גולשים כותבים

תרבות יוון... רגע, זה לא קורה גם כאן ועכשיו?

כך, בשקט בשקט, רצו היוונים לעקור את היהדות מעם ישראל. היוונים הם שבעצם התחילו את המושג "חילוני"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלכות יוון השתלטה על ארץ ישראל. המטרה שעמדה לנגד עיניה היתה לחזק את ההתעסקות הגשמית בגוף - בחיצוניות, ולהשמיד את עם ישראל בנשמה - ברוחניות!

למה, אתן שואלות? כי כאב להם, ליוונים. הם הביאו את התרבות היוונית לכל מקום בעולם, והתקבלו בברכה. וכשהגיעו לארץ ישראל - שום דבר לא השתנה, והיהודים לא רצו לשנות את דרכם. אבל היוונים לא מוותרים. הם רוצים גם את היהודים כמוהם.

איך הם יעשו את זה?

בתחילה, הם אסרו על היהודים לקיים 3 מצוות עיקריות לעם היהודי – שבת, מילה וחודש. נסביר כל אחד מהם.

שבת - השבת היא הזמן שמחבר ומאחד את המשפחה. נותן כוחות לכל השבוע.

מילה - ברית מילה הוא השורש של היהדות. היום המצווה נחקקה כך, שאפילו אדם שאינו שומר תורה ומצוות - ברית מילה זו חובה... אבל אז, רצו לעקור כך את הסממן היהודי החשוב.

חודש - כיום אנחנו לא מכירים את המצווה, כי חכמים עשו אותה לדורות. אבל פעם היו מקדשים את החודש בכל חודש מחדש, ורק אז היו יכולים לחגוג את החגים. בעבר, ללא קידוש החודש לא ניתן היה לחגוג חגים.

כך, בשקט בשקט, רצו היוונים לעקור את היהדות מעם ישראל. היוונים, הם שבעצם התחילו את המושג "חילוני". לפני כן זה היה ברור שיש יהודי - שהוא ודאי שומר תורה ומצוות, ויש גוי. הם הוסיפו את המושג שיהודי יכול להיקרא יהודי - לא צריך להתנצר לא צריך להתאסלם, להיות יהודי - אבל לחיות כגוי. וזה אסון גדול... כי הם לא רצו להשמיד את היהודים. הם רצו שיהודים יתעסקו בגוף. בגשמיות. וכך יחיו כגויים, וישכחו את התורה.

 

אני תוהה לעצמי... אצלנו, בדור הזה, לא שולטת מלכות יוון?! אנחנו פשוט לא שמים לב. מתעלמים.

מה זו מלכות יוון? תאטרון, סרטים, ספורט, דוגמנות, טיולים, בילויים, לימודים, שופינג וכו'.

מה יש היום? כל היום גורמים לנו להתעסק בשטויות. בסרטים, שאח"כ מה למדנו מהם?! העברנו את הזמן וזהו, הזמן נעלם... התעסקות ביופי חיצוני שחולף ועובר... וכך אנחנו מעבירים את הזמן, בלי לשים לב שגם אנחנו נמצאים בלא פחות מגלות יוון.

אולי זה ישמע מצחיק, אבל אנחנו צריכים להיות כמו מתתיהו ובניו. להילחם על התורה בכל הכוח. על היהדות. ולהפסיק להתעסק בשטויות.

אל תתבלבלו. אפשר לעשות ספורט. אפשר להראות במיטבך ולהתלבש בטוב טעם. אבל בואו... שזה לא יהיה העיקר! שזו לא תהיה המטרה שבשבילה קמנו בבוקר!

קמנו לעבוד את ה'. התפללנו. בירכנו. אכלנו. שתינו. החזקנו באמונה למרות הניסיונות. אין בעיה להתאפר בשביל בעלך. אין בעיה לעשות ספורט כדי להרגיש קלילה יותר. אין בעיה לקנות בגדים וליהנות מהם (זו אפילו מצווה לברך עליהם שהחיינו אם הם גורמים לנו להנאה!).

אבל צריך למגר את התופעה של ההתמקדות של הדור ביופי חיצוני. להפסיק לפרסם תמונות במדיה החברתית. להפסיק להתפאר ולהתעסק בדברים שחולפים. הם לא העיקר.

מספיק!

בואו נלחם על התורה. נלחם על התכלית שלשמה באנו לעולם!

בהצלחה.

לרפואה שלמה ובשורות טובות ניתאי בן פריאל בתוך שאר חולי ישראל

תגיות:יווןתרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה