חדשות בארץ

ליברמן: מקווה שנתניהו לא יבקש חסינות

לקראת תום המועד בו יכול ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש לכנסת בקשה לחסינות, הביע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את תקוותו כי נתניהו לא ינקוט בצעד זה, אולם התחמק מתשובה מה עמדתו בסוגיה: "אם הוא יגיש – נתייחס באותו רגע". בנוגע לדיון בבג"ץ בשאלת כשירותו המשפטית של נתניהו להרכבת ממשלה: "זו תהיה טעות קשה אם בג"ץ ינסה להתערב"

ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס בצהריים (שלישי) לדיון שנערך בבג"ץ בעתירה הדורשת למנוע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בשל כתב האישום שהוגש נגדו בעבירות שיש עמן קלון. "אני מאוד מקווה שבג"ץ לא ייכנס לסוגיה. אני חושב שזו תהיה טעות קשה אם בג"ץ ינסה להתערב בהרכבת ממשלה", אמר ב"וועידת התחזיות" של כלכליסט. "יש חוק מ- 2001, שאני אגב הצבעתי נגדו, והוא מאפשר לראש הממשלה לכהן עד פסק דין חלוט. אבל אי אפשר להתייחס לחוק רק כשזה מתאים ונוח לך, אתה חייב לכבד אותו גם כשהצבעת נגדו ואתה מסויג ממנו".

ליברמן נשאל על עמדתו ביחס לסוגיית הענקת חסינות לנתניהו, והתחמק ממתן תשובה: "אני מקווה שראש הממשלה לא יגיש בקשת חסינות. אם הוא יגיש – נתייחס באותו רגע". כזכור, ליברמן הודיע בעבר כי יתנגד למתן חסינות לראש הממשלה, אם וכאשר הסוגיה תגיע לפתחה של הכנסת. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יתמוך ביוזמה של כחול לבן לכונן את ועדת הכנסת בכנסת היוצאת, כדי לגבש עוד לפני הבחירות רוב נגד מתן חסינות לנתניהו. לראש הממשלה נותרו יומיים כדי להגיש לכנסת בקשה רשמית לחסינות. על פי ההערכות, הוא אכן צפוי לעשות זאת. במידה וישראל ביתנו תתמיד בעמדתה ותתנגד להקמת ועדת הכנסת – המשמעות היא שהדיון בחסינותו של נתניהו יידחה לכנסת הבאה, כך שההליך המשפטי נגדו יתעכב לפחות במספר חודשים.

בהתייחסו לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות שלישיות בתוך פחות משנה, חזר ליברמן והאשים את הליכוד וכחול לבן באחריות משותפת: "לשתי המפלגות היו ביחד 65 מנדטים, לא הייתה שום סיבה שהן לא יקימו ממשלת אחדות. אמרתי להן: 'אם תקימו, יש לכן בונוס 8 מנדטים של ישראל ביתנו, ללא תמורה'. לצערי האגו מנע, כל השאר זה תירוצים". ליברמן סירב לקבל עליו שמץ של אחריות לפלונטר הפוליטי: "האחריות שלנו היא שלא קיבלנו 16 מנדטים".

בדיון היום בבג"ץ, הקשו הנשיאה אסתר חיות, המשנה חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן על עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת את העותרים – 67 בכירים מתעשיית ההייטק, האקדמיה והביטחון. חיות תהתה מדוע יש לדון כעת בעניין, עוד בטרם התקיימו הבחירות: "אין הוראת חוק, שמונעת מנתניהו להתמודד. אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיו תוצאות הבחירות. לאחר מכן הכדור יעבור לנשיא המדינה, הוא יצטרך להפעיל את סמכותו ולהחליט על מי להטיל את משימת הרכבת הממשלה. אני לא בטוחה ששמעתי תשובה משכנעת מדוע לדון על כך כבר עכשיו ולא בצומת הבאה". שלושת השופטים הבהירו לנציגת העותרים, כי העתירה מבקשת ליצור תקדים בכך שבג"ץ יקבל החלטה לפני שהנשיא יפעיל את הסמכות המוקנית לו בחוק. "אתם בעצם מבקשים מאיתנו להקדים את שיקול הדעת של הנשיא", אמר מלצר. "האם יש לכם דוגמה בכל שנות המדינה להחלטה של בג"ץ לפני הפעלת הסמכות?". החלטת בג"ץ תינתן בימים הקרובים.

תגיות:אביגדור ליברמןחסינותבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה