חדשות בארץ

ליברמן: חסינות לנתניהו – "פגיעה באמון הציבור"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי לא יצביע בעד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו, אם וכאשר הסוגיה תבוא לפתחה של הכנסת: "המקום היחידי לבירור הסוגיה הוא בית המשפט"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר בצהריים (שני) כי לא יצביע בעד מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו, אם וכאשר הסוגיה תגיע לפתחה של הכנסת.

"אני מאחל שבסוף התהליך ראש הממשלה יצא זכאי וצח כשלג, אבל המקום היחידי לבירור הסוגיה הוא בית המשפט", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "ראש הממשלה אמר בזמנו, שהוא לא צריך את החסינות והוא לא יפנה לבקש אותה. אני מניח שכך או אחרת, בגלל ההד הציבורי והוויכוח החם, הדבר היחידי שיתקבל על ידי כל אזרחי המדינה זה הכרעה של בית המשפט. כל ניסיון להכריע את הסוגיה במקומות אחרים, כולל פה בכנסת על ידי חסינות – זו תהיה פגיעה באמון הציבור במערכת, זה יהיה קרע בין הציבור הרחב למערכת הפוליטית. המגרש הנכון הוא בית המשפט, וכולנו מכירים את האימרה של בגין 'יש שופטים בירושלים'".

בהתייחסו לפלונטר הפוליטי, אמר ליברמן: "כמו שזה נראה היום, אנחנו דוהרים בעיניים פתוחות למערכת בחירות נוספת – מערכת בחירות מיותרת. להערכתי, ראשי המפלגות כבר מיצו את כל המאמצים, וספק אם פה בכנסת יש סיכוי למנוע את הבחירות החדשות. לכן קריאתי לנשיא המדינה וליו"ר הכנסת, שיחד יזמנו את כל ראשי המפלגות ויישבו אותם עד שייצא עשן לבן".

"כולנו מבינים שאין דבר מיותר ולא נחוץ כרגע למדינה ולאזרחיה מאשר בחירות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "להערכתי, הכדור עובר במידה רבה לנשיא וליו"ר הכנסת, שני אישים שמסמלים את הממלכתיות ואת היכולת להתעלות מעל שיקולים פוליטיים. אני מצפה שהם ייכנסו כבר השבוע להילוך גבוה, באופן מתואם, ויפעילו לחצים על ראשי המפלגות".

תגיות:אביגדור ליברמןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה