חדשות בארץ

נס בבית שמש: המורה לקתה בדום לב – התלמידים הצילו את חייה

פעילותם המהירה של שני תלמידים בבית הספר הצילה, בחסדי שמיים, את חייה של המורה שהתמוטטה בכניסה לבית הספר והגיעה למצב של מוות לבבי. צוות איחוד הצלה ומד"א שהוזעק למקום הצליח להחזיר לה דופק אפקטיבי, ופינה אותה לבית החולים הדסה עין כרם

  • י"ט כסלו התש"פ
אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חן דנציגר, מורה מהיישוב אפרת, לקתה הבוקר (שלישי) בדום לב בכניסה לבית הספר ברנקו וייס בבית שמש, בו היא מלמדת.

דנציגר, בת 29, נשואה ואם לשניים, נמצאת בשבוע ה- 20 להריונה השלישי. עם הגעתה ליום עבודתה בבית הספר, בו היא משמשת כמחנכת כיתה, היא התמוטטה, ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי.

שני תלמידים בבית הספר, כבני 17, החלו לבצע בדנציגר פעולות החייאה מיידיות ויעילות. צוות איחוד הצלה ומד"א, שהגיע כעבור זמן קצר לזירה, אבחן כי היא נמצאת במצב של פרפור חדרים. אנשי הצוות טיפלו בה ב- 4 מכות חשמל, שנועדו להחזיר לה דופק אפקטיבי – צעד שבחסדי שמיים אכן עלה יפה. לאחר מכן, הם פינו אותה ליחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ד"ר גבי אלבז גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה, אמרה: "מדובר בהחלט במקרה לבבי יוצא דופן, שהתבטא בהפרעת קצב מסכנת חיים, ואילולא הטיפול מציל החיים על ידי שני התלמידים וצוות מד״א – היא לא הייתה כאן איתנו. היא למעשה הייתה מתה. כעת מצבה יציב והיא מחייכת, עודנה מנוטרת, וככל הנראה תעבור השתלת דפיברילטור שיגן עליה מאירועים של הפרעות קצב מסוג זו".

הקרדיולוגית ציינה, כי "מדובר בנס שני באותה משפחה ממש, שכן אחיה הגדול עבר אירוע דומה לפני 4 שנים, וחייו ניצלו בנסיבות ממש דומות. זו המשמעות החשובה של המרפאה לקרדיו-גנטיקה הפועלת בהדסה, הממליצה ומכוונת לבדיקות נרחבות לכל בני המשפחה כאשר מופיע אירוע מסוג זה".

תגיות:דום לבמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה