חדשות בעולם

במשמרות המהפכה קוראים לנקמה בארה"ב; נתניהו שוחח עם פומפאו

במשמרות המהפכה האיראניות גינו הערב את המתקפה: "זכותה של עירק לנקום באמריקנים על התקיפות", נמסר מטעם הכוחות הצבאיים באיראן כפי שצוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". שר החוץ האיראני נפגש עם מקבילו הרוסי, ובתום הפגישה ניתנה התייחסות מרומזת לתקיפות של ארה"ב: "בניגוד לאחרים שמחרחרים מלחמה 'למטרות הגנה' במרחק של אלפי קילומטרים מחופיהם, איראן ורוסיה שיתפו פעולה למען השלום בסוריה"

התקיפה בעיראק של צבא ארה"בהתקיפה בעיראק של צבא ארה"ב
אא

בצל המתקפה אתמול (ראשון) של צבא ארה"ב על מטרות המיליציה הנתמכת בידי איראן בעיראק ובסוריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו, ובירך אותו על "פעולתה החשובה של ארה"ב נגד איראן ושלוחיה באזור". במקביל, דובר המיליציה השיעית כתאיב חיזבאללה אמר בראיון לערוץ אל מנאר כי "תנועות ההתנגדות העיראקיות שוקלות כיצד להגיב על התקיפות האמריקאיות של המתקנים במחוז אל-אנבאר אתמול". הדובר, סייד ג'עפר אל-חוסייני, הוסיף כי "האפשרויות נשארות פתוחות בזמן שאנחנו מחכים להחלטת ההנהגה בעניין זה. בהחלט יהיה תגמול מתאים".

לפי הדובר, מספר ההרוגים בתקיפה במחוז אל-אנבאר בעיראק עלה ל-24, ומספר הפצועים עלה ל-51. גורמים צבאיים בעירק טענו כי לפחות 25 לוחמי מיליציה נהרגו ו-55 נפצעו בתקיפות.

במשמרות המהפכה האיראניות גינו הערב את המתקפה. "זכותה של עירק לנקום באמריקנים על התקיפות", נמסר מטעם הכוחות הצבאיים באיראן כפי שצוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, נפגש היום עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, ובהודעתו בחשבון הטוויטר שלו ניתנה התייחסות מרומזת לתקיפות של ארה"ב. "בניגוד לאחרים שמחרחרים מלחמה 'למטרות הגנה' במרחק של אלפי קילומטרים מחופיהם, איראן ורוסיה שיתפו פעולה למען השלום בסוריה". לפי זריף, שתי המדינות "מציגות כעת יוזמות חשובות לשלום במפרץ הפרסי".

אתמול תקף צבא ארה"ב מטרות של המיליציה כתאיב חיזבאללה בעיראק ובסוריה. לפי הודעת הצבא, המתקפות היו מכוונות נגד חמישה מתקנים של המיליציה, בהם מחסן כלי נשק ומתקני פיקוד ופיקוח ששימשו את הכוחות שתקפו לוחמי הקואליציה בהובלת ארה"ב בעיראק. שלושה מהמתקנים שנפגעו הם בעיראק והשניים האחרים בסוריה. גורמים המעורים בפרטים העריכו כי המתקפות בוצעו בידי מל"טים. במקביל לכך, זמן קצר אחר כך דווח בסוכנות הידיעות AFP כי ארבעה טילים, שמקור שיגורם אינו ידוע, נורו לעבר בסיס של הכוח האמריקני סמוך לבירה בגדאד.

"כוחות אמריקניים ביצעו תקיפות הגנתיות מדויקות שיפגעו ביכולת לתקוף בעתיד את הקואליציה, זאת בתגובה להתקפות חוזרות ונשנות של כתאיב חיזבאללה על בסיסים עיראקיים שמארחים את כוחות הקואליציה", מסר דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן. מחשש לפעולת תגמול, בדיווחים אחרים צוין כי ארה"ב הורתה לצוות האזרחי בשגרירות בעיראק להתפנות, אך זה לא אומ בידי אף גורם רשמי.

תגיות:איראןארצות הבריתעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה