חדשות בארץ

"לאור המצב הפוליטי", ארדן לוועדה למינוי בכירים: בדקו את כל המועמדים למפכ"ל

במכתב שהעביר לידי יו"ר הוועדה הוסבר כי בשל המצב הפוליטי הסבוך שמונע מזה למעלה משנה את מינוי הקבע לשני התפקידים, יש לקיים הליך שיבטיח "בוודאות מלאה" שבסופו יאושר איוש הקבע לממונים על הארגונים בידי הממשלה. על פי הוראות החוק, השר הממונה ראשי להעביר לידי הוועדה שם אחד של מועמד

ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ביקש הערב (שני) מהוועדה המייעצת למינוי בכירים לבחון את כל המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר. על פי הוראות החוק, השר הממונה ראשי להעביר לידי הוועדה שם של מועמד אחד בלבד, אלא, שבמכתב שהעביר לידי יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, הוסבר כי בשל המצב הפוליטי הסבוך שמונע מזה למעלה משנה את מינוי הקבע לשני התפקידים, יש לקיים הליך שיבטיח "בוודאות מלאה" שבסופו יאושר איוש הקבע לממונים על הארגונים בידי הממשלה.

"כל המועמדים שבכוונתי להגיש לבדיקת הוועדה הם מועמדים ראויים ומתאימים בעיני לכהן בראשות הארגונים, ואיני מבקש או מצפה מהוועדה 'לדרג' אותם או לבחור מתוכם", כתב ארדן, שהוסיף כי "מובן לי היטב כי ההחלטה על מי להמליץ בסופו של דבר לממשלה, מונחת על כתפי ועל כתפי בלבד".

לדבריו, "בקשתי מהוועדה, היא לקבל ממנה את חוות דעתה ביחס למועמדים שאותם אעביר, בשאלה האם קיימת לדעת הוועדה מניעה להביא מי מהמועמדים הללו לאישור הממשלה, בהיבטים עליהם אמונה הוועדה בהתאם לשיקול דעתה".

מוקדם יותר החודש פנה  השר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו למסור את חוות דעתו בנוגע לאפשרות למנות בקרוב מפכ"ל קבוע למשטרה ונציב קבוע לשירות בתי הסוהר.

בשל כהונתה של ממשלת המעבר, בראש שני הארגונים מכהנים, במשך כשנה, ממלאי מקום. ניצב מוטי כהן מונה בדצמבר 2018 לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, בתום תקופת כהונתו של רב-ניצב רוני אלשיך. גונדר אשר וקנין מונה בתחילת 2019 לממלא מקום נציב שב"ס. על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, המבוססת על פסיקת בג"ץ, בתקופת ממשלת מעבר על השרים להיזהר ממינויי קבע ולהימנע מהם ככל שניתן.

"כידוע, בשני הארגונים מכהנים ממלאי מקום בשנה האחרונה", כתב ארדן במכתב למנדלבליט, "בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה, לאור פיזור הכנסת והציפיה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה. אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות, והיציאה למערכת בחירות שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע. אודה לעמדתך בנושא זה בהקדם".

תגיות:גלעד ארדןמפכ"ל המשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה