כתבות מגזין

הרשימה המלאה והמרגשת: המקומות בהם יסיימו השבוע את הש"ס

בשבועות הקרובים יתקיימו אירועי סיום הש"ס – אירועים מרגשים שמתקיימים אחת לשבע שנים. איזה אירוע צפוי להיערך בעיר שלכם? מי אלו שישתתפו בו ומה תכלול התכנית האמנותית לכבודה של תורה? כל הפרטים

צילום: דרשוצילום: דרשו
אא

התרגשות גדולה נרשמת בכל רחבי הארץ, לקראת שרשרת אירועי סיום הש"ס שיוצאת לדרך, ובמסגרתה יתקיימו אירועים רבים ומרשימים לציון שבע שנים של לימוד אינטנסיבי ועקבי של הדף היומי, יום אחר יום.

אז היכן צפויים האירועים ומה הם עומדים לכלול? לא נוכל לציין את האירועים הפרטיים והמצומצמים, ולכן נתמקד במרשימים שבהם, אותם אלו שמתוכננים במשך חודשים על גבי חודשים ועומדים לכלול רבבות משתתפים. אירועים אלו יועברו בשידור ישיר למוקדים רבים ברחבי הארץ.

הרב קנייבסקי בקדיש בסיום של דרשו, המחזור הקודם של הדף היומי. צילום: דרשוהרב קנייבסקי בקדיש בסיום של דרשו, המחזור הקודם של הדף היומי. צילום: דרשו

 

מוצאי שבת חנוכה: אירוע דרשו בירושלים

אתמול (מוצאי שבת) התקיים אירוע גדול ומרכזי של דרשו בבנייני האומה בירושלים. במהלך המעמד הושרו לכבודה של תורה לחנים חדשים ומרגשים, כאשר היוצר והמלחין מונה רוזנבלום יציג יצירת מופת חדשה בשם "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם" שבוצעה על ידי מוטי שטיינמץ וזאנוויל וינברגר.

במהלך המעמד גם הוקרנה מצגת מיוחדת ומרגשת "הִנֵּה יָמִים בָּאִים" המתארת את המכה הגדולה שניחתה על יהדות אירופה המעטירה, ומביאה באופן נוגע ללב את סיפורם המיוחד של אב ובנו שהיו בכינוס הגדול בווינה בשנת תרפ"ג, ומסיירת בין תחנות שונות בדברי ימיה של יהדות אירופה ערב חורבנה הגדול.

במקביל התקיים מעמד מיוחד "בית של תורה" לנשות הלומדים, ערב הוקרה מיוחד על מסירותן למען לימוד התורה, בהשתתפות "אשת חבר" נשותיהם של  גדולי הדור שליט"א שביקשו להביע כבוד והערכה למי שמוסרות נפש כל השנה, למען התורה הקדושה.

 

יום ראשון, ראש חודש טבת: מתחילים ומסיימים ביום אחד

סיום הש"ס מיוחד מתקיים ביום ראשון, ראש חודש טבת, בבנייני האומה בירושלים. הסיום מיוחד כל כך מאחר שמטרתו היא לאפשר למשתתפים להתחיל ולסיים את הש"ס ביום אחד, במשותף. זו תכנית משותפת לרדיו קול ברמה ולארגון 'עיתים' – רשת כוללים בבתי המדרש לעידוד קביעת עיתים לתורה.

המשתתפים מתכנסים בשעת הבוקר וכל אחד מהם מקבל ארבעה או חמישה דפי גמרא, אותם הוא ילמד במשך שבע השעות הקרובות. לאחר מכן, לקראת הערב ייערך האירוע הגדול של סיום הש"ס שלאחריו גם יודלק נר שמיני של חנוכה.

 

יום שני, מוצאי זאת חנוכה: האירוע המרכזי של ש"ס

במוצאי זאת חנוכה אירוע מרכזי באצטדיון ארנה בירושלים על ידי ארגון 'אל המעיין' של ש"ס. באירוע ייטלו חלק גדולי הדור ואף חברי  מועצת חכמי התורה ובראשם חכם שלום כהן.

בנוסף ישתתפו אריה דרעי וראש עיריית ירושלים . את האירוע ינעים אברהם פריד בשילוב התזמורת האנדלוסית בליווי אשרות נגנים, ישתתף גם הפייטן חיים לוק יחד עם משה לוק ומקהלת הילדים ניצני עדס. לאירוע ניתן עדיין לרכוש כרטיסים.

צילום: דרשוצילום: דרשו

 

ד' טבת: הסיום הגדול באמריקה

ביום רביעי ד' טבת צפוי להתקיים הסיום הגדול בעולם של אגודת ישראל באמריקה. באירוע ישתתפו מעל מאה אלף איש. הכרטיסים, אם שאלתם, כבר אזלו.

במקביל לכך יתקיים אירוע סיום הש"ס בארץ המיועד לדוברי אנגלית ובו משתתפים ראשי כולל עיון הדף בהנהגתו של הרב מאיר קורנפלד. האירוע יתקיים בבנייני האומה, ובמהלכו יהיה אולם מיוחד לנשות הלומדים.

 

ה' טבת: האירוע בהיכל ארנה

המעמד המרכזי של סיום הש"ס בירושלים יתקיים ביום חמישי ה' בטבת בהיכל ארנה בירושלים. מהוועדה המארגנת נמסר כי הם עמלים בימים אלה על  הישורת האחרונה בארגון וסידור ההכנות הלוגיסטיות האחרונות לקראת המעמד הענק בו צפויים ליטול חלק מגידי השיעורים בדף היומי וכן וותיקי הלומדים המסיימים את הש"ס. בנוסף, יש קבוצות מאורגנות ממשתתפי שיעור הדף היומי ברחבי העולם שביקשו להגיע ולהשתתף באירוע.

צפויים להגיע לאירוע גדולי ישראל שיכתבו את האותיות בספר התורה המהודר שנכתב לעילוי נשמת הרב וואזנר זצ"ל, מבחירי תלמידיו של מחולל הדף היומי - המהר"ם שפירא זי"ע. 

גם חלקה של ההפקה המוזיקאלית מגיע לשיאו, ובימים אלו נערכות לילה - לילה חזרות ממושכות של האומנים על ההפקה המוזיקאלית המושקעת, עם יצירותחדשות שהולחנו במיוחד לרגל המעמד.

מהמארגנים נמסר כי לאור לחץ הפניות להשגת כרטיסים לאירוע, דבר שמעמיד את המארגנים בפני אתגר בלתי אפשרי, הוקצה כוח מיוחד במערך ההפקה, לאיתור נקודות אסטרטגיות לקיום שידורים חיים עבור אלפים נוספים המשתוקקים לקחת חלק במעמד האדיר, אם לא בפועל ממש, אזי בראיית העין והרגשת הלב. בימים הקרובים תפורסם רשימה ראשונה של מוקדים בהם יוקרן המעמד.

 

ח' טבת: אירוע במנצ'סטר

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות לקראת מעמד סיום הש"ס של 'דרשו' במנצ'סטר שבאנגליה, אולם בשל ביקושים בלתי צפויים, הכרטיסים נגמרו כבר בשעות הראשונות למכירתם, ונכון לימים האחרונים נעשה מאמץ אדיר למצוא פתרון לעוד לפחות כ-1000 יהודים המבקשים להשתתף בסיום אולם אין עבורם מקומות זמינים באולם.

מעמד הסיום המפואר יתקיים בח' בטבת תש"פ, באולם "אוונט סיטי", באולם הכי גדול ומפואר במנצ'סטר שמכיל אלפי מקומות ישיבה. אורח הכבוד יהיה הרב אהרן שיף גאב"ד קהילת "מחזיקי הדת" באנטוורפן, ובהשתתפות הרב ניסן קפלן ראש ישיבת דעת אהרון בהר נוף, והרב רבי פנחס שנייבלג מלונדון.

צילום: דרשוצילום: דרשו

 

ט"ו טבת: סיום בפריז

אין יהודי בצרפת שלא מכיר את רשת חנויות הספרים היהודית "קול יהודה" של האחים כהן בפריז. אלא שמסתבר שהאחים כהן הם לא רק יזמים עסקיים ממולחים, אלא גם אנשים היוזמים פעולות בתחום הגדלת תורה והגדלת לומדי תורה.

במיזם יוצא דופן שמובילים בימים אלו האחים כהן יחד עם ארגון 'דרשו', הם מארגנים מהלך שיחזק באופן משמעותי את לימוד הדף היומי בקרב יהדות צרפת כולה. מדובר במעמד סיום הש"ס ביום אחד, כאשר רבבות יהודים מפריז וסביבותיה יסיימו את כל הש"ס במעמד מרגש בהשתתפות גדולי התורה מצרפת ומהעולם היהודי.

במסגרת המיזם הם השיקו אתר מקוון שכל יהודי יכול להירשם בו ולבחור דף או מספר דפים מהש"ס שאותם ילמד, כאשר כל דפי הש"ס יחולקו ללומדים.

כל הלומדים התבקשו להותיר כמה שורות לסיום הדף, ולסיים את הלימוד במעמד סיום הש"ס המרכזי שייערך באצטדיון "דום דה פריז" בט"ו טבת, וכך במהלך המעמד יתקיים לא רק סיום הש"ס עבור מי שלמדו לאורך שבע השנים האחרונות, אלא סיום הש"ס נוסף של אלפי יהודים שלקחו על עצמם יחד לסיים שוב את הש"ס.

כחלק מהמיזם קיבלו על עצמם האחים כהן לחלק ללומדים שוברים לקניית ספרים ברשת הספרים שבבעלותם. הרב נפתלי לוי, איש דרשו בפריז אומר כי המיזם מרגש את יהדות צרפת כולה. "מדובר במיזם שממחיש את אהבת התורה בצרפת, ואת העובדה שיש כאן קהילה גדולה של אברכים תלמידי חכמים, שבמשך כל השנה עוסקים בתורה, ונענו לאתגר המיוחד הזה, שממחיש את אחדות העם היהודי כולו עם תורת ישראל".

 

האירוע שבוטל

לסיום, אי אפשר שלא להזכיר את האירוע הגדול שהיה אמור להתקיים השבוע ביום שלישי (ג' טבת) בהפקה משותפת של כל המפלגות החרדיות. רבות דובר בו ועד לפני כשבוע היה ברור שהוא יתקיים במתחם אם המושבות, אלא שכאשר הגיעו לישורת האחרונה התברר שבשל מזג האוויר שאינו מאפשר התכנסות תחת כיפת השמיים של משתתפים כה רבים ובשל סיבות נוספות, האירוע יידחה ואולי אף יבוטל לחלוטין.

רוצים להתחיל ללמוד את הדף היומי, ולא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי ללמוד? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות, 073-2221230

תגיות:הדף היומיסיום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה