חדשות בארץ

המורה שלקתה בדום לב ותלמידים הצילו את חייה – שוחררה מבית החולים

חן דנציגר, המורה ההרה שלקתה בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת, וחייה ניצלו בחסדי שמיים הודות להחייאה שביצעו בה תלמידים, שוחררה מבית החולים הדסה עין כרם לאחר שעברה השתלת דפיברילטור

  • ג' טבת התש"פ
הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הדסה עין כרם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חן דנציגר, המחנכת ההרה שהתמוטטה לפני כשבועיים בבית הספר "ברנקו וייס" בבית שמש בו היא מלמדת, שוחררה אתמול (שני) מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.  

דנציגר בת ה- 29 התמוטטה עם הגעתה ליום העבודה, ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי. שני תלמידים, כבני 17, החלו לבצע בה פעולות החייאה מיידיות. צוות איחוד הצלה ומד"א, שהגיע כעבור זמן קצר לזירה, אבחן כי היא נמצאת במצב של פרפור חדרים. אנשי הצוות טיפלו בה ב- 4 מכות חשמל, שנועדו להחזיר לה דופק אפקטיבי – צעד שבחסדי שמיים אכן עלה יפה. לאחר מכן, הם פינו אותה ליחידת הטראומה בהדסה. לאחר ניתוח, במהלכו הושתל בגופה דפיברילטור שנועד לעקוב אחר הפעילות הלבבית ולמנוע אירועים חוזרים של דום לב, היא שוחררה לביתה כשמצבה טוב ויציב.

"חן שוחררה לשמחתנו, לאחר שאירוע דרמטי של דום לב הסתיים בטוב", אמר פרופ' דוד לוריא, מנהל היחידה להפרעות קצב לב בהדסה. "בבדיקות שביצענו בהדסה נמצא שהיא סובלת ממצב שעלול לסכן את חייה, ועל כן הוחלט להשתיל מכשיר דפיברילטור מדור מתקדם שמושתל מתחת לעור, בלי צורך להיכנס לתוך הלב, ומבצע מעקב אחר מצב לבה בכל דקה לאורך שנים. כך נצליח למנוע אירועים חוזרים של דום לב. מצבה כעת טוב, ואנו מקווים שתמשיך בחייה בהחלמה מהירה".

עם צאתה מהמחלקה הקרדיולוגית, הודתה דנציגר לצוות האחיות והרופאים שטיפלו בה: "שהיתי כאן המון זמן, זה לא פשוט, אבל הטיפול המסור והדואג הפך את זה לסוג של חופשה. אני מודה לכל מי שהיה שותף מהרגע שהגעתי ועד להשתלת המכשיר".

תגיות:דום לבדפיברילטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה