חדשות בארץ

דיווח: נתניהו החליט שלא להאריך את כהונת דני דנון כשגריר באו"ם

דנון מונה לשגריר באו"ם על רקע צבירת כוחו בליכוד, ובהמשך להתמודדות בפריימריז מול נתניהו ב-2014 – אז זכה ל-25% מהקולות. ההחלטה על אי-הארכת כהונתו התקבלה באחרונה, נוכח יומו האחרון לתפקיד שחל היום

דנון ונתניהו, 2015 (צילום: פלאש 90)דנון ונתניהו, 2015 (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להאריך בשנית את כהונתו של דני דנון כשגריר ישראל באו"ם. לפי הדיווח היום (שלישי) בחדשות 12, ההחלטה על כך התקבלה באחרונה, נוכח יומו האחרון לתפקיד שחל היום.

דנון מונה לתפקיד באוגוסט 2015. בהחלטת הממשלה על מינויו נכתב כי הוא יכהן בתפקיד שלוש שנים, עד אוגוסט 2018, עם אפשרות הארכה לשנה רביעית. ביוני 2017 דווח מפי מקורות בליכוד כי לאור הערכתו שהבחירות יוקדמו, דנון תכנן לסיים את תפקידו ולשוב ארצה על מנת להתמודד. עם זאת, לאחר שנוכח כי הבחירות ייערכו רק ב–2019, ביקש מראש הממשלה להאריך את כהונתו כדי שיוכל לשוב לליכוד מתפקיד השגריר באו"ם ולא כאזרח פרטי. אולם, פניות אלה זכו לכתף קרה בלשכת ראש הממשלה, מה שהוביל אותו לפנות בנוסף לבכירי הליכוד, לרבות מקורבים לנתניהו, בבקשה כי יסייעו לו לשכנע את ראש הממשלה להאריך את כהונתו.

דנון מונה לשגריר באו"ם על רקע צבירת כוחו במפלגה, ובהמשך להתמודדות בפריימריז מול נתניהו ב-2014 – אז זכה ל-25% מהקולות. נתניהו, שביקש לערוך שינויים בהרכב הממשלה ולהרחיק את דנון - שנתפס בעיני רבים כאופוזיציה ימנית בתוך הליכוד - החליט על פיטוריו מתפקיד סגן שר הביטחון ביולי 2014, בעת מבצע "צוק איתן", לאחר שזה מתח ביקורת על תפקודו, אותה כינה "מדיניות של מרצ" ו"התנהלות רופסת".

דנון באו''ם (צילום: שאטרסטוק)דנון באו''ם (צילום: שאטרסטוק)

כהונתו באו"ם התבטאה בעימותים רבים מתחת לפני השטח עם ממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שבשלהי כהונתו נמנע מלהטיל וטו על החלטה 2234 של מועצת הביטחון, לפיה ההתנחלויות מהוות הפרה של החוק הבינלאומי ומכשילות את הסיכוי לשלום. זאת, לאחר שימים קודם לכן יזם ביקור בישראל של 14 שגרירים לאו"ם ממדינות שונות.

ביוני 2016 נבחר לראשות ועדת המשפט של העצרת הכללית של האו"ם, ובכך היה לישראלי הראשון שעומד בראש ועדה קבועה של האו"ם. במאי 2017 הוא מונה לסגן נשיא העצרת הכללית של האו"ם, כנציג קבוצת המדינות המערביות.

אשתקד הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי החליט לאמץ את המלצות המשטרה והפרקליטות ולסיים את הבדיקה בעניינו של דנון, זאת, בנימוק של היעדר ראיות מספקות לפתיחת חקירת נגדו. הבדיקה נפתחה ב-2017 בעקבות תחקיר בחדשות 12, ממנו עלה כי במקביל לכהונתו כשגריר באו"ם, דנון פעל למנות עשרות פעילים בליכוד למשרות שמומנו מכספי ציבור.

תגיות:דני דנוןהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה