חדשות בארץ

פרשת נוה מסתעפת: המשטרה תבדוק את הדלפת ההתכתבויות עם שופטים

הבדיקה תכלול כיצד תכתובות ותמלולי שיחות הובאו לידי גורמים שאינם מורשים לכך, והאם הם הפיצו אותם למעגלים נוספים. עם זאת, לא ייערך בירור של החומרים עצמם, מהם עלה כי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ניהל יחסי שוחד עם בכירי המערכת המשפטית ללא שאלה יתנגדו לכך

נוה בכנס לשכת עורכי הדין, 2013 (צילום: פלאש 90)נוה בכנס לשכת עורכי הדין, 2013 (צילום: פלאש 90)
אא

המשטרה הודיעה היום (שלישי) על פתיחה בבדיקה לבירור הדלפתם של חומרים מהטלפון הנייד של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה. לפי ההחלטה, שתואמה עם פרקליטות המדינה, הבדיקה תכלול כיצד תכתובות ותמלולי שיחות הובאו לידי גורמים שאינם מורשים לכך, והאם הם הפיצו אותם למעגלים נוספים. עם זאת, לא ייערך בירור של החומרים עצמם, עליהם נטען בפרקליטות כי הוא לא נחשף בפניהם חרף העובדה כי המכשיר ותכניו עדיין ברשותם.

בסוף השבוע פורסם כי בפרקליטות ובמשטרה ידונו בפתיחת חקירה מחודשת, שתקבע האם באותם החומרים שדלפו יש משום מידע שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק קודם לכן, והאם דבר פרסומם לרבים מצדיק את פתיחתה של חקירה פלילית. בדיונים, בהם ישתתפו ראש אגף חקירות והמודיעין במשטרה ניצב גדי סיסו, פרקליטת מחוז מרכז רחל אבישר והמשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים שלמה למברגר, ייבחן בנוסף האם בידי המשטרה הסמכות לבצע חיפוש מעמיק יותר במכשיר הטלפון של נוה. קודם לכן נחשף כי מהחומרים שהוצאו מהטלפון של נוה גם עלה כי בשנת 2016 הוא פעל לקידומו של שופט, עמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים בכירים.

שלשום הגיש נוה ערער על החלטת הפרקליטות שלא להעמיד לדין את העיתונאית הדס שטייף, שקיבלה חסינות מהעמדה לדין לאחר שהייתה מעורבת בפריצה לטלפונים הניידים שלו, אותם העבירה למערכת אכיפת החוק. לפי באי כוחו של נוה, עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, הענקת חסינות זו "מתמרצת התנהגות עבריינית, ומעניקה 'פרס' לפושעים – אשר משיקוליהם האישיים השליליים בחרו לבצע עבירות פליליות". בערר שהוגש למחלקת עררים בפרקליטות המדינה טענו סנגוריו כי "חומרי החקירה במקרה זה מלמדים למעלה מכל ספק כי החסינות האמורה ניתנה ל"עיתונאית" אשר שיקרה בחקירותיה המשטרתיות, ומסרה גרסאות הסותרות זו את זו בנקודות מרכזיות".

ביום שישי פרסמה הרשות השופטת הודעה חריגה, לפיה אין לה התנגדות לפרסום ההתכתבויות שקיים יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר עם שופטים בכירים. "צו איסור הפרסום שהוצא לגבי החומרים ניתן לבקשתו של נוה", נכתב בהודעת בתי המשפט, "הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו".

תגיות:אפי נוההמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה