חדשות בארץ

ליצמן מאיים: נשלול זכויות מסרבני החיסונים

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות, מאז ראשית השבוע נרשם זינוק של 4% בקבוצת המתחסנים, כאשר 20% מכלל האוכלוסייה כבר קיבלה חיסון לשפעת. בשל המחסור והביקוש הגבוה, משרד הבריאות העביר לכלל קופות החולים עשרות אלפי מנות חיסון. במשרד מדגישים כי הזמינות משתנה מעת לעת, בהתאם לקצב המתחסנים, וכי מידע בזמן אמת על כך ניתן לקבל במוקדי הקופות

ליצמן (צילום: פלאש 90)ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע התגברות מחלת השפעת שהובילה למותם של כעשרה בני אדם, שר הבריאות יעקב ליצמן הצהיר היום (שלישי) כי נשקלת האפשרות לחקיקת חוק לשלילת זכויות מהאזרחים המסרבים להתחסן. "נודע לי בימים האחרונים על רופאים שממליצים לא לחסן", אמר השר שציין כי "למרות שאין ממשלה ואין כנסת", הדרך להתמודד עם נתוני המתחסנים הנמוכים היא "לחייב את הציבור להתחסן", נוכח העובדה כי "יש קבוצות באוכלוסייה שמסרבות להתחסן". לדבריו, "כרגע מוקדם לדבר" על סנקציות נגד אוכלוסיות אלה, "אבל בהחלט צריך לעשות משהו".

לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות, מאז ראשית השבוע נרשם זינוק של 4% בקבוצת המתחסנים, כאשר 20% מכלל האוכלוסייה כבר קיבלה חיסון לשפעת. מדובר בנתון גבוה מזה שהושג בשנתיים האחרונות, זאת, ברקע הירידה בכמות המתחסנים שנים שקדמו לאלו. הזינוק מגיע בשל ריבוי מקרי התמותה שפורסמו בכלי התקשורת, שהובילו לבהלה רבה בקרב הציבור. עם זאת, מדובר בנתון נמוך ביחס לאשתקד, אז מקרי התמותה עמדו על 17, לעומת 11 השנה.

במסיבת העיתונאים במשרד הבריאות בתל אביב התייחס השר, שמונה באחרונה לתפקידו, למחסור בחיסונים. "בשנים האחרונות נאלצנו להשמיד חיסונים בהרבה כסף, לא רצינו להגיע לזה שוב השנה ולכן הזמנו כמות מסוימת כדי שנוכל להשקיע את הכסף במיונים ודברים אחרים לא פחות חשובים. כעת בהחלט הזמנו חיסונים נוספים שצריכים להגיע לארץ. הפתרון הוא הקמת מפעל חיסונים בישראל, פניתי לראש הממשלה בנושא".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין בדבריו כי בעבר היו שנים בהן הייתה שפעת קשה ונתוני התחסנות נמוכים, וכי במשרד נאלצו להשמיד חיסונים "בהיקף של מיליוני שקלים" – בין היתר בשנת 2009, אז השמיד המשרד קרוב למיליון וחצי חיסונים. "אנו שמחים שהציבור נענה לקריאה שלנו, וכשאנחנו מסתכלים לעומק על נתוני ההתחסנות של האוכלוסיות בסיכון אנחנו רואים שעמדנו ביעדים שלנו, עדיף להיות במקום הזה למרות התחושה של המחסור מאשר במקום של השמדה המונית של חיסונים", הוסיף בר סימן טוב.

מוקדם יותר היום שיגר ליצמן מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ביקש ממנו לפעול להקמת מפעל חיסונים בישראל. "הקמת מפעל חיסונים בישראל, יבטל את התלות שלנו בחברות בין-לאומיות והוא הפתרון הנכון", אמר מנכ"ל משרד הבריאות במסיבת העיתונאים.

בשל המחסור והביקוש הגבוה, משרד הבריאות העביר לכלל קופות החולים עשרות אלפי מנות חיסון. "שיעור ההתחסנות הגבוה בזמן קצר מתאפשר בזכות כלל הצוותים - אחיות, רופאים, רוקחים אנשי לוגיסטיקה ומינהל - המגויסים למתן מענה לפונים הרבים כדי לקדם את בריאות הציבור ולצמצם את היקפי התחלואה במחלה", נאמר בהודעת משרד הבריאות. במשרד הדגישו כי הזמינות משתנה מעת לעת, בהתאם לקצב המתחסנים, וכי מידע בזמן אמת על כך ניתן לקבל במוקדי הקופות.

תגיות:חיסוניםמשרד הבריאותיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה