חדשות בארץ

פרקליטי נוה יחשפו שיחות בין שי ניצן לעיתונאים; בפרקליטות ידונו על חקירה מחודשת

בפרקליטות ובמשטרה ידונו בפתיחת חקירה מחודשת, שתקבע האם באותם החומרים שדלפו יש משום מידע שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק קודם לכן, והאם דבר פרסומם לרבים מצדיק את פתיחתה של חקירה פלילית. ייבחן בנוסף האם בידי המשטרה הסמכות לבצע חיפוש מעמיק יותר במכשיר הטלפון של נוה. בסביבתה של השופטת כרייף טועניפ לאכיפה בררנית: "מלכתחילה לא היה מקום לפתוח בחקירה בכל הפרשה, שכן הראיה המרכזית – פריצת הטלפון של נוה על ידי עיתונאית גלי צה"ל – איננה קבילה ופסולה"

נוה בבית המשפטנוה בבית המשפט
אא

פרשת הדליפה מהטלפונים של אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, ממשיכה להעסיק את הפרקליטות ושופטי בית המשפט בישראל. אמש (מוצ"ש) דווח בחדשות 13 כי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שוחחה עם השופט שתמליל שיחתו עם נוה הופץ ברבים. על פי הדיווח, השופט, שהוגדר כבכיר מאוד, הציג את גרסתו לפרשה גם פני שופטי בית המשפט בו הוא מכהן בתפקיד בכיר. זמן קצר לאחר מכן פורסם כי בפרקליטות ובמשטרה ידונו בפתיחת חקירה מחודשת, שתקבע האם באותם החומרים שדלפו יש משום מידע שלא היה ידוע לרשויות אכיפת החוק קודם לכן, והאם דבר פרסומם לרבים מצדיק את פתיחתה של חקירה פלילית. בדיונים, בהם ישתתפו ראש אגף חקירות והמודיעין במשטרה ניצב גדי סיסו, פרקליטת מחוז מרכז רחל אבישר והמשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים שלמה למברגר, ייבחן בנוסף האם בידי המשטרה הסמכות לבצע חיפוש מעמיק יותר במכשיר הטלפון של נוה.

נוה בכנס לשכת עורכי הדין, 2013 (צילום: פלאש 90)נוה בכנס לשכת עורכי הדין, 2013 (צילום: פלאש 90)

הפרשה החלה בראשית 2019, אז העבירה עיתונאית גל"צ, הדס שטייף, את מרבית החומר מהטלפון של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר לרשויות אכיפת החוק, אחרי שהיא, יחד עם שני אנשים נוספים, פרצו אליו והוציאו ממנו מידע רגיש במיוחד. בפרקליטות טענו כל העת כי למרות שהמכשיר ותכניו עדיין ברשותם, בשום שלב הם לא נחשפו לכלל החומרים במכשיר, אלא התמקדו במידע הפלילי שעליו הצביעה שטייף, אותו הם העבירו לשופט בית משפט השלום על מנת שיאשר צו חיפוש וימצא בעצמו את המידע, ממנו עלה חשד למעשים פליליים של נוה ושופטת השלום בנתניה, אתי כרייף. פרקליטיו של נוה, כך על פי הדיווח, יערערו על חסינות פורצי שלושת הטלפונים שלו, ויתבססו על עדותה של שטייף, תוך שהם איימו כי יחשפו שיחות שניהל פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, עם עיתונאים, וכן של נוה עם נבחרי ציבור ושופטים בכירים.

מקורביה של כרייף, שצפויה לעמוד לדין בכפוף לשימוע בחשד למתן שוחד, תקפו את התנהלות  הפרקליטות, אחרי שבסוף השבוע נחשף כי מהחומרים שהוצאו מהטלפון של נוה גם עלה כי בשנת 2016 הוא פעל לקידומו של שופט, עמו היו לו יחסים קרובים, לתפקיד שעליו התמודדו כמה שופטים בכירים. הגורמים טענו לאכיפה בררנית, בשל כך שבפרקליטות לא פתחו בחקירה פלילית בפרשה זו כמו גם בפרשות חמורות אחרות שכלל לא נבחנו. "מלכתחילה לא היה מקום לפתוח בחקירה בכל הפרשה, שכן הראיה המרכזית – פריצת הטלפון של נוה על ידי עיתונאית גלי צה"ל – איננה קבילה ופסולה", אמר גורם בסביבתה של השופטת ל'הארץ', "בסוף המשטרה חקרה רק את מה ששטייף החליטה שצריך לחקור". לדבריו, "אם הפרקליטות חושבת שניתן לבסס חקירה על סמך חומרים שהושגו בעבירה, היא היתה צריכה לבחון את החומרים מהתחלה ועד הסוף".

שטייףשטייף

על פי החשד, נוה כרך בין קידום מועמדותו של השופט לבין התחייבותו בפניו לקדם נושא שהיה קרוב לליבו בתחום המשפט – והשופט לא דחה את ההצעה. בהמשך, כך על פי המידע שעלה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר הופיע בפני ועדה פנימית, המורכבת מבכירי המערכת המשפטית בלבד, והביע את תמיכתו בקידום השופט הבכיר על פני המועמדים האחרים, במקביל לחסימתו את אחד מהשופטים לפחות. נוה הצליח במשימתו והלה נבחר לבסוף לאותו תפקיד בכיר, בו הוא מחזיק עד היום.

ביום שישי פרסמה הרשות השופטת הודעה חריגה, לפיה אין לה התנגדות לפרסום ההתכתבויות שקיים יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר עם שופטים בכירים. "צו איסור הפרסום שהוצא לגבי החומרים ניתן לבקשתו של נוה", נכתב בהודעת בתי המשפט, "הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו".

תגיות:אפי נוהמערכת המשפטהדס שטייף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה