חדשות בארץ

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

חיל האוויר תקף מספר מתחמים צבאיים של חמאס ברצועת עזה, וזאת בתגובה לרקטה שנורתה לעבר אשקלון בזמן נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פריימריז בעיר

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה (חמישי) מספר יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה, בין היתר מתחמים צבאיים של ארגון הטרור. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה אמש לעבר שטח ישראל.

"ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

אמש, בשעה 21:02, הופעלה אזעקת צבע אדום בעיר אשקלון וביישובים נוספים בעוטף עזה. רקטה אחת, ששוגרה משטח רצועת עזה, יורטה על ידי לוחמי כיפת ברזל. בעת הירי, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס פעילים באשקלון. מאבטחיו הורידו אותו מהבמה, ופינו אותו למרחב מוגן. כשחזר לאולם, כעבור זמן קצר, אמר: "חמאס והג'יהאד האסלאמי לא רוצים שאני אנצח, אבל על אפם וחמתם ננצח. ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו. זה שניסה לעשות רושם עכשיו – שיתחיל לארוז את החפצים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר בתגובה לירי הרקטה כי "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים, וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו, הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום, ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל. אנו נחליף את הממשלה, נשנה את המדיניות ונחזיר את ההרתעה ואת השקט לתושבי הדרום".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את נתניהו ומתח ביקורת על מדיניותו ביחס לחמאס. "זו הפעם השנייה השנה שפעילי טרור ברצועה משפילים את מדינת ישראל, וראש הממשלה שוב מורד מהבמה ונמלט למרחב מוגן", כתב בטוויטר. "בינתיים הוא ממשיך לקדם את ה'הסדרה' מול החמאס, שהיא בפועל כניעה לטרור. נתניהו, שעוד ב- 2009 הבטיח שכאשר הוא ייבחר ימוטט את שלטון החמאס, בינתיים ממוטט את ההרתעה הישראלית".

חבר הכנסת גדעון סער, המתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, כתב בטוויטר: "אני חוזר על עמדתי – יש לבנות הסכמה לאומית רחבה לפעולה לפירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. זו חובתנו כלפי אזרחינו בדרום, ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, במהלך מערכת הבחירות הקודמת לכנסת – כשבוע לפני ההליכה לקלפיות – אירעה תקרית דומה, כאשר התרעות צבע אדום הופעלו באשקלון ובאשדוד, בעת שנתניהו נאם בכנס פוליטי של הליכוד באשדוד. גם במקרה זה, המאבטחים מיהרו להוריד את ראש הממשלה מהבמה והובילו אותו למרחב מוגן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה. בתגובה, תקף חיל האוויר כ- 15 יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה ובמרכזה.

תגיות:כיפת ברזלחמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה