חדשות בארץ

במהלך כנס פריימריז של נתניהו באשקלון: אזעקת צבע אדום

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בכנס פעילי ליכוד באשקלון, פונה מהבמה על ידי מאבטחיו, אך חזר לאולם כעבור זמן קצר. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה, והוא יורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. נתניהו לאחר הירי: "ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו. זה שניסה לעשות רושם עכשיו – שיתחיל לארוז את החפצים"

כיפת ברזל (צילום: פלאש 90)כיפת ברזל (צילום: פלאש 90)
אא

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) בשעה 21:02 בעיר אשקלון וביישובים נוספים בעוטף עזה, במהלך ביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעיר. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

נתניהו, שהשתתף בכנס פעילים לקראת הפריימריז לראשות הליכוד, הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ ופונה למרחב מוגן. השרים וחברי הכנסת של הליכוד, שנכחו באולם, נותרו בו. שרת התרבות מירי רגב עלתה לנאום במקום נתניהו, אך כעבור זמן קצר הוא חזר לבמה. "גיליתי שחמאס לא רוצים שננצח, אבל על אפם וחמתם ננצח", אמר לאחר הירי. "ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו. זה שניסה לעשות רושם עכשיו – שיתחיל לארוז את החפצים".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר בתגובה לירי הרקטה כי "המצב בו אזרחי ישראל נתונים לחסדי טרוריסטים, וראש ממשלת ישראל לא יכול לסייר בחלק ממדינתו, הוא תעודת עניות למדיניות הביטחון בדרום, ואובדן הרתעה שאף מדינה ריבונית לא יכולה לקבל. אנו נחליף את הממשלה, נשנה את המדיניות ונחזיר את ההרתעה ואת השקט לתושבי הדרום".

כזכור, במהלך מערכת הבחירות הקודמת לכנסת – כשבוע לפני ההליכה לקלפיות – אירעה תקרית דומה, כאשר התרעות צבע אדום הופעלו באשקלון ובאשדוד, בעת שנתניהו נאם בכנס פוליטי של הליכוד באשדוד. גם במקרה זה, המאבטחים מיהרו להוריד את ראש הממשלה מהבמה והובילו אותו למרחב מוגן. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח הרצועה, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו אותם בהצלחה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס הבוקר למתיחות המתמשכת מול רצועת עזה. בנאום שנשא במרכז הבין-תחומי בהרצליה, אמר כוכבי כי צה"ל מצליח בתקופה האחרונה ליירט את רוב הרקטות המשוגרות מהרצועה, בולם ניסיונות חדירה, ונרשמה גם ירידה משמעותית בכמות השריפות בעוטף. עם זאת, הוא הודה כי "בכל פעם שצבע אדום מפלח את השקט, התחושה היא שאין מספיק ביטחון. אני מבדיל בין ביטחון לבין תחושת ביטחון – האחריות היא להעצים את תחושת הביטחון, ולא רק את הביטחון עצמו. אני ער לתחושות של תושבי עוטף עזה, אך עלינו לזכור שהביטחון קודם לתחושת הביטחון".

כוכבי טען עוד, בהקשר העזתי, כי חמאס מעוניין לשפר את רווחתה של האוכלוסיה שתחת שלטונו: "מי שהפריע לזה היה בהאא אבו אל-עטא, הוא ערער וחרחר מלחמה באופן קבוע, 99% מהפיגועים במהלך השנה האחרונה היו מעשה ידיו". לדבריו, לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, "יש הזדמנות. חמאס חזר להכתיב את סדר היום, ואנחנו נמצאים בתהליך – בסיוע המצרים – שבו, בתמורה לשיפור ניכר במצב הביטחון ברצועת עזה, אנחנו נאפשר הקלות אזרחיות. זו המדיניות של ממשלת ישראל. אני תומך בה, חושב שהיא נכונה, ואני חושב שהיא יכולה ליצור שקט וביטחון לתושבי עוטף עזה". הרמטכ"ל הדגיש כי מדובר בהזדמנות "שברירית": "מוטל על שני הצדדים לנצל את הרגע הייחודי הזה, ובאותה נשימה לא לשכוח לרגע שבתוך כל התהליך יש לנו את שאול אורון והדר גולדין, שאנחנו צריכים להשיבם חזרה לביתם".

(עודכן: 21:58)

תגיות:כיפת ברזלאשקלוןצבע אדום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה