצילה משם, ואין קול ואין עונה. וכשהנשמה קוראת לשבט אשר, הרי שבט אשר אומר לה: 'למדת מימיך משנה?', אם היא אומרת לו 'הן', מיד הוא מוציא את הנשמה מגיהנם, ועל זה נאמר 'מאשר שמנה לחמו' שמנה אותיות 'משנה', 'והוא יתן מעדני מלך', שזה יתן עדות למעלה לפני מלך מלכי המלכים, להוציא את הנשמה מגהינם.

עוד הוסיף הרב בידרמן וציין כי רבו של ה'שפת אמת' שאל אותו פעם אם הוא לומד משניות, וה'שפת אמת' השיב לו שהוא טרוד בשיעורים. אמר לו רבו שהמגיד אמר ל'בית יוסף' שהסיבה שהוא זכה להוציא את ה'בית יוסף' וה'שולחן ערוך' וה'כסף משנה' ושיתקבלו פסקיו בישראל, יהא בזכות שהיה דבוק במשניות".

תגיות:גלותמשנההרב קנייבסקיגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה